Takuma Sato podpisał kontrakt z mistrzowskim zespołem IndyCar Andretti Autosport i poprowadzi w sezonie 2017 samochód nr 26, zastępując dotychczasowego kierowcę ekipy Carlosa Muñoza.

Japończyk tym samym pozostanie kierowcą zespołu napędzanego przez Hondę, zmieniając barwy w momencie zmiany producenta silników przez jego poprzedni zespół AJ Foyt Enterprises. Zwycięzca jednego wyścigu w swojej karierze dołączy do byłego mistrza serii Ryana Hunter-Reaya, zwycięzcy Indianapolis 500 Alexandra Rossiego i Marco Andrettiego.

„Jesteśmy podekscytowani umieszczeniem Takumy w konkurencyjnym zespole. Musieliśmy wcześniej starać się o wszystko, więc przejście do zespołu z takim zapleczem jak Andretti Autosport, to szczególne uczucie” – powiedział menedżer kierowcy Steve Fusek.

„Myślę, że Michael [Andretti] bardzo się postarał rozwiązać swoje słabości. Zatrudnienie Jeremy’ego Millessa [byłego inżyniera Josefa Newgardena] nie przeszło uwadze nikomu, podobnie Erica Bretzmana [byłego inżyniera Scotta Dixona]. Wiedzą oni, jak wprowadzić zmiany i to zrobili, zaczynają już z końcem sezonu”.

„Teraz Taku znów będzie pracować z Garrettem Motherseadem, jego inżynierem z KV Racing. Podoba mu się taka zmiana i dobrze się ze sobą dogadują. Myślę, że mamy przed sobą mocny sezon”.

Wychowanek Andretti Autosport Muñoz jest z kolei przymierzany do fotela w AJ Foyt Enterprises, efektywnie zamieniając się z Sato samochodami.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race