Jean-Éric Vergne wywalczył pole position do wyścigu Formuły E w Dżakarcie, pokonując w bezpośrednim pojedynku swojego zespołowego kolege z DS Techeetah – António Félixa da Costę.
Po raz pierwszy, odkąd na początku tego sezonu wprowadzono nowy format kwalifikacji, podobny do systemu pucharowego, w finale zmierzyli się koledzy z tej samej ekipy. Na ostatnim okrążeniu Vergne i Da Costa jechali początkowo bardzo podobnym tempem, jednak to Vergne miał przewagę po tym, gdy da Costa doznał uślizgu w trzecim zakręcie, a ostatecznie różnica między nimi wyniosła aż 0,8 sekundy.
To 14. pole position Vergne’a w elektrycznych mistrzostwach, dzięki czemu zrównał się z rekordem należącym do tej pory do Sébastiena Buemiego. Z kolei dla da Costy to najlepszy wynik w kwalifikacjach i pierwszy start z pierwszego rzędu.
Edoardo Mortara, który ruszał z pole position do obu wyścigów Formuły E w Berlinie, tym razem wywalczył czwarta pozycję, przegrywając w półfinałowym pojedynku z da Costą. Był on również wolniejszy z Mitchem Evansem z Jaguara, który z kolei przegrał w swojej potyczce z Vergnem, jednak ustawi się na trzecim polu startowym.
W ćwierćfinałach najszybszym przegranym był Jake Dennis z Avalanche Andretti i zajął piąte miejsce, przed Buemim, dla którego to najlepsza pozycja startowa w tym roku. Z szóstej lokaty miał ruszyć Pascal Wehrlein, jednak otrzymał karę cofnięcia o 5 pozycji, ponieważ jego zespół Porsche zerwał plombę z silnika, aby sprawdzić przyczynę awarii, która doprowadziła do wycofania go z E-Prix Monako i tym samym wystartuje z 11. pola. Najwolniejszym kierowcą w tej fazie był aktualny lider mistrzostw Stoffel Vandoorne, który przystąpi do wyścigu z siódmej pozycji po karze Wehrleina.
André Lotterer po raz pierwszy w tym roku nie zdołał wywalczyć awansu do ćwierćfinałów i odpadł już w fazie grupowej. Przystąpi on do rywalizacji z ósmego pola, a za nim ustawią się Nyck de Vries oraz Lucas di Grassi.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 1:08,898 | 1:08,917 | 1:08,358 | 1:08,523 | |||
2 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | 1:08,715 | 1:08,336 | 1:08,281 | 1:09,340 | |||
3 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | 1:09,045 | 1:08,935 | 1:08,658 | ||||
4 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | 1:08,716 | 1:08,419 | 1:08,693 | ||||
5 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | 1:08,988 | 1:08,653 | |||||
6 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | 1:08,974 | 1:09,029 | |||||
7 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | 1:09,098 | 1:09,188 | |||||
8 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | 1:08,829 | 1:09,268 | |||||
9 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | 1:09,101 | ||||||
10 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ Formula E Team | 1:09,078 | ||||||
11 | 11 | Lucas di Grassi | ROKiT Venturi Racing | 1:09,118 | ||||||
12 | 30 | Oliver Rowland | Mahindra Racing | 1:09,134 | ||||||
13 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | 1:09,157 | ||||||
14 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | 1:09,148 | ||||||
15 | 22 | Maximilian Günther | Nissan e.dams | 1:09,266 | ||||||
16 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 Formula E Team | 1:09,413 | ||||||
17 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | 1:09,406 | ||||||
18 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Formula E Team | 1:09,688 | ||||||
19 | 28 | Oliver Askew | Avalanche Andretti Formula E | 1:09,524 | ||||||
20 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | 1:09,723 | ||||||
21 | 4 | Robin Frijns | Envision Racing | |||||||
22 | 99 | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | 1:18,034 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.