Lucas di Grassi popisał się znakomitą jazdą w drodze po zwycięstwo w wyścigu Mistrzostw Formuły E na ulicach Long Beach. Brazylijczyk powrócił w ten sposób na prowadzenie klasyfikacji generalnej.
Z pole position wystartował Sam Bird i to on prowadził na początkowym etapie wyścigu, lecz di Grassi utrzymywał się blisko i gdy udało mu się lepiej wyjechać na prostą, przypuścił skuteczny manewr w piątym zakręcie i objął prowadzenie. Bird zdołał się utrzymać za di Grassim podczas pit-stopów, lecz po wyjeździe z boksów popełnił błąd, wypadając z piątego zakrętu z powodu zimnych hamulców. Brytyjczykowi udało się uniknąć uderzenia w bandę, lecz pozbawił się w ten sposób szans na zwycięstwo.
To umieściło di Grassiego w komfortowej sytuacji, z dużą przewagą nad Stéphanem Sarrazinem, lecz nie trwało to długo, bowiem na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, zmuszony do interwencji po wypadku ubiegłorocznego zwycięzcy Nelsona Piqueta Jra, który rozbił się w pierwszej szykanie.
Sarrazin stanął w ten sposób przed niespodziewaną szansą na zwycięstwo, lecz di Grassi szybko pozbawił go złudzeń, do perfekcji wymierzając moment restartu. Brazylijczyk od tamtej pory nie oglądał się już za siebie w drodze po drugie zwycięstwo w tym sezonie.
„Cieszę się, że mogłem pokazać, że skupienie i praca przynoszą rezultaty”
– powiedział na mecie di Grassi. „Z zewnątrz zawsze wydaje się łatwo, ale to zdradliwy tor, na którym łatwo o błąd. To był niezwykle trudny wyścig, a Stéphane był szybki i wywierał na mnie presję. Utrzymanie samochodu na limicie jest bardzo trudne, więc musiałem skupić się na tym, by nie popełnić błędu”
.
Sarrazin przyjechał na drugim miejscu, przed zespołowym kolegą di Grassiego, Danielem Abtem. Pierwszą piątkę uzupełnili Nick Heidfeld i Bruno Senna, za którymi uplasował się Bird. Siódmy był Jerome d’Ambrosio, przed Loïciem Duvalem, Simoną de Silvestro i Mikem Conwayem.
Katastrofalny wyścig zaliczył dotychczasowy lider mistrzostw Sébastien Buemi. Szwajcar zderzył się z Robinem Frijnsem i uszkodził swój samochód, co zmusiło go do przyspieszonego zjazdu do boksów, a następnie otrzymał karę drive trough. Kierowcy e.dams Renault udało się zminimalizować stratę do di Grassiego jedynie poprzez punkty za najlepsze okrążenie, lecz nie uchroniło go to przed utratą prowadzenia w klasyfikacji przed rundą w Paryżu, która odbędzie się 23 kwietnia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 11 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 41 okr. | |||
2 | 4 | Stéphane Sarrazin | Venturi Formula E Team | + 0,787 | |||
3 | 66 | Daniel Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | + 1,685 | |||
4 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing Formula E Team | + 2,343 | |||
5 | 21 | Bruno Senna | Mahindra Racing Formula E Team | + 4,968 | |||
6 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing Formula E Team | + 5,229 | |||
7 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | + 6,735 | |||
8 | 6 | Loïc Duval | Dragon Racing | + 8,057 | |||
9 | 28 | Simona de Silverstro | Andretti Formula E Team | + 10,505 | |||
10 | 12 | Mike Conway | Venturi Formula E Team | + 10,900 | |||
11 | 9 | Nicolas Prost | Renault e.Dams | + 11,205 | |||
12 | 88 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR Formula E Team | + 17,417 | |||
13 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Virgin Racing Formula E Team | + 1 okr. | |||
14 | 77 | Salvador Durán | Team Aguri | + 1 okr. | |||
15 | 27 | Robin Frijns | Andretti Formula E Team | + 1 okr. | |||
16 | 8 | Sébastien Buemi | Renault e.Dams | + 3 okr. | |||
NSK | 55 | António Félix da Costa | Team Aguri | ||||
NSK | 1 | Nelson Piquet Jr | NEXTEV TCR Formula E Team |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Formuły E
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.