Will Power wywalczył swoje drugie pole position w sezonie 2017 IndyCar Series. Australijczyk pokonał w kwalifikacjach na torze Barber Motorsports Park swoich zespołowych kolegów Hélio Castronevesa i Simona Pagenaud. Dopiero 12. był lider klasyfikacji generalnej Sébastien Bourdais.
Kwalifikacje tradycyjnie rozpoczęły się od rywalizacji w grupach, które wyłoniły dwunastu najszybszych zawodników. Przez pierwszą grupę bez problemu przebili się James Hinchcliffe, Tony Kanaan i Josef Newgarden. Niespodziewanie poza strefą awansu znalazł się Marco Andretti, do którego dołączył m.in. debiutujący w ten weekend Zach Veach, który zastępuje w samochodzie #21 od Ed Carpenter Racing JR Hildebranda, który złamał rękę w wypadku podczas ostatniego wyścigu w Long Beach.
Druga grupa okazała się zdecydowanie mocniejsza – rywalizowało w niej bowiem m.in. aż trzech kierowców Team Penske oraz byli mistrzowie serii Scott Dixon, Ryan Hunter-Reay i Bourdais. To właśnie ta szóstka przeszła dalej, a Power przy okazji ustanowił najlepszy czas całych kwalifikacji 1:06,9311. Tylnymi drzwiami do Top 12 wszedł Bourdais, który popełnił błędy na dwóch kolejnych okrążeniach, przez co mógł liczyć na zaledwie szósty czas. Niespodziewanie z kwalifikacji na tym odpadli dwaj mocni zawodnicy Hondy – Alexander Rossi i Graham Rahal.
Gdy przyszła kolej na rywalizację w sesji Top 12, swój popis rozpoczęli kierowcy Team Penske – Castroneves, Pagenaud i Power zajęli trzy pierwsze miejsca, dystansując resztę stawki na dwie dziesiąte sekundy. Sukcesu swoich zespołowych kolegów nie powtórzył Josef Newgarden – zaryzykował on założenie używanych opon na swój drugi przejazd i nie był w stanie awansować do pierwszej szóstki. Do finałowej części „czasówki” przeszli również Hunter-Reay, Dixon i Hinchcliffe, a nie znaleźli się w niej m.in. Kanaan i Bourdais, który przyznał się do dokonaniu nietrafionych zmian w ustawieniu samochodu.
W ostatniej części kwalifikacji na czele znów znalazł się Power, który z czasem 1:06,9614 sięgnął po swoje 40. pole position w karierze i czwarte wywalczone na torze Barber Motorsports Park. Niecałe dwie dziesiąte sekundy stracił do niego Castroneves, a pierwszą trójkę uzupełnił Pagenaud. Kierowcy Hondy musieli się więc zadowolić drugą połową stawki – tu Dixon pokonał Hunter-Reaya i Hinchcliffe’a.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Top 12 | Fast 6 | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 1:06,9311 | 1:07,3392 | 1:06,9614 | |||
2 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | 1:07,4333 | 1:07,2877 | 1:07,1429 | |||
3 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | 1:07,4536 | 1:07,3214 | 1:07,3817 | |||
4 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1:07,1954 | 1:07,5380 | 1:07,5817 | |||
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 1:07,6055 | 1:07,5207 | 1:07,6851 | |||
6 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | 1:07,3014 | 1:07,5459 | 1:07,8710 | |||
7 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 1:07,4628 | 1:07,5941 | ||||
8 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | 1:07,4983 | 1:07,9467 | ||||
9 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing | 1:07,5374 | 1:07,9788 | ||||
10 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | 1:07,3070 | 1:08,0305 | ||||
11 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | 1:07,5360 | 1:08,2034 | |||
12 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | 1:07,6287 | 1:08,2726 | ||||
13 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | 1:07,5405 | |||||
14 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | 1:07,6928 | |||||
15 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | 1:07,7033 | |||||
16 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | 1:07,7007 | |||||
17 | 20 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | 1:07,9211 | |||||
18 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport | 1:07,7483 | |||||
19 | 21 | Zach Veach | D | Ed Carpenter Racing | 1:08,4681 | ||||
20 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | 1:08,0104 | |||||
21 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:08,0499 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.