Pagenaud mistrzem IndyCar Series

Simon Pagenaud zdominował ostatni wyścig sezonu IndyCar Series, czym przypieczętował zdobycie tytułu mistrzowskiego. Jego jedyny rywal w tej walce Will Power stracił na niego szanse po awarii samochodu w połowie wyścigu.

Pagenaud rozpoczynał weekend z 43-punktową przewagą nad Powerem, który opuścił pierwszy wyścig sezonu. Pierwszy cios w walce o mistrzostwo miał miejsce w kwalifikacjach, gdzie Pagenaud uzyskał najlepszy czas i zdobył bonusowy punkt, a Power był dopiero czwarty, za zespołowymi kolegami z Team Penske.

Australijczyk już na starcie wyprzedził Juan-Pablo Montoyę i awansował na trzecie miejsce, a po pierwszej rundzie pit-stopów przeskoczył Hélio Castronevesa i mógł rzucić się w pogoń za prowadzącym cały ten czas Pagenaudem. To nie było jednak łatwe, bo Francuz prezentował znakomite tempo i zdążył zbudować prawie 10-sekundową przewagę.

Na tym etapie rywalizacji Power potrzebował żółtej flagi, by nawiązać równą walkę, lecz na swoje nieszczęście sam został jej sprawcą, gdy na 36 okrążeniu jego samochód zatrzymał się na torze z powodu awarii sprzęgła. Został on odholowany do boksów, gdzie zespół dokonał napraw i pozwolił mu ukończyć wyścig, lecz Australijczyk stracił w ten sposób osiem okrążeń i spadł na odległe 20. miejsce.

Pagenaud w tym momencie nie potrzebował już nawet ukończyć wyścigu, lecz kontynuował swoją dominację i do końca wyścigu prowadził wszystkie okrążenia z wyjątkiem dziewięciu. Kierowca Team Penske świętował na mecie swoje pierwsze mistrzostwo IndyCar, a jego szef zespołu czternaste.

„To niewiarygodne” – mówił Pagenaud. „Myślę, że dopiero jutro zdam sobie z tego sprawę. To bardzo emocjonująca chwila i nie mogę znaleźć na to słów. To był cel mojej kariery – dojść do tego miejsca na takim poziomie”.

Drugie miejsce w wyścigu zajął Graham Rahal, który tym samym przesunął się na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, jako najlepszy kierowca Hondy. Trzeci na mecie był Montoya, czwarty Ryan Hunter-Reay, a piąty Alexander Rossi, który przekroczył linię mety na oparach paliwa, niemal tak samo jak podczas majowego Indianapolis 500.

Team Penske poza mistrzostwem świętuje pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji generalnej – to pierwsze takie osiągnięcie ekipy od 1994 roku. Powody do świętowania ma również Chevrolet, który piąty raz z rzędu wygrał w rywalizacji producentów, a jego kierowcy wygrali 14 z 16 tegorocznych wyścigów.

Koniec sezonu oznacza dla kierowców IndyCar długą przerwę, bowiem kolejny sezon rozpocznie się dopiero w marcu na ulicach St. Petersburga.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 22 Simon Pagenaud   Team Penske 85 okr.
2 15 Graham Rahal   RLL with Theodore Racing + 3,2523
3 2 Juan Pablo Montoya   Team Penske + 18,0157
4 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 29,7224
5 98 Alexander Rossi D Andretti Herta Autosport + 30,6649
6 21 Josef Newgarden   Ed Carpenter Racing + 32,2754
7 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 32,8490
8 27 Marco Andretti   Andretti Autosport + 34,3002
9 42 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 34,9353
10 11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 43,8965
11 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 49,3242
12 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 51,1304
13 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 52,1792
14 14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 52,6331
15 26 Carlos Muñoz   Andretti Autosport + 56,6756
16 8 Max Chilton D Chip Ganassi Racing Teams + 1:09,2581
17 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 1:21,1114
18 41 Jack Hawksworth   A.J. Foyt Enterprises + 1 okr.
19 19 RC Enerson D Dale Coyne Racing + 1 okr.
20 12 Will Power   Team Penske + 8 okr.
21 18 Conor Daly D Dale Coyne Racing + 49 okr.
22 20 Spencer Pigot D Ed Carpenter Racing + 50 okr.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze