James Hinchcliffe powrócił po dwóch latach przerwy na najwyższy stopień podium IndyCar Series. Kanadyjczyk bezbłędnie wykonał strategię swojego zespołu, by odnieść zwycięstwo na ulicach Long Beach. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej powiększył drugi na mecie Sébastien Bourdais.
Swoje trzecie z rzędu pole position na kalifornijskim obiekcie wywalczył Hélio Castroneves, lecz przespał on start, oddając inicjatywę kierowcom Hondy – na prowadzenie wyszedł Scott Dixon, przed Hinchcliffem, Ryanem Hunter-Reayem, Grahamem Rahalem i Alexandrem Rossim.
Inaczej niż w ubiegłorocznym wyścigu, tym razem był on przerywany aż trzykrotnie przez neutralizacje. Jedyna spowodowana kolizją nadeszła na pierwszym okrążeniu, kiedy to Will Power próbował zaatakować Charliego Kimballa w piątym zakręcie, posyłając obu kierowców na bandę. Dla Kimballa był to koniec wyścigu, Power powrócił natomiast do rywalizacji, lecz nie odegrał już żadnej znaczącej roli.
REPLAY: Contact between the 12 and 83 cars in turn 4 #TGPLB #INDYCAR pic.twitter.com/EEWmFkVeWX
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 kwietnia 2017
Australijczyk jako jeden z kilku kierowców zjechał do boksów pod żółtymi flagami. W tej grupie znalazł się także Bourdais, którego samochód został uderzony przez element nadwozia z kolizji przed nim.
Po restarcie na piątym okrążeniu, Hunter-Reay wyprzedził Hinchcliffe’a w walce o drugą pozycję. Za nimi, na czwartą lokatę przebił się Alexander Rossi, a na piątą Josef Newgarden. Startujący z końca stawki mistrz serii Simon Pagenaud również zaliczył imponujący postęp – zyskał on dziewięć pozycji w czasie pierwszych pięciu okrążeń.
Pagenaud był jednym z pierwszych kierowców, którzy zjechali do boksów na 12. okrążeniu. Choć jego ekipa od początku zakładała strategię trzech pit-stopów, pierwszy postój Francuza został jednak przyspieszony przez przebitą oponę.
Kiedy Marco Andretti napotkał na problem ze swoim samochodem i znacząco zwolnił, prowadzący w wyścigu Dixon zdecydował się na zmianę strategii i wcześniejszy postój, w obawie o to, że Amerykanin zatrzyma się na torze i wywoła żółtą flagę. Ta jednak nie nadeszła, a Hunter-Reay, Hinchcliffe, Rossi i Bourdais pozostali na torze aż do okrążeń 28-29, dzięki czemu mogli przejechać cały wyścig zatrzymując się na tankowanie zaledwie dwukrotnie.
In turn 6, @MarcoAndretti goes off. #TGPLB #INDYCAR pic.twitter.com/lsFUXpeI8C
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 kwietnia 2017
Kiedy cała stawka miała już za sobą pierwsze zjazdy, prowadził Dixon, lecz z przewagą zaledwie kilku sekund nad Hunter-Reayem, Hinchcliffem, Pagenaudem (który na kolejnym okrążeniu zjechał na swój drugi postój), Josefem Newgardenem i Castronevesem.
Nie mogąc wrócić na strategię dwóch postojów, Dixon zjechał na kolejny pit-stop na 41. okrążeniu, po czym wrócił na tor jako piąty. Prowadzenie odziedziczył Hunter-Reay, który pozostał na torze do 56. kółka, podobnie jak Rossi. Hinchcliffe zjechał na swój ostatni postój o okrążenie później, dzięki czemu przeskoczył obu kierowców Andretti Autosport, którzy później zamienili się pozycjami.
Na 58. okrążeniu swoje postoje zaliczyli Bourdais i Newgarden. Podobnie jak pierwsza trójka, przeskoczyli oni przed Dixona, gdy ten wykonał swój trzeci postój na 62. okrążeniu, chwilę przed drugą neutralizacją dnia.
Ta nastąpiła z powodu Rossiego, który zatrzymał się na prostej startowej, po tym jak w jego samochodzie wybuchł silnik.
REPLAY: 98 Car slow on the front stretch #TGPLB #INDYCAR pic.twitter.com/hSEtzWFTGi
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 kwietnia 2017
Wszystkie różnice zostały zredukowane przed restartem na 70. okrążeniu. Dysponujący „czerwoną” miękką mieszanką opon Hinchcliffe ani na chwilę nie był jednak zagrożony przez Hunter-Reaya. Czołowa dwójka budowała jednocześnie przewagę nad resztą czołówki, która musiała przebijać się przez dublowane samochody.
Po kilku okrążeniach, Hunter-Reay zaczął zmniejszać swoją stratę do lidera, lecz jego wysiłki poszły na marne, gdy na zaledwie sześć okrążeń do mety jego samochód również odmówił posłuszeństwa i zatrzymał się on na torze, wywołując ostatnią neutralizację wyścigu.
Choć przed ostatnim restartem na trzy okrążenia do mety, dublowani kierowcy zostali przesunięci na koniec stawki, nikt nie był w stanie zagrozić Hinchcliffowi, który pomknął do mety po swoje piąte zwycięstwo w karierze.
Congrats to @Hinchtown for winning the @ToyotaGPLB! #INDYCAR #TGPLB pic.twitter.com/9ul4MvB00V
— IndyCar Series (@IndyCar) 9 kwietnia 2017
Kanadyjczyk przesunął się na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Liderem tabeli pozostał drugi na mecie Bourdais, a trzeci Josef Newgarden świętował swoje pierwsze podium wywalczone od czasu przejścia do Team Penske.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na torze Barber Motorsports Park w Alabamie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | 85 okr. | |||
2 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | + 1,4940 | |||
3 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 2,3160 | |||
4 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 2,7832 | |||
5 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 3,3934 | |||
6 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 5,7951 | ||
7 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 6,9393 | |||
8 | 20 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 9,0570 | |||
9 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 9,3403 | |||
10 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 17,8632 | |||
11 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
12 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 1 okr. | |||
13 | 12 | Will Power | Team Penske | + 1 okr. | |||
14 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | |||
15 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | |||
16 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 1 okr. | |||
17 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 6 okr. | |||
18 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 7 okr. | |||
19 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport | + 23 okr. | |||
20 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 71 okr. | |||
21 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | + 84 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.