Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała homologację ośmiu producentom na drugi sezon Mistrzostw Formuły E.
Począwszy od sezonu 2015/2016, Formuła E zostaje otwarta dla rywalizacji wielu producentów, stopniowo zwiększając ich stopień zaangażowania w tworzenie pojazdu, zaczynając od budowy układów napędowych.
W celu skierowania rozwoju w najważniejszych dla postępu technologii aspektach, producenci mogą obecnie modyfikować jedynie układ napędowy - zbudować własny silnik elektryczny, falownik, skrzynię biegów i układ chłodzenia. Wszystkie pozostałe części pozostaną niezmienione, aby uniknąć kosztownej rywalizacji na polu aerodynamiki.
Spośród dziesięciu zespołów, osiem będzie korzystać ze swoich własnych rozwiązań. Dargon Racing wykorzysta układ stworzony przez Venturi, natomiast Team Aguri pozostanie przy Sparku SRT01-e.
Zespół | Samochód | |
![]() |
ABT Schaeffler Audi Sport | ABT Schaeffler FE01 |
![]() |
Andretti Formula E Team | Andretti ATEC-01 |
![]() |
Dragon Racing | Venturi VM200-FE-01 |
![]() |
DS Virgin Racing Formula E Team | VIRGIN DSV-01 |
![]() |
Mahindra Racing Formula E Team | Mahindra M2ELECTRO |
![]() |
NEXTEV TCR Formula E Team | NEXTEV TCR FormulaE 001 |
![]() |
Renault e.Dams | RENAULT Z.E.15 |
![]() |
Team Aguri | SRT01-e |
![]() |
Trulli Formula E Team | Motomatica JT-01 |
![]() |
Venturi Formula E Team | Venturi VM200-FE-01 |
Źródło: fiaformulae.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.