António Félix da Costa wygrał w barwach ekipy Amlin Aguri wyścig Mistrzostw Formuły E na ulicach Buenos Aires. W trakcie szalonej rywalizacji, czterech różnych kierowców było na prowadzeniu.
Sébastien Buemi wywalczył pole position w przedpołudniowych kwalifikacjach i obronił prowadzenie w pierwszym zakręcie. Jaime Alguersuari musiał natomiast uznać wyższość startującemu z drugiej linii Nickowi Heidfeldowi, który objechał Hiszpana po zewnętrznej w pierwszym zakręcie.
Alguersuari szybko stał się obiektem zainteresowania lidera klasyfikacji generalnej, Lucasa di Grassiego, który wyprzedził go w piątym zakręcie i szybko zbliżył się do prowadzącej dwójki Buemi-Heidfeld. Niemiec wybrał inne ustawienia samochodu, dzięki czemu był szybszy w zakrętach, ale nie mógł utrzymać się za Francuzem na prostych, tym samym przypuścić ataku na pozycję lidera.
Na 16. z 35 okrążeń wyścigu, Karun Chandhok uderzył w barierę na wyjściu z ostatniej szykany, po tym jak tylnie zawieszenie jego Spark-Renault załamało się, zmuszając Hindusa do zatrzymania się w niebezpiecznym miejscu na wyjściu na prostą startową, doprowadzając do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.
{youtube}a9HEH-juoS8{/youtube}
Ze względu na zamieszanie związane z kolejnością na torze, samochód bezpieczeństwa pozostawał na torze jeszcze na długo po zabraniu z toru auta zespołu Mahindra. Cała stawka zdecydowała się na zjazd do boksów, co przy narzuconym minimalnym czasie spędzonym w alei serwisowej, nie przetasowało stawki.
Sébastien Buemi prowadził przed Lucasem di Grassim, ale on także miał wypadek w szykanie, uderzając w wewnętrzną barierę i urywając drążek prawego przedniego koła. Zdobywca pole position był poza wyścigiem, oddając prowadzenie liderowi klasyfikacji generalnej.
{youtube}T_7quL_8XK8{/youtube}
Nie minęło jednak kilka okrążeń zanim di Grassi także zakończył swój udział w zawodach z powodu niemal identycznego incydentu, jak ten Chandhoka. „Po analizie, jasne jest, że moje zawieszenie złamało się bez żadnego uderzenia, kiedy prowadziłem w wyścigu. Wciąż jestem liderem klasyfikacji z 10-punktową przewagą”
- napisał po wyścigu Brazylijczyk na swoim Twitterze.
Na prowadzenie wyszedł Nick Heidfeld, a wobec odpadnięcia lidera i wicelidera tabeli, na jej szczyt mógł się wspiąć Sam Bird, jadący na drugiej pozycji, Brytyjczyk jednak podczas swojego postoju wyjechał z boksów pod czerwonym światłem, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy. Udało mu się uratować kilka punktów za siódme miejsce i najlepsze okrążenie wyścigu.
{youtube}YVaWCoQcXso{/youtube}
Nick Heidfeld jechał, wydawało się, po zwycięstwo, które należało mu się po wypadku w Pekinie. Na trzy okrążenia przed metą sędziowie poinformowali jednak o karze przejazdu przez boksy dla Niemca za przekroczenie prędkości w alei serwisowej, co zostawiło na prowadzeniu z kilkusekundową przewagą António Félixa da Costę w aucie Amlin Aguri.
Na przedostatnim okrążeniu szalony atak na Nicolasa Prosta przypuścił w siódmym zakręcie Daniel Abt. Niemiec zablokował koła i uderzył w jadącego przed tą dwójką Jaime Alguersuariego. Abt zakończył wyścig w tym miejscu, Hiszpan z uszkodzonym autem dojechał do mety czwarty, za Prostem i Nelsonem Piquetem Jrem.
{youtube}iqEPye2LSLk{/youtube}
Dla Félixa da Costy to pierwsze zwycięstwo od czasu jego startów w Formule Renault 3.5, a dla zespołu Amlin Aguri, pierwsze w historii ekipy. Liderem klasyfikacji pozostał di Grassi z dorobkiem 58 punktów, o 10 większym od Sama Birda.
Następny wyścig Formuły E odbędzie się 14 marca na ulicach Miami.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 55 | António Félix da Costa | Amlin Aguri | 35 okr. | ||
2 | 8 | Nicolas Prost | Team e.dams Renault | + 5,354 | ||
3 | 99 | Nelson Piquet Jr | China Racing Formula E Team | + 8,552 | ||
4 | 3 | Jaime Alguersuari | Virgin Racing Formula E Team | + 11,148 | ||
5 | 21 | Bruno Senna | Mahindra Racing Formula E Team | + 11,535 | ||
6 | 27 | Jean-Éric Vergne | Andretti Autosport Formula E Team | + 13,319 | ||
7 | 2 | Sam Bird | Virgin Racing Formula E Team | + 13,617 | ||
8 | 23 | Nick Heidfeld | VENTURI Formula E Team | + 15,464 | ||
9 | 6 | Oriol Servià | Dragon Racing Formula E Team | + 19,334 | ||
10 | 30 | Stéphane Sarrazin | VENTURI Formula E Team | + 28,973 | ||
11 | 88 | Ho-Pin Tung | China Racing Formula E Team | + 37,858 | ||
12 | 28 | Marco Andretti | Andretti Autosport Formula E Team | + 1 okr. | ||
13 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport ABT Formula E Team | + 2 okr. | ||
14 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing Formula E Team | + 2 okr. | ||
NSK | 10 | Jarno Trulli | Trulli Formula E Team | |||
NSK | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Formula E Team | |||
NSK | 9 | Sébastien Buemi | Team e.dams Renault | |||
NSK | 18 | Michela Cerruti | Trulli Formula E Team | |||
NSK | 5 | Karun Chandhok | Mahindra Racing Formula E Team | |||
DQ | 77 | Salvador Duran | Amlin Aguri | |||
Salvador Duran został zdyskwalifikowany za przekroczenie limitu zużycia energii |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.