Sato kończy testy na czele stawki IndyCar

Ostatni dzień przedsezonowych testów IndyCar Series na owalu w Phoenix zakończył się trzygodzinnymi jazdami przy sztucznym oświetleniu. Najszybszy ponownie okazał się zwycięzca Indianapolis 500 Takuma Sato.

Zespół Rahal Letterman Lanigan był tym samym najszybszy we wszystkich czterech sesjach, przy czym Sato był odpowiedzialny za trzy z tych wyników. Japończyk przejechał swoje najlepsze okrążenie w czasie 19,3790, co przełożyło się na średnią prędkość 305,542 km/h.

„Mogę stwierdzić, że testy były bardzo udane” – powiedział Sato. „Wykonaliśmy dużo pracy, wypróbowaliśmy mnóstwo rzeczy i wiele się w tym czasie nauczyliśmy. [Nowy] samochód jest świetny i z pewnością kierowcy muszą się bardziej napocić za jego kierownicą”.

„Wykonywaliśmy przejazdy kwalifikacyjne oraz symulacje wyścigu i jazdy w tłumie. Zespół RLL jest bardzo mocny, zatem nie mogę doczekać się kolejnych dwóch dni testów na torze drogowym i miejmy nadzieję będziemy gotowi na pierwszą rundę”.

Podczas wieczornej sesji Sato przejechał również najwięcej okrążeń, bo 158. Drugi w tej statystyce był jego zespołowy kolega Graham Rahal. Łącznie przez dwa dni testów cała stawka pokonała ponad 6000 okrążeń 1-milowego owalu.

Najszybszym kierowcą Chevroleta – ze stratą 0,0088 sekundy do Sato – był były mistrz serii Will Power: „Świetnie się bawię za kierownicą, a nowy samochód jest wspaniały. Nasze auto przez cały czas dobrze się spisywało, ale wygląda na to że nie tylko nasze”.

Trzeci czas uzyskał Tony Kanaan, za którym uplasowali się Josef Newgarden, Marco Andretti i Alexander Rossi. Siódmy w tabeli Scott Dixon na pół godziny przed końcem sesji uderzył w barierę w drugim zakręcie i przedwcześnie zakończył swój udział w testach. Trzykrotnie w ciągu dnia o ścianę ocierał się również Matheus Leist, a jeden kontakt zanotował Graham Rahal – te odbyły się jednak bez żadnych konsekwencji.

Pierwszy wyścig sezonu 2018 odbędzie się 11 marca na ulicach St. Petersburga.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat Okr.
1 30 Takuma Sato   Rahal Letterman Lanigan Racing 19,3790 158
2 12 Will Power   Team Penske + 0,0088 135
3 14 Tony Kanaan   AJ Foyt Racing + 0,0228 65
4 1 Josef Newgarden   Team Penske + 0,0467 121
5 98 Marco Andretti   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 0,0868 118
6 27 Alexander Rossi   Andretti Autosport w/Yarrow + 0,0939 107
7 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing + 0,1362 79
8 22 Simon Pagenaud   Team Penske + 0,1973 125
9 21 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 0,2635 74
10 19 Pietro Fittipaldi D Dale Coyne Racing + 0,2731 118
11 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 0,2818 137
12 4 Matheus Leist D AJ Foyt Racing + 0,3379 94
13 26 Zach Veach D Andretti Autosport + 0,3770 120
14 23 Charlie Kimball   Carlin + 0,3828 101
15 10 Ed Jones   Chip Ganassi Racing + 0,3855 107
16 59 Max Chilton   Carlin + 0,4488 80
17 88 Gabby Chaves   Harding Racing + 0,5439 86
18 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 0,5969 66
19 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 0,6523 101
20 18 Sébastien Bourdais   Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan + 0,6995 92
21 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 0,7193 71
22 6 Robert Wickens D Schmidt Peterson Motorsports + 0,7800 102

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze