Marka BMW pochwaliła się wykorzystaniem odnawialnych włókien lnianych do stworzenia kanału chłodzącego w swoim nowym samochodzie Formuły E. Rozwiązanie to może wkrótce trafić do kolejnych samochodów wyścigowych z Monachium.

„Lniany kanał chłodzący wykorzystywany w modelu BMW iFE.20 to tylko kolejny dowód na to, jak ważną rolę badawczo-rozwojową pełni dywizja BMW i Motorsport” – powiedział dyrektor BMW Motorsport Jens Marquardt. „Regularnie wykorzystujemy Formułę E jako poligon doświadczalny przy opracowywaniu elementów do seryjnej produkcji – tym razem testujemy len w ekstremalnych warunkach pogodowych”.

„Co naprawdę niesamowite, ten odnawialny materiał w niektórych zaletach spisuje się nawet lepiej od materiałów sprawdzonych w wyścigach, jak włókna węglowe. Naszym celem zawsze jest dobranie najbardziej odpowiednich materiałów do powierzonego zadania”.

Lniany kanał chłodzący lepiej absorbuje drgania oraz cechuje się większą odpornością na uderzenia, co jest szczególnie przydatne na wyboistych torach ulicznych, jakie składają się na kalendarz Formuły E. Po sprawdzeniu koncepcji w elektrycznej wyścigówce, BMW Motorsport rozpoczęło projektowanie lnianych komponentów również do pozostałych aut w swojej ofercie.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej BMW

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race