Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych WMSC w Monako zatwierdzony został kalendarz Mistrzostw Świata Formuły E na sezon 2021/2022. Będzie on najdłuższym w historii elektrycznej serii wyścigowej.
Ósmy sezon, pomimo swojej nazwy, zostanie w całości rozegrany w 2022 roku. Czwarty raz z rzędu miejscem inauguracji mistrzostw będzie Rijad, gdzie pod koniec stycznia zostaną rozegrane dwie rundy. Dwa tygodnie później seria planuje powrócić do Meksyku, a 26 lutego zaplanowano pierwszy z nowych wyścigów, w Kapsztadzie.
Po wizycie w nieokreślonym jeszcze mieście w Chinach, Formuła E zawita do Europy na rundy w Rzymie, Monte Carlo i Berlinie. Środkową część kalendarza zamknie runda na kolejnym nieznanym jeszcze torze.
W pierwszy weekend lipca Formuła E po raz pierwszy odwiedzi kanadyjskie Vancouver, a sezon zakończą podwójne rundy w Nowym Jorku, Londynie oraz Seulu, który jest trzecim nowym obiektem w kalendarzu.
R | Data | Wydarzenie | Lokalizacja | |
1 | 28 stycznia | E-Prix Rijadu | Riyadh Street Circuit | |
2 | 29 stycznia | E-Prix Rijadu | Riyadh Street Circuit | |
3 | 12 lutego | E-Prix Meksyku | Autódromo Hermanos Rodríguez | |
4 | 26 lutego | E-Prix Kapsztadu | Tor uliczny w Kapsztadzie | |
5 | 19 marca | E-Prix Chin | ? | |
6 | 9 kwietnia | E-Prix Rzymu | Circuito Cittadino Dell'EUR | |
7 | 30 kwietnia | E-Prix Monako | Circuit de Monaco | |
8 | 14 maja | E-Prix Berlina | Tempelhof Airport Street Circuit | |
9 | 4 czerwca | ? | ? | |
10 | 2 lipca | E-Prix Vancouver | Streets of Vancouver | |
11 | 16 lipca | E-Prix Nowego Jorku | Brooklyn Street Circuit | |
12 | 17 lipca | E-Prix Nowego Jorku | Brooklyn Street Circuit | |
13 | 30 lipca | E-Prix Londynu | ExCeL London | |
14 | 31 lipca | E-Prix Londynu | ExCeL London | |
15 | 13 sierpnia | E-Prix Seulu | Tor uliczny w Seulu | |
16 | 14 sierpnia | E-Prix Seulu | Tor uliczny w Seulu |
Przy okazji posiedzenia zatwierdzono także szereg zmian regulaminowych – już od E-Prix Nowego Jorku w tym tygodniu możliwe będzie zatrzymanie na polach startowych wyścigu rozpoczętego za samochodem bezpieczeństwa, jak ma to już miejsce w Formule 1, a od kolejnego sezonu start zatrzymany będzie mógł zostać wykorzystany także po wznowieniu wyścigu po czerwonej fladze.
Co więcej, moc samochodów w trybie wyścigowym będzie od ósmego sezonu zwiększona z 200 do 220 kW.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.