Scott Dixon odniósł w sobotę na owalu w Teksasie swoje 43. zwycięstwo w IndyCar Series. Nowozelandczyk wyprzedził tym samym Michaela Andrettiego w klasyfikacji wszechczasów.
Z pole position ruszał aktualny mistrz serii Josef Newgarden, który miał za sobą swoich zespołowych kolegów Simona Pagenauda i Willa Powera. Czwarty był Robert Wickens, a na piątą lokatę awansował Alexander Rossi.
Pierwsza neutralizacja nastąpiła już po pięciu okrążeniach, kiedy to zapalił się samochód Matheusa Leista. Po restarcie Dixon wyszedł na szóste miejsce, wyprzedzając Tony’ego Kanaana w drugim zakręcie – ten wkrótce wycofał się z wyścigu, po otarciu się o ścianę.
Na 24. kółku Rossi wyprzedził czwartego Wickensa, po czym zaczął się zbliżać do Pagenauda. Obaj wkrótce wyprzedzili Powera, a jako pierwszy z czołówki do boksów na 55. okrążeniu zjechał Bourdais. Francuz zaczął kręcić dzięki temu znakomite czasy, co skłoniło resztę liderów do zjazdów.
Gdy czołówka powróciła na tor, liderem był Pagenaud, mając za sobą Newgardena, Powera, Wickensa i Dixona. Trójka Team Penske doświadczała jednak problemów z oponami i na 95. okrążeniu Newgarden zjechał na przedwczesny pitstop, a Power stracił trzy lokaty na rzecz Wickensa, Dixona i Rossiego. Podobny los wkrótce spotkał Pagenauda, po czym obaj zjechali do boksów na 114. i 119. kółku.
Niedługo później w boksach pojawił się także Dixon, a Wickens i Rossi przedłużyli swój pobyt na torze aż do półmetka rywalizacji. Po swoich zjazdach znaleźli się jednak za Dixonem, który szybko zaczął oddalać się od reszty stawki. Na 140. kółku Rossi skorzystał z dublowanego samochodu, aby wyprzedzić Wickensa.
Trudności Kanadyjczyka z wyprzedzaniem wolniejszych aut w końcu zakończyły się wypadkiem, kiedy to Ed Carpenter nie zauważył jak Wickens próbuje go wyprzedzić po wewnętrznej i zamknął mu drzwi, doprowadzając do kolizji, która wyeliminowała tę dwójkę.
Związana z tym neutralizacja pokrzyżowała szyki grupie kierowców, która zdążyła już odbyć swój trzeci zjazd do boksów i straciła na tym jedno lub dwa okrążenia do liderów. Większość z nich powróciła jednak na okrążenie lidera przy okazji kolejnej neutralizacji na 205. okrążeniu, kiedy to Will Power zderzył się z Zacharym Clamanem De Melo.
Był to doskonały moment na ostatni zjazd do boksów. Na prowadzeniu pozostał Dixon, przed Pagenaudem i Rossim. Francuz próbował zaatakować lidera podczas restartu, lecz po nieudanej próbie musiał się skupić na obronie drugiej lokaty przed Rossim – ten dwukrotnie niemal zrównał się z byłym mistrzem serii, lecz nie mógł objechać go od zewnętrznej.
Pewne czwarte miejsce zajął James Hinchcliffe, mając za sobą Ryana Hunter-Reaya i dwójkę kierowców RLL – Grahama Rahala i Takumę Sato. Czołową dziesiątkę uzupełnili Sébastien Bourdais i Ed Jones.
Dzięki wygranej, Dixon objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z przewagą 23 punktów nad Rossim. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na torze Road America.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 148 okr. | |||
2 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 4,2943 | |||
3 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 4,5670 | |||
4 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 5,0869 | |||
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 6,7301 | |||
6 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 7,2744 | |||
7 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 8,3457 | |||
8 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 9,4523 | |||
9 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 25,0938 | |||
10 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 1 okr. | |||
11 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
12 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 1 okr. | |||
13 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 4 okr. | |||
14 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 4 okr. | |||
15 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 8 okr. | |||
16 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 10 okr. | |||
17 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 43 okr. | ||
18 | 12 | Will Power | Team Penske | + 44 okr. | |||
19 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 77 okr. | ||
20 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 80 okr. | |||
21 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 217 okr. | |||
22 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 243 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.