Lucas di Grassi popisał się znakomitą jazdą w drodze po zwycięstwo w wyścigu Mistrzostw Formuły E na ulicach Long Beach. Brazylijczyk powrócił w ten sposób na prowadzenie klasyfikacji generalnej.
Z pole position wystartował Sam Bird i to on prowadził na początkowym etapie wyścigu, lecz di Grassi utrzymywał się blisko i gdy udało mu się lepiej wyjechać na prostą, przypuścił skuteczny manewr w piątym zakręcie i objął prowadzenie. Bird zdołał się utrzymać za di Grassim podczas pit-stopów, lecz po wyjeździe z boksów popełnił błąd, wypadając z piątego zakrętu z powodu zimnych hamulców. Brytyjczykowi udało się uniknąć uderzenia w bandę, lecz pozbawił się w ten sposób szans na zwycięstwo.
To umieściło di Grassiego w komfortowej sytuacji, z dużą przewagą nad Stéphanem Sarrazinem, lecz nie trwało to długo, bowiem na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, zmuszony do interwencji po wypadku ubiegłorocznego zwycięzcy Nelsona Piqueta Jra, który rozbił się w pierwszej szykanie.
Sarrazin stanął w ten sposób przed niespodziewaną szansą na zwycięstwo, lecz di Grassi szybko pozbawił go złudzeń, do perfekcji wymierzając moment restartu. Brazylijczyk od tamtej pory nie oglądał się już za siebie w drodze po drugie zwycięstwo w tym sezonie.
„Cieszę się, że mogłem pokazać, że skupienie i praca przynoszą rezultaty”
– powiedział na mecie di Grassi. „Z zewnątrz zawsze wydaje się łatwo, ale to zdradliwy tor, na którym łatwo o błąd. To był niezwykle trudny wyścig, a Stéphane był szybki i wywierał na mnie presję. Utrzymanie samochodu na limicie jest bardzo trudne, więc musiałem skupić się na tym, by nie popełnić błędu”
.
Sarrazin przyjechał na drugim miejscu, przed zespołowym kolegą di Grassiego, Danielem Abtem. Pierwszą piątkę uzupełnili Nick Heidfeld i Bruno Senna, za którymi uplasował się Bird. Siódmy był Jerome d’Ambrosio, przed Loïciem Duvalem, Simoną de Silvestro i Mikem Conwayem.
Katastrofalny wyścig zaliczył dotychczasowy lider mistrzostw Sébastien Buemi. Szwajcar zderzył się z Robinem Frijnsem i uszkodził swój samochód, co zmusiło go do przyspieszonego zjazdu do boksów, a następnie otrzymał karę drive trough. Kierowcy e.dams Renault udało się zminimalizować stratę do di Grassiego jedynie poprzez punkty za najlepsze okrążenie, lecz nie uchroniło go to przed utratą prowadzenia w klasyfikacji przed rundą w Paryżu, która odbędzie się 23 kwietnia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 11 | ![]() |
Lucas di Grassi | ![]() |
ABT Schaeffler Audi Sport | ![]() |
41 okr. |
2 | 4 | ![]() |
Stéphane Sarrazin | ![]() |
Venturi Formula E Team | ![]() |
+ 0,787 |
3 | 66 | ![]() |
Daniel Abt | ![]() |
ABT Schaeffler Audi Sport | ![]() |
+ 1,685 |
4 | 23 | ![]() |
Nick Heidfeld | ![]() |
Mahindra Racing Formula E Team | ![]() |
+ 2,343 |
5 | 21 | ![]() |
Bruno Senna | ![]() |
Mahindra Racing Formula E Team | ![]() |
+ 4,968 |
6 | 2 | ![]() |
Sam Bird | ![]() |
DS Virgin Racing Formula E Team | ![]() |
+ 5,229 |
7 | 7 | ![]() |
Jérôme d'Ambrosio | ![]() |
Dragon Racing | ![]() |
+ 6,735 |
8 | 6 | ![]() |
Loïc Duval | ![]() |
Dragon Racing | ![]() |
+ 8,057 |
9 | 28 | ![]() |
Simona de Silverstro | ![]() |
Andretti Formula E Team | ![]() |
+ 10,505 |
10 | 12 | ![]() |
Mike Conway | ![]() |
Venturi Formula E Team | ![]() |
+ 10,900 |
11 | 9 | ![]() |
Nicolas Prost | ![]() |
Renault e.Dams | ![]() |
+ 11,205 |
12 | 88 | ![]() |
Oliver Turvey | ![]() |
NEXTEV TCR Formula E Team | ![]() |
+ 17,417 |
13 | 25 | ![]() |
Jean-Éric Vergne | ![]() |
DS Virgin Racing Formula E Team | ![]() |
+ 1 okr. |
14 | 77 | ![]() |
Salvador Durán | ![]() |
Team Aguri | ![]() |
+ 1 okr. |
15 | 27 | ![]() |
Robin Frijns | ![]() |
Andretti Formula E Team | ![]() |
+ 1 okr. |
16 | 8 | ![]() |
Sébastien Buemi | ![]() |
Renault e.Dams | ![]() |
+ 3 okr. |
NSK | 55 | ![]() |
António Félix da Costa | ![]() |
Team Aguri | ![]() |
|
NSK | 1 | ![]() |
Nelson Piquet Jr | ![]() |
NEXTEV TCR Formula E Team | ![]() |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Formuły E
Wesprzyj nas na Patronite.