Mistrz IndyCar Series z 2012 roku Ryan Hunter-Reay odniósł swoje pierwsze zwycięstwo od czasu wyścigu na torze Pocono w 2015 roku. Amerykanin w końcówce niedzielnej rundy na ulicach Detroit wyprzedził swojego zespołowego kolegę Alexandra Rossiego.
Rossi przystępował do wyścigu z pole position i utrzymał za sobą na starcie Roberta Wickensa. Ta dwójka szybko odjechała od Willa Powera i Eda Jonesa, którzy dwukrotnie wymienili się pozycjami na pierwszym okrążeniu. Jones następnie stracił jeszcze dwie lokaty na rzecz Scotta Dixona i Jamesa Hinchcliffe’a, a wyścig został przerwany po tym jak Spencer Pigot obrócił się w piątym zakręcie – w powstałym zamieszaniu doszło do drobnej kolizji Josefa Newgardena z Sébastienem Bourdaisem, w wyniku której ten drugi przebił oponę.
Hunter-Reay startował z 10. pozycji i choć początkowo utracił ją na rzecz zespołowego kolegi Marco Andrettiego, to po restarcie powrócił do pierwszej dziesiątki, wyprzedzając Simona Pagenauda. Kiedy Rossi zaczął kręcić najlepsze czasy okrążeń i odjeżdżać od reszty stawki, Hunter-Reay zdecydował się zjechać do boksów, deklarując tym samym strategię trzech pitstopów.
Amerykanin zaczął następnie kręcić szybkie czasy okrążeń i gdy czołówka jednomyślnie zjechała do boksów na 22. okrążeniu – gdy w pierwszym zakręcie obrócił się Santino Ferrucci – Hunter-Reay awansował na drugą lokatę, a gdy prowadzący w tym czasie Wickens zjechał na swój pitstop na 29. kółku, Hunter-Reay objął pierwszą lokatę.
Kierowca Andretti Autosport odbył swój drugi pitstop na 34. okrążeniu i powrócił na tor szósty, za Rossim, Powerem, Jonesem, Bourdaisem i Dixonem. Trzy okrążenia później Dixon wyprzedził Bourdaisa, który chwilę później otarł się o ścianę i uszkodził zawieszenie, co zakończyło się spektakularnym obrotem w pierwszym zakręcie. Bourdais zjechał do boksów na naprawę samochodu i stracił do liderów trzy okrążenia.
Czołowa grupa jadąca na dwa pitstopy odbyła swój ostatni zjazd na okrążeniach 46-47, dzięki czemu Hunter-Reay powrócił na prowadzenie i zaczął kręcić serię szybkich czasów aż do swojego zjazdu na 52. kółku.
Powrócił on na tor drugi, z 10-sekundową stratą do prowadzącego Rossiego. Były mistrz serii był jednak znacznie szybszy i odrabiał nawet po dwie sekundy na okrążeniu do swojego zespołowego kolegi. Gdy dogonił go na osiem okrążeń przed końcem, Rossi zablokował koła na hamowaniu do trzeciego zakrętu, a gdy sytuacja powtórzyła się na kolejnym kółku, przebił on oponę i wypadł z toru, oddając zwycięstwo w ręce Hunter-Reaya.
Był to 17. triumf w karierze Amerykanina, który awansował na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Dzięki drugiej lokacie prowadzenie w punktacji objął Will Power, a podium wyścigu uzupełnił Ed Jones. Po wymuszonej zmianie opon, Rossi spadł na 12. miejsce i spadł tym samym na trzecie miejsce w tabeli, także za czwartym na mecie Scottem Dixonem.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się już w najbliższą sobotę na owalu w Teksasie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 70 okr. | |||
2 | 12 | Will Power | Team Penske | + 11,3549 | |||
3 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 13,2291 | |||
4 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 13,7652 | |||
5 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 16,6280 | |||
6 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 34,9398 | ||
7 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 41,6328 | |||
8 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 47,3553 | |||
9 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 56,6293 | |||
10 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 59,5891 | |||
11 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 1:04,6868 | |||
12 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 1:06,6419 | |||
13 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1:07,6438 | |||
14 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 1:11,6742 | ||
15 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 1:14,2820 | |||
16 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 1:17,3729 | |||
17 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
18 | 20 | Jordan King | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
19 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 1 okr. | |||
20 | 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
21 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 3 okr. | |||
22 | 32 | René Binder | D | Juncos Racing | + 4 okr. | ||
23 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 49 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.