Da Costa wygrywa szalony wyścig Formuły E w Buenos Aires

António Félix da Costa wygrał w barwach ekipy Amlin Aguri wyścig Mistrzostw Formuły E na ulicach Buenos Aires. W trakcie szalonej rywalizacji, czterech różnych kierowców było na prowadzeniu.

Sébastien Buemi wywalczył pole position w przedpołudniowych kwalifikacjach i obronił prowadzenie w pierwszym zakręcie. Jaime Alguersuari musiał natomiast uznać wyższość startującemu z drugiej linii Nickowi Heidfeldowi, który objechał Hiszpana po zewnętrznej w pierwszym zakręcie.

Alguersuari szybko stał się obiektem zainteresowania lidera klasyfikacji generalnej, Lucasa di Grassiego, który wyprzedził go w piątym zakręcie i szybko zbliżył się do prowadzącej dwójki Buemi-Heidfeld. Niemiec wybrał inne ustawienia samochodu, dzięki czemu był szybszy w zakrętach, ale nie mógł utrzymać się za Francuzem na prostych, tym samym przypuścić ataku na pozycję lidera.

Na 16. z 35 okrążeń wyścigu, Karun Chandhok uderzył w barierę na wyjściu z ostatniej szykany, po tym jak tylnie zawieszenie jego Spark-Renault załamało się, zmuszając Hindusa do zatrzymania się w niebezpiecznym miejscu na wyjściu na prostą startową, doprowadzając do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.

{youtube}a9HEH-juoS8{/youtube}

Ze względu na zamieszanie związane z kolejnością na torze, samochód bezpieczeństwa pozostawał na torze jeszcze na długo po zabraniu z toru auta zespołu Mahindra. Cała stawka zdecydowała się na zjazd do boksów, co przy narzuconym minimalnym czasie spędzonym w alei serwisowej, nie przetasowało stawki.

Sébastien Buemi prowadził przed Lucasem di Grassim, ale on także miał wypadek w szykanie, uderzając w wewnętrzną barierę i urywając drążek prawego przedniego koła. Zdobywca pole position był poza wyścigiem, oddając prowadzenie liderowi klasyfikacji generalnej.

{youtube}T_7quL_8XK8{/youtube}

Nie minęło jednak kilka okrążeń zanim di Grassi także zakończył swój udział w zawodach z powodu niemal identycznego incydentu, jak ten Chandhoka. „Po analizie, jasne jest, że moje zawieszenie złamało się bez żadnego uderzenia, kiedy prowadziłem w wyścigu. Wciąż jestem liderem klasyfikacji z 10-punktową przewagą” - napisał po wyścigu Brazylijczyk na swoim Twitterze.

Na prowadzenie wyszedł Nick Heidfeld, a wobec odpadnięcia lidera i wicelidera tabeli, na jej szczyt mógł się wspiąć Sam Bird, jadący na drugiej pozycji, Brytyjczyk jednak podczas swojego postoju wyjechał z boksów pod czerwonym światłem, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy. Udało mu się uratować kilka punktów za siódme miejsce i najlepsze okrążenie wyścigu.

{youtube}YVaWCoQcXso{/youtube}

Nick Heidfeld jechał, wydawało się, po zwycięstwo, które należało mu się po wypadku w Pekinie. Na trzy okrążenia przed metą sędziowie poinformowali jednak o karze przejazdu przez boksy dla Niemca za przekroczenie prędkości w alei serwisowej, co zostawiło na prowadzeniu z kilkusekundową przewagą António Félixa da Costę w aucie Amlin Aguri.

Na przedostatnim okrążeniu szalony atak na Nicolasa Prosta przypuścił w siódmym zakręcie Daniel Abt. Niemiec zablokował koła i uderzył w jadącego przed tą dwójką Jaime Alguersuariego. Abt zakończył wyścig w tym miejscu, Hiszpan z uszkodzonym autem dojechał do mety czwarty, za Prostem i Nelsonem Piquetem Jrem.

{youtube}iqEPye2LSLk{/youtube}

Dla Félixa da Costy to pierwsze zwycięstwo od czasu jego startów w Formule Renault 3.5, a dla zespołu Amlin Aguri, pierwsze w historii ekipy. Liderem klasyfikacji pozostał di Grassi z dorobkiem 58 punktów, o 10 większym od Sama Birda.

Następny wyścig Formuły E odbędzie się 14 marca na ulicach Miami.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 55 António Félix da Costa Amlin Aguri 35 okr.
2 8 Nicolas Prost Team e.dams Renault + 5,354
3 99 Nelson Piquet Jr China Racing Formula E Team + 8,552
4 3 Jaime Alguersuari Virgin Racing Formula E Team + 11,148
5 21 Bruno Senna Mahindra Racing Formula E Team + 11,535
6 27 Jean-Éric Vergne Andretti Autosport Formula E Team + 13,319
7 2 Sam Bird Virgin Racing Formula E Team + 13,617
8 23 Nick Heidfeld VENTURI Formula E Team + 15,464
9 6 Oriol Servià Dragon Racing Formula E Team + 19,334
10 30 Stéphane Sarrazin VENTURI Formula E Team + 28,973
11 88 Ho-Pin Tung China Racing Formula E Team + 37,858
12 28 Marco Andretti Andretti Autosport Formula E Team + 1 okr.
13 66 Daniel Abt Audi Sport ABT Formula E Team + 2 okr.
14 7 Jérôme d'Ambrosio Dragon Racing Formula E Team + 2 okr.
NSK 10 Jarno Trulli Trulli Formula E Team  
NSK 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT Formula E Team  
NSK 9 Sébastien Buemi Team e.dams Renault  
NSK 18 Michela Cerruti Trulli Formula E Team  
NSK 5 Karun Chandhok Mahindra Racing Formula E Team  
DQ 77 Salvador Duran Amlin Aguri  
Salvador Duran został zdyskwalifikowany za przekroczenie limitu zużycia energii

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league