Hélio Castroneves powrócił na najwyższy stopień podium IndyCar Series po raz pierwszy od rundy w Detroit w 2014 roku. Brazylijczyk wyprzedził JR Hildebranda na 32 okrążenia do mety, by odnieść zwycięstwo na torze Iowa Speedway, co świętował w typowy dla siebie sposób, wspinając się na siatkę.
Castroneves przystępował do rywalizacji z trzeciego pola startowego, lecz już na pierwszym okrążeniu wyprzedził Hildebranda, by mieć przed sobą jedynie zdobywcę pole position Willa Powera. 19 okrążeń później Castroneves wyprzedził swojego zespołowego kolegę, a za Brazylijczykiem podążył Ed Carpenter, choć ten tylko przez chwilę utrzymał się na drugiej pozycji.
GREEN, GREEN, GREEN! We're racing at @IowaSpeedway! #IowaCorn300 #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/UmoBEUYSbh
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Po słabych kwalifikacjach, do przodu musieli przebijać się faworyci do tytułu – Scott Dixon, Simon Pagenaud i Josef Newgarden. Postępy robili też Michaił Aloszyn i Graham Rahal, którzy wyprzedzili Carpentera na 43. okrążeniu, wprowadzając dwa samochody Hondy do pierwszej czwórki.
Niestety dla Aloszyna, jego wyścig zakończył się już na 57. okrążeniu, kiedy wpadł w poślizg i uderzył w barierę na wyjściu z drugiego zakrętu. Wywołało to pierwszą z czterech neutralizacji tego dnia.
.@MikhailAleshin has been checked, cleared and released from the infield care center following this incident. #INDYCAR #IowaCorn300 pic.twitter.com/Xu3NYUBVq1
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Cała stawka zdecydowała się na zjazdy do boksów pod żółtą flagą. Prowadzenie utrzymali Castroneves i Power, a za nimi znajdowali się Rahal, Carpenter i Hildebrand.
Restart nastąpił na 68. okrążeniu i początkowo agresję wykazywał Carpenter, wyprzedzając Rahala w walce o trzecią lokatę. Niedługo później przez stawkę zaczął się jednak przebijać jego zespołowy kolega Hildebrand, który wyprzedzając swoich rywali po kolei, objął prowadzenie na 96. okrążeniu. Carpenter zaczął tymczasem spadać w dół stawki, narzekając na problemy ze swoim samochodem – jego miejsce w pierwszej piątce przejął Ryan Hunter-Reay, który od początku wyścigu awansował o dziesięć pozycji.
.@JRHildebrand takes the lead! #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/w5LjlR8zZB
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Na 126. okrążeniu na rozpoczęcie drugiej tury zjazdów zdecydował się Takuma Sato. Była to zła decyzja, bowiem sześć okrążeń później nadeszła druga neutralizacja, po tym jak o ścianę otarł się Carlos Muñoz. Sato stracił w ten sposób okrążenie do czołówki, którego nie odzyskał już do końca wyścigu.
REPLAY: Muñoz makes contact in turn 4. #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/d5AZW50LlJ
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Dzięki znakomitemu pit-stopowi pod żółtą flagą, prowadzenie odzyskał Castroneves, mając za sobą Hildebranda, Powera, Hunter-Reaya i Rahala.
.@H3lio beats @JRHildebrand off pit lane to take back the lead. #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/eN6osnJ4Mj
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Po wznowieniu rywalizacji, Power wyprzedził Hildebranda, lecz nie mógł zbliżyć się do swojego zespołowego kolegi, który wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu. Kilkadziesiąt okrążeń później, Hildebrand odzyskał drugą lokatę, w porę przed kolejną neutralizacją, która nastąpiła po tym jak o ścianę otarł się Conor Daly.
REPLAY: @ConorDaly22 makes contact with the turn 4 wall at @IowaSpeedway. #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/UyiKe1GF90
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Korzystając z okazji, niemal cała stawka znów pojawiła się w alei serwisowej – wyłączając jedynie Charliego Kimballa, który przesunął się w ten sposób na prowadzenie. Jako pierwszy z boksów znów wyjechał Castroneves, mając za sobą Powera i Hunter-Reaya, a Hildebrand spadł na piątą lokatę.
Po restarcie na 183. okrążeniu, Castroneves niemal natychmiast objął prowadzenie, a Kimball równie szybko spadł na sam koniec grupy jadącej na okrążeniu lidera. Dobrym wznowieniem popisał się Graham Rahal, który wyprzedził Hildebranda i awansował na czwarte miejsce.
Ostatnia neutralizacja nadeszła na 197. okrążeniu, lecz nie z powodu wypadku, a opadów deszczu. Te doprowadziły nawet do wywieszenia czerwonej flagi, lecz ustały na tyle szybko, że kierowcy nie zdążyli nawet wysiąść z samochodów.
Korzystając z okazji, kilku kierowców zdecydowało się na dodatkowy postój pod neutralizacją, w tym jadący na szóstym miejscu Newgarden. Amerykanin wypadł przez to z pierwszej dziesiątki, lecz szybko powrócił na swoje dotychczasowe miejsce, gdzie jednak jego postęp się zakończył.
Back to GREEN at @IowaSpeedway! #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/J0Yvjft1Fo
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Restart nastąpił na 211. okrążeniu. Castroneves kontrolował sytuację na czele stawki, aż do ostatniej tury pit-stopów, która miała miejsce pod zieloną flagą na około 50 okrążeń przed metą. Hildebrand zjechał o kilka okrążeń wcześniej niż Brazylijczyk, dzięki czemu przeskoczył go w klasyfikacji. Kiedy jednak ta dwójka dogoniła dublowanych kierowców, Amerykanin utknął za Alexandrem Rossim, co natychmiast wykorzystał Castroneves, by odzyskać utraconą pozycję.
Po objęciu prowadzenia, Castroneves niezagrożony zmierzał do mety po swoje 30. w karierze zwycięstwo. Drugi na mecie Hildebrand wyrównał swój najlepszy wynik w karierze, a podium uzupełnił Ryan Hunter-Reay.
@H3lio wins the #IowaCorn300! #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/TX9lz6FtAp
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Dzięki zwycięstwu, Castroneves awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, gdzie traci tylko osiem punktów do prowadzącego Scotta Dixona, który ukończył wyścig na ósmej pozycji.
Spiderman is back! @H3lio wins in @IowaSpeedway! #INDYCAR #IowaCorn300 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/rjLKtw9BuW
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 lipca 2017
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w najbliższy weekend na torze ulicznym w Toronto.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | 300 okr. | |||
2 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 3,9647 | |||
3 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 4,5845 | |||
4 | 12 | Will Power | Team Penske | + 5,7403 | |||
5 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 10,1811 | |||
6 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 11,0500 | |||
7 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 12,2562 | |||
8 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 14,3653 | |||
9 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 15,1184 | |||
10 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 15,8243 | |||
11 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 1 okr. | |||
12 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
13 | 18 | Esteban Gutiérrez | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
14 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 1 okr. | |||
15 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 2 okr. | |||
16 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 2 okr. | |||
17 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 2 okr. | |||
18 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 3 okr. | ||
19 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 132 okr. | |||
20 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 170 okr. | |||
21 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 244 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.