Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała homologację ośmiu producentom na drugi sezon Mistrzostw Formuły E.

Począwszy od sezonu 2015/2016, Formuła E zostaje otwarta dla rywalizacji wielu producentów, stopniowo zwiększając ich stopień zaangażowania w tworzenie pojazdu, zaczynając od budowy układów napędowych.

W celu skierowania rozwoju w najważniejszych dla postępu technologii aspektach, producenci mogą obecnie modyfikować jedynie układ napędowy - zbudować własny silnik elektryczny, falownik, skrzynię biegów i układ chłodzenia. Wszystkie pozostałe części pozostaną niezmienione, aby uniknąć kosztownej rywalizacji na polu aerodynamiki.

Spośród dziesięciu zespołów, osiem będzie korzystać ze swoich własnych rozwiązań. Dargon Racing wykorzysta układ stworzony przez Venturi, natomiast Team Aguri pozostanie przy Sparku SRT01-e.

Zespół Samochód
ABT Schaeffler Audi Sport ABT Schaeffler FE01
Andretti Formula E Team Andretti ATEC-01
Dragon Racing Venturi VM200-FE-01
DS Virgin Racing Formula E Team  VIRGIN DSV-01
Mahindra Racing Formula E Team  Mahindra M2ELECTRO
NEXTEV TCR Formula E Team  NEXTEV TCR FormulaE 001
Renault e.Dams RENAULT Z.E.15
Team Aguri SRT01-e
Trulli Formula E Team Motomatica JT-01
Venturi Formula E Team Venturi VM200-FE-01

Źródło: fiaformulae.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race