IndyCar Series powróciło w sobotę na tor Texas Motor Speedway, by po 76 dniach dokończyć przerwany w czerwcu wyścig.
Rywalizacja rozstrzygnęła się na ostatnich metrach, kiedy Graham Rahal wyprzedził Jamesa Hinchcliffe’a i przekroczył linię mety o 0,008 sekundy przed nim – to najmniejsza różnica w 20-letniej historii tego toru oraz piąta najmniejsza w historii wyścigów Indy.
Rahal był jednym z ośmiu kierowców, którzy prowadzili w tym wyścigu i na ostatnim restarcie na 8 okrążeń przed metą znajdował się tuż za Hinchcliffem, mając za sobą Hélio Castonevesa, Tony’ego Kanaana i Simona Pagenauda. Dwaj ostatni założyli nowe opony podczas ostatniej neutralizacji, lecz mimo przewagi przyczepności nie mogli przypuścić skutecznego ataku przeciwko kierowcom Hondy.
Na ostatnim okrążeniu ci rozstrzygnęli walkę między sobą – Rahal zaatakował po wewnętrznej w trzecim zakręcie i miał wystarczający rozpęd, by utrzymać się na czele i odnieść swoje czwarte zwycięstwo w karierze oraz pierwsze w tym sezonie.
Hinchliffe prowadził przez 188 z 248 okrążeń, lecz ostatecznie musiał pogodzić się z drugim miejscem, które jest jego najlepszym od czasu wygranej na torze NOLA w 2015 roku. Kanaan przyjechał na trzecim miejscu, po raz 76. w karierze stając na podium, a czwarty był Pagenaud, który w ten sposób powiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej do 28 punktów nad Willem Powerem, który był ósmy.
Dwaj kierowcy nie pojawili się na wznowieniu wyścigu – byli to Josef Newgarden i Conor Daly, którzy uczestniczyli w wypadku jeszcze przed przerwaniem rywalizacji w czerwcu. Ich samochody nie mogły zostać naprawione tamtego dnia, dlatego zostali oni uznani za niezdolnych do restartu.
Pomimo braku punktów, Newgarden zachowuje matematyczne szanse na tytuł mistrza serii, jako jeden z dziewięciu kierowców. Do końca pozostały już tylko dwa wyścigi, z których najbliższy będzie miał miejsce za tydzień na torze Watkins Glen.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 15 | ![]() |
Graham Rahal | RLL with Theodore Racing | ![]() |
248 okr. | |
2 | 5 | ![]() |
James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
+ 0,0080 | |
3 | 10 | ![]() |
Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 0,0903 | |
4 | 22 | ![]() |
Simon Pagenaud | Team Penske | ![]() |
+ 0,4773 | |
5 | 3 | ![]() |
Hélio Castroneves | Team Penske | ![]() |
+ 9,3424 | |
6 | 42 | ![]() |
Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 1 okr. | |
7 | 26 | ![]() |
Carlos Muñoz | Andretti Autosport | ![]() |
+ 1 okr. | |
8 | 12 | ![]() |
Will Power | Team Penske | ![]() |
+ 1 okr. | |
9 | 2 | ![]() |
Juan Pablo Montoya | Team Penske | ![]() |
+ 2 okr. | |
10 | 11 | ![]() |
Sébastien Bourdais | KVSH Racing | ![]() |
+ 2 okr. | |
11 | 98 | ![]() |
Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | ![]() |
+ 2 okr. |
12 | 27 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti Autosport | ![]() |
+ 3 okr. | |
13 | 28 | ![]() |
Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | ![]() |
+ 3 okr. | |
14 | 19 | ![]() |
Gabby Chaves | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 3 okr. | |
15 | 8 | ![]() |
Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 5 okr. |
16 | 7 | ![]() |
Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
+ 17 okr. | |
17 | 41 | ![]() |
Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
+ 21 okr. | |
18 | 20 | ![]() |
Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | ![]() |
+ 25 okr. | |
19 | 9 | ![]() |
Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 37 okr. | |
20 | 14 | ![]() |
Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
+ 88 okr. | |
21 | 18 | ![]() |
Conor Daly | D | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 206 okr. |
22 | 21 | ![]() |
Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | ![]() |
+ 205 okr. |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.