Odwrócony tor wśród nowości Formuły E w Berlinie

Mistrzostwa Formuły E dokończą sezon 2019/2020 poprzez sześć wyścigów zorganizowanych na nieczynnym lotnisku Tempelhof w Berlinie. Trzy podwójne rundy odbędą się na różnych konfiguracjach toru, w tym jednej w odwróconym kierunku.

„To duże przedsięwzięcie, stworzyć trzy różne konfiguracje na te zawody, mając na miejscu mniej ludzi mogących dokonać zmian” – powiedział dyrektor sportowy Formuły E Frédéric Espinos. „Robimy coś, czego jeszcze nie było w sporcie motorowym na światowym poziomie. To przykład na to, jak innowacyjna i zdolna do reagowania jest Formuła E”.

Pierwsze dwa wyścigi, w dniach 5-6 sierpnia, odbędą się na torze o typowym kształcie, lecz kierowcy będą jeździć po nim w odwrotnym kierunku, zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Stworzenie tej konfiguracji wymaga zmiany umiejscowienia poboczy, krawężników, barier oraz pozycji kamer telewizyjnych.

„Ściganie się w obu kierunkach niesie ze sobą wiele implikacji. Nie wystarczy odwrócić znaczników hamowania i pól startowych. Inne międzynarodowe serie próbowały tego, ale ich propozycje zostały odrzucone przez federacje. Musieliśmy rozplanować wszystkie kamery, oznakowania, reklamy, środki bezpieczeństwa, krawężniki i pobocza. Na dokonanie zmian będziemy mieli tylko 24 godziny, a zasoby będą ograniczone”.

Druga para wyścigów, w dniach 8-9 sierpnia, odbędzie się na układzie znanym z poprzednich lat. Kończące sezon rundy w dniach 12-13 sierpnia zaplanowano natomiast na częściowo nowej konfiguracji, wydłużonej pomiędzy zakrętami 5-8: „Trzeci tor będzie bardziej techniczny i zupełnie inny pod względem zarządzania energią”.

Choć ponad połowa sezonu Formuły E zostanie rozegrana w tym samym miejscu, nie należy spodziewać się zwycięstw jednej ekipy: „Chcieliśmy jak najbardziej utrudnić życie zespołom, ograniczając dokładność ich symulacji oraz wywracając strategie do góry nogami. Ustawienia samochodów będą musiały być zmieniane, odzyskiwanie energii będzie zupełnie inne, a zespoły będą musiały myśleć na bieżąco. Kierowcy i zespoły mają dużo na głowie i czuję, że spektakl będzie jeszcze lepszy ze względu na tyle niewiadomych”.

Zgodnie z obowiązującymi restrykcjami, wszystkie wyścigi w Berlinie odbędą się bez udziału publiczności.

Źródło: fiaformulae.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league