Di Grassi wygrywa po kolizji Prosta z Heidfeldem

Nicolas Prost prowadził od startu do ostatniego zakrętu pierwszego wyścigu Mistrzostw Formuły E. Wtedy zaatakował go Nick Heidfeld, obaj zderzyli się ze sobą i zakończyli wyścig, oddając zwycięstwo w ręce Lucasa di Grassiego.

Prost utrzymał prowadzenie na starcie przed di Grassim i Danielem Abtem. Za nimi doszło do kolizji Bruno Senny, który został wypchnięty na zewnętrzną drugiego zakrętu i wracając na wyścigową linię został potrącony przez Takumę Sato. W samochodzie Brazylijczyka urwane było lewe przednie zawieszenie i zatrzymał się on na torze, co spowodowało wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa. Po restarcie di Grassi nie mógł zbliżyć się do Prosta, pomimo posiadania do dyspozycji FanBoosta. Do prawdziwych zmian doszło dopiero od chwili zmian samochodów. Cała czołówka zjechała po 12 z 25 okrążeń. Perfekcyjny postój Prosta pozwolił mu powiększyć przewagę z jednej do trzech sekund, za to dwójka kierowców zespołu ABT straciła miejsce na rzecz Nicka Heidfelda z VENTURI. Niemiec w drugim samochodzie jechał szybciej od lidera, by zbliżyć się na odległość umożliwiającą mu atak. Zdecydował się na niego w ostatnim zakręcie wyścigu, zrównał się z Brazylijczykiem na wejściu, po czym ten zjechał do środka toru, zderzając się z Heidfeldem, który obrócił się i wpadł na krawężnik, po czym uderzył w bandę i przekoziołkował. Di Grassi także nie osiągnął mety wyścigu i tuż po zdarzeniu Heidfeld wyraził swoje niezadowolenie z całego zajścia.

Ta sytuacja dała zwycięstwo jadącemu kilka długości samochodu za nimi Lucasowi di Grassiemu, który został liderem klasyfikacji generalnej. Franck Montagny, który na początku wyścigu bardzo agresywnie przebijał się przez stawkę, w drugim samochodzie jechał spokojnie tuż poza podium, dzięki czemu przejechał obok miejsca wypadku i zajął drugie miejsce. Trzeci na mecie pojawił się Daniel Abt, ale tuż po wyścigu został przesunięty na 10. miejsce, a na podium stanął Sam Bird, który przedłużył swój przejazd w pierwszym samochodzie o dodatkowe okrążenie i skorzystał z okrążenia na pustym torze przed sobą, by przesunąć się na podium z 12. pola startowego.

Dodatkowe dwa punkty za najlepsze okrążenie wyścigu zajął Takuma Sato, który po agresywnej jeździe w początkowej fazie wyścigu, co dało mu kilka pozycji, zatrzymał się na torze, ale wrócił do wyścigu ze stratą dwóch okrążeń.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT Formula E Team 25 okr.
2 27 Franck Montagny Andretti Autosport Formula E Team + 2,867
3 2 Sam Bird Virgin Racing Formula E Team + 6,559
4 28 Charles Pic Andretti Autosport Formula E Team + 19,301
5 5 Karun Chandhok Mahindra Racing Formula E Team + 23,952
6 7 Jérôme d'Ambrosio Dragon Racing Formula E Team + 31,664
7 6 Oriol Servià Dragon Racing Formula E Team + 41,968
8 99 Nelson Piquet Jr China Racing Formula E Team + 43,896
9 30 Stéphane Sarrazin VENTURI Formula E Team + 43,975
10 66 Daniel Abt Audi Sport ABT Formula E Team + 1:02,507
11 3 Jaime Alguersuari Virgin Racing Formula E Team + 1:03,613
12 8 Nicolas Prost Team e.dams Renault + 1 okr.
13 23 Nick Heidfeld VENTURI Formula E Team + 1 okr.
14 77 Katherine Legge Amlin Aguri + 1 okr.
15 18 Michela Cerutti Trulli Formula E Team + 1 okr.
16 88 Ho-Pin Tung China Racing Formula E Team + 2 okr.
17 55 Takuma Sato Amlin Aguri + 4 okr.
18 9 Sébastien Buemi Team e.dams Renault + 11 okr.
19 10 Jarno Trulli Trulli Formula E Team + 23 okr.
20 21 Bruno Senna Mahindra Racing Formula E Team + 25 okr.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league