Scott Dixon odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu weekendu IndyCar Series na ulicach Belle Isle Park w Detroit. Był to 42. triumf w karierze Nowozelandczyka, który zrównał się z Michaelem Andrettim w klasyfikacji wszechczasów.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Marco Andretti, za którym znaleźli się Dixon oraz Robert Wickens i Alexander Rossi, którzy stoczyli pojedynek w pierwszych zakrętach, lecz nie przyniósł on zmiany pozycji. Nieco dalej, Takuma Sato i Graham Rahal wyprzedzili Willa Powera w walce o szóste i siódme miejsce, a Spencer Pigot przebił się do pierwszej dziesiątki.
Podobnie jak w poprzednich latach, część kierowców zdecydowała się na strategię trzech zjazdów do boksów – na wczesny pitstop zdecydowali się m.in. Josef Newgarden, Wickens, James Hinchcliffe – który otrzymał karę za przekroczenie prędkości w alei serwisowej – i Ryan Hunter- Reay.
Jako jedyny wyścig na twardej mieszance opon rozpoczynał Graham Rahal, który na 12. okrążeniu wyprzedził swojego zespołowego kolegę Sato, a następnie dogonił prowadzącą grupę Andretti-Hunter-Reay-Rossi.
Spośród kierowców czołówki jadących na dwa postoje, jako pierwszy na 20. kółku zjechał Sato, a w przeciągu kilku następnych okrążeń na to samo zdecydowała się cała reszta. Dzięki szybszej zmianie opon, Dixon i Rahal przeskoczyli Andrettiego, a prowadzenie objął jadący na trzy postoje Hunter-Reay.
Amerykanin szybko zaczął budować przewagę i gdy przed półmetkiem wyścigu zjechał na swój drugi postój, powrócił na tor trzeci, przed Andrettim – który to wstrzymywał za sobą Rossiego oraz Eda Jonesa.
Na 45. okrążeniu René Binder wypadł z toru w siódmym zakręcie, a ryzyko neutralizacji sprowadziło do boksów ponad połowę stawki. Żółta flaga rzeczywiście się pojawiła, lecz z powodu Grahama Rahala, który rozbił się w 13. zakręcie.
Rywalizacja została wznowiona na 54. kółku i już w pierwszym zakręcie Sato wyprzedził Jonesa w walce o piątą lokatę. Kolejna neutralizacja nastąpiła bardzo szybko, po tym jak Santino Ferrucci rozbił się w siódmym zakręcie, potrącony przez Charliego Kimballa.
Ostatni restart nastąpił na 10 okrążeń przed końcem. Korzystając z okazji, Rossi wyprzedził Andrettiego po zewnętrznej w czwartym zakręcie, a na kolejnym kółku Wickens wyprzedził Newgardena. Na czele stawki Dixon nieznacznie powiększał przewagę nad Hunter-Reayem, by minąć linię mety o niecałe dwie sekundy przed Amerykaninem. Rossi zajął trzecie miejsce, dzięki czemu powrócił na prowadzenie klasyfikacji generalnej.
Drugi wyścig w Detroit odbędzie się w niedzielę o godzinie 21:50.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 70 okr. | |||
2 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 1,8249 | |||
3 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 4,1771 | |||
4 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 11,5191 | |||
5 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 11,8757 | |||
6 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 13,7649 | |||
7 | 12 | Will Power | Team Penske | + 15,0733 | |||
8 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 21,4715 | ||
9 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 21,5622 | |||
10 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 21,9523 | |||
11 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 22,3158 | |||
12 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 23,0621 | |||
13 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 23,3441 | |||
14 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 26,1877 | |||
15 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 26,5471 | ||
16 | 20 | Jordan King | Ed Carpenter Racing | + 27,0156 | |||
17 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 29,8038 | |||
18 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 33,7246 | |||
19 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 34,0911 | |||
20 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 34,8584 | |||
21 | 32 | René Binder | D | Juncos Racing | + 3 okr. | ||
22 | 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 15 okr. | ||
23 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 25 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.