Rozwój aero zamrożony na 2017, wspólny pakiet na 2018

IndyCar Series ogłosiło zamrożenie rozwoju pakietów aerodynamicznych na sezon 2017, w ramach przygotowań do wprowadzenia wspólnego pakietu dla wszystkich producentów w sezonie 2018.

„Dzisiejsze ogłoszenie nastąpiło po rozbudowanym dialogu z Chevroletem, Hondą, naszymi zespołami i udziałowcami – proces skupiał się na znalezieniu najlepszego rozwiązania dla przyszłości IndyCar Series” – powiedział prezydent ds. rywalizacji Jay Frye. „To część długoterminowego planu utrzymania najwyższego poziomu rywalizacji na torze oraz zachęcenia innych producentów do zaangażowania w serię”.

Wprowadzenie pakietów aerodynamicznych odmiennych od standardowego nadwozia Dallary DW12 zostało ogłoszone w 2013 roku w odpowiedzi na zainteresowanie firm specjalizujących się w dziedzinie aerodynamiki, również europejskich. Kiedy jednak nastąpiło ich wdrożenie w sezonie 2015, jedynymi producentami byli dostawcy silników Honda i Chevrolet, którzy zaopatrywali swoje własne zespoły, co nie pozwoliło na stworzenie nowego pola rywalizacji.

Zamiast obniżenia kosztów i przyciągnięcia kapitału do serii, pakiety aero okazały się niezwykle kosztownym przedsięwzięciem, które dodatkowo miało negatywny efekt na konkurencyjność obu producentów wobec siebie.

Nowy, wspólny pakiet aerodynamiczny ma nie tylko zachęcić nowych producentów silników do wejścia do serii, eliminując konieczność opracowania własnego pakietu, ale również wyeliminować problemy napotkane po ich wprowadzeniu, jak zwiększone turbulencje powietrza za samochodami oraz ich kruchość, powodująca większą ilość neutralizacji w trakcie wyścigów.

„Samochód na sezon 2018 to ogromna okazja, a współpraca w celu jego zaprojektowania została już rozpoczęta. Celem jest stworzenie świetnie wyglądającego auta, który będzie mniej zależny od aerodynamiki, pozwalał lepiej wykorzystać przyczepność mechaniczną, oraz zawrze w sobie najnowsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa”.

Bazą dla nowego samochodu pozostanie używane od 2012 roku podwozie Dallara DW12. Seria nie ogłosiła dotąd planów wprowadzenia do rywalizacji nowego podwozia.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze