Mortara wygrywa setny wyścig Formuły E

Edoardo Mortara w świetnym stylu sięgnął po swoje czwarte zwycięstwo w sezonie 2021/2022 Mistrzostw Świata Formuły E. Kierowca Venturi pokonał na ulicach parku olimpijskiego w Seulu Stoffela Vandoorne’a i Jake’a Dennisa.

Z pole position wystartował António Félix da Costa, który utrzymał za sobą Mortarę i Dennisa. Vandoorne był czwarty, przed Robinem Frijnsem. Dan Ticktum odważnie wcisnął się przed Lucasa di Grassiego, obejmując szóstą lokatę, a jedną pozycję zyskał Mitch Evans, wyprzedzając Nycka de Vriesa w walce o 12. miejsce.

Już na pierwszym okrążeniu doszło do zamieszania, którego sprawcą był Maximilian Günther. Wszyscy kierowcy kontynuowali jednak jazdę.

Da Costa utrzymał prowadzenie tylko przez dwa okrążenia. Już na trzecim kółku Mortara zaskoczył go późnym atakiem na hamowaniu do ostatniego zakrętu. Wykorzystał to Dennis, który również przeskoczył przed Portugalczyka. Evans w międzyczasie także przebijał się do przodu i awansował do pierwszej dziesiątki.

Po 10 minutach Nyck de Vries i André Lotterer zderzyli się w pierwszym zakręcie. Problemy mieli także Lucas di Grassi, którzy przebił oponę, oraz Maximilian Günther, który uszkodził zawieszenie i zatrzymał się na torze, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Gdy wyścig został wznowiony, da Costa aktywował tryb ataku i próbował wyprzedzić Dennisa w ostatnim zakręcie. Nie zostawił mu jednak miejsca i spowodował kontakt, po którym wypadł z toru. Sędziowie zdecydowali jednak przyznać 5-sekundową karę Dennisowi.

Mortara natomiast pewnie prowadził i niezagrożony zmierzał do mety po swoje czwarte zwycięstwo w zakończonym sezonie 2021/2022. Dennis przekroczył linię mety drugi, lecz został sklasyfikowany za Vandoornem.

Czwarty był Robin Frijns, za którym uplasowali się Olivier Askew, Jean-Éric Vergne i Mitch Evans. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Nick Cassidy, Sébastien Buemi i powracający António Félix da Costa.

E-Prix Seulu było ostatnim wyścigiem dla samochodów drugiej generacji. Dziewiąty sezon elektrycznej serii wyścigowej z wykorzystaniem nowego pojazdu rozpocznie się w połowie stycznia w Meksyku.

PNrKierowcaZespół Rezultat
148
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing34 okr.
25
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ Formula E Team+ 3,756
327
Jake Dennis
Avalanche Andretti Formula E+ 6,649
44
Robin Frijns
Envision Racing+ 7,021
528
Oliver Askew
Avalanche Andretti Formula E+ 7,850
625
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah+ 9,471
79
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing+ 10,243
837
Nick Cassidy
Envision Racing+ 14,208
923
Sébastien Buemi
Nissan e.dams+ 16,629
1013
António Félix da Costa
DS Techeetah+ 22,226
1111
Lucas di Grassi
ROKiT Venturi Racing+ 24,546
1229
Alexander Sims
Mahindra Racing+ 26,513
137
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 27,813
1410
Norman Nato
Jaguar TCS Racing+ 31,526
153
Oliver Turvey
NIO 333 Formula E Team+ 31,565
1699
Sacha Fenestraz
Dragon / Penske Autosport+ 36,270
NSK22
Maximilian Günther
Nissan e.dams
NSK17
Nyck de Vries
Mercedes-EQ Formula E Team
NSK94
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team
NSK33
Daniel Ticktum
NIO 333 Formula E Team
NSK30
Oliver Rowland
Mahindra Racing
NSK36
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze