Alexander Rossi zdominował rywalizację IndyCar Series na ulicach Long Beach. Amerykanin przełożył pole position na swoje trzecie zwycięstwo w karierze, pokonując Willa Powera oraz Eda Jonesa.
Rossi utrzymał prowadzenie po starcie, dzięki czemu uniknął zamieszania, jakie miało miejsce za nim – Graham Rahal przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu i staranował Simona Pagenauda, który uderzył w barierę i zakończył w ten sposób swój wyścig, a Ryan Hunter-Reay próbował znaleźć lukę po wewnętrznej, przez co Scott Dixon przejechał po jego przednim skrzydle, zmuszając Amerykanina do przedwczesnego zjazdu do boksów.
GREEN, GREEN, GREEN and then...
— IndyCar Series (@IndyCar) 15 kwietnia 2018
This Turn 1 incident involving @simonpagenaud and @GrahamRahal is now under review.?
Full course yellow.⚠️
? @NBCSN
? @NBCSports App#INDYCAR // #TGPLB pic.twitter.com/CU5Ug6cRXl
Uszkodzony samochód Pagenauda wymusił wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Za Rossim, swoją drugą lokatę utrzymał Power. Rahal wysunął się na trzecie miejsce, lecz miał otrzymać karę przejazdu przez boksy – na chaosie skorzystali zatem Scott Dixon, Josef Newgarden, James Hinchcliffe i Sebastien Bourdais, którzy przesunęli się na pozycje od trzeciej do szóstej.
Zielona flaga została wywieszona po raz drugi na piątym okrążeniu. Po restarcie, Rossi niemal natychmiast zabrał się do budowania przewagi, która do czasu jego pierwszego postoju na 25. kółku urosła do ponad trzech sekund. Power, Dixon i Bourdais pojawili się w boksach pięć okrążeń później – dzięki szybszej obsłudze, Dixon przeskoczył kierowcę Team Penske, a obaj powrócili na tor za Rossim.
Power wkrótce został wyprzedzony przez swojego zespołowego kolegę Josefa Newgardena, który jako jeden z kilku kierowców zdecydował się na strategię trzech postojów i w związku z tym wcześniej pojawił się w boksach – w tej grupie znaleźli się też m.in. Tony Kanaan oraz ubiegłoroczny zwycięzca James Hinchliffe. Stratny na nieudanym postoju był Bourdais, lecz w jego samochodzie założono miękkie „czerwone” opony, z których skorzystał w celu wyprzedzenia Powera i Newgardena.
W połowie wyścigu znów wywieszono żółte flagi, po tym jak tegoroczny debiutant Kyle Kaiser wypadł z toru w pierwszym zakręcie. Moment neutralizacji był niekorzystny dla kierowców jadących na dwa postoje, w związku z czym czołówka pozostała na torze po otwarciu boksów.
Wyścig został wznowiony na 40 okrążeń do końca. Rossi skorzystał na tym, że miał pomiędzy sobą i Dixonem kilka zdublowanych samochodów i szybko odjechał od niego na kilka sekund. Nowozelandczyk miał trudności z wyprzedzeniem wolniejszych aut, co wykorzystał Bourdais, który na 47. kółku objechał go fenomenalnym manewrem od zewnętrznej pierwszego zakrętu.
THIS. PASS.??
— IndyCar Series (@IndyCar) 15 kwietnia 2018
Wow @BourdaisOnTrack. Just wow.?
? @NBCSN
? @NBCSports App#INDYCAR // #TGPLB pic.twitter.com/cnV5bHYcgK
Francuz najechał jednak na linię wyznaczającą wyjazd z boksów i musiał oddać uzyskaną nieprzepisowo pozycję – tylko po to, by odzyskać ją kilka zakrętów dalej. Bourdais musiał znacząco zwolnić, aby pozwolić się wyprzedzić Dixonowi i tym samym Rossi odjechał od tej dwójki na ponad osiem sekund. Zespół Andretti Autosport skorzystał z zaistniałej sytuacji, by ściągnąć swojego kierowcę na drugi postój.
These two...?⬇️@BourdaisOnTrack's great pass was penalized for using pit row exit to complete the pass on @scottdixon9, so he gave the position back...
— IndyCar Series (@IndyCar) 15 kwietnia 2018
...BUT then he did this moments later.?
? @NBCSN
? @NBCSports App#INDYCAR // #TGPLB pic.twitter.com/EWkhOh4QAS
Jak miało się okazać, była to znakomita decyzja, bowiem na 60. okrążeniu w barierę uderzył Zachary Claman De Melo, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Zarówno Bourdais jak i Dixon nie zdążyli zjechać na swoje pitstopy przed zamknięciem boksów, co wyeliminowało ich z walki o czołowe pozycje – Francuz spadł na 10. lokatę, a Nowozelandczyk na 15.
Bourdais nie wyczerpał jednak swojego limitu pecha – wkrótce po restarcie został on potrącony przez Jordana Kinga, przez co obrócił się i uszkodził przednie skrzydło. Musiał on zjechać do boksów na naprawy i spadł na koniec grupy będącej na okrążeniu lidera.
REPLAY: Here's another look at the incident in Turn 11 involving @BourdaisOnTrack and @42jordanking.?
— IndyCar Series (@IndyCar) 15 kwietnia 2018
? @NBCSN
? @NBCSports App#INDYCAR // #TGPLB pic.twitter.com/QXZxbb7sFy
W wyniku przetasowań, na drugie miejsce powrócił Will Power, za którym znaleźli się Ed Jones, Zach Veach i Graham Rahal. Walka o zwycięstwo miała się jednak rozstrzygnąć pomiędzy pierwszą dwójką. Ostatni restart nastąpił na pięć okrążeń przed metą – choć Power mógł do końca wyścigu użyć systemu push-to-pass o kilkadziesiąt sekund dłużej, nie potrafił utrzymać tempa Rossiego, który pewnie zmierzał po zwycięstwo.
Był to pierwszy tegoroczny triumf Amerykanina, który wyszedł dzięki temu na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z 22-punktową przewagą nad Newgardenem. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się za tydzień na torze Barber Motorsports Park.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | 85 okr. | |||
2 | 12 | Will Power | Team Penske | + 1,2413 | |||
3 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 9,2906 | |||
4 | 26 | Zach Veach | D | Andretti Autosport | + 10,1050 | ||
5 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 10,7466 | |||
6 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 11,5513 | |||
7 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 12,2175 | |||
8 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 16,1048 | |||
9 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 16,4757 | |||
10 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 17,0119 | |||
11 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 17,3301 | |||
12 | 60 | Jack Harvey | D | Michael Shank Racing w/SPM | + 18,3469 | ||
13 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 18,7729 | ||
14 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 18,9443 | |||
15 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
16 | 32 | Kyle Kaiser | D | Juncos Racing | + 1 okr. | ||
17 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 1 okr. | |||
18 | 20 | Jordan King | D | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | ||
19 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 2 okr. | |||
20 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 4 okr. | |||
21 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 11 okr. | |||
22 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 12 okr. | ||
23 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 27 okr. | ||
24 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 85 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.