Oliver Rowland w znakomitym stylu odniósł zwycięstwo w E-Prix Meksyku, drugiej rundzie sezonu 2024/2025 Mistrzostw Świata Formuły E. Reprezentant Nissana wykorzystał tryb ataku, aby w kluczowej fazie wyścigu przebić się na czoło stawki i pokrzyżować plany zespołu Porsche, który przez większość czasu zajmował dwie pierwsze pozycje.
Z pole position wystartował aktualny mistrz świata Pascal Wehrlein, który w kwalifikacjach pokonał swojego zespołowego kolegę António Félixa da Costę. Duet Porsche utrzymał się na czele w pierwszym zakręcie, a w czołówce nie doszło do większych zmian, wyjątkiem Mitcha Evansa, który spadł na siódme miejsce, oraz Rowlanda, który na drugim okrążeniu wyprzedził Jeana-Érica Vergne’a i awansował na trzecie miejsce.
Jako pierwszy tryb ataku uruchomił Taylor Barnard na trzecim okrążeniu. Tymczasem czołówka – Wehrlein, da Costa, Rowland, Vergne i Dennis – przez kolejne okrążenia oszczędzała swoje aktywacje, obserwując ruchy rywali.
Nico Müller jako pierwszy z czołowej ósemki skorzystał z trybu ataku na dziesiątym okrążeniu, co pozwoliło mu przesunąć się na szóste miejsce. Do trzynastego okrążenia kierowcy Andretti – Dennis i Müller – taktycznie współpracowali, co umożliwiło Dennisowi awans na czwartą pozycję i skuteczne naciski na Rowlanda.
Na piętnastym okrążeniu Wehrlein uruchomił swój pierwszy tryb ataku, zachowując prowadzenie, podczas gdy Rowland i Dennis zaczęli wywierać presję na da Coście. Rowland popisał się imponującym manewrem na zakręcie Peraltada, wyprzedzając Portugalczyka i wskakując na drugie miejsce, ale już chwilę później Dennis odzyskał pozycję w sektorze pierwszym.
Jake Dennis objął prowadzenie na dziewiętnastym okrążeniu, wykorzystując końcówkę swojego pierwszego trybu ataku, wyprzedzając Wehrleina w efektownym stylu. Niedługo potem da Costa, korzystając z 50 kW dodatkowej mocy, wyprzedził Dennisa, odzyskując pierwszą pozycję. Wehrlein, z kolei, uruchomił drugi tryb ataku na dwudziestym okrążeniu, przesuwając się na drugie miejsce.
Zespół Porsche skupił się na utrzymaniu dwóch samochodów na czele, jednak taktyka ta została zakłócona przez samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na torze na 31. okrążeniu po incydencie z udziałem Davida Beckmanna.
Po wznowieniu wyścigu Rowland, wciąż posiadający ponad minutę trybu ataku, przeszedł do ofensywy. W zdecydowany sposób wyprzedził Dennisa, Wehrleina i da Costę w połowie okrążenia, obejmując prowadzenie. Nie minęła chwila, a na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa po kolizji Mitcha Evansa z Nico Müllerem.
Ostatnie okrążenia były pełne napięcia, ale Rowland zdołał odeprzeć ataki da Costy i Wehrleina, odnosząc pierwsze zwycięstwo w Meksyku. Duet Porsche uzupełnił podium, choć niewiele zabrakło, aby Wehrleina zmienił na trzecim miejscu Dennis, który stracił na mecie tylko 0,145 sekundy.
Piąte i szóste miejsce zajęli kierowcy DS Penske – Vergne i Maximilian Günther, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries, Nico Müller i Jake Hughes.
Kolejna runda Formuły E odbędzie się w połowie lutego w Dżuddzie, gdzie zaplanowano dwa wyścigi.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.