Angażując André Lotterera jako drugiego kierowcę bolidu Formuły E Porsche obok Neela Janiego, zespół producenta sportowych samochodów zrealizował kolejne kluczowe zadanie – potwierdził nazwiska obu zawodników w debiutanckim sezonie Porsche w Mistrzostwach Formuły E 2019/20. Równolegle trwają przygotowania do pierwszego startu w Formule E w listopadzie tego roku, w tym kompletowanie fabrycznej ekipy.

Formuła E jasno określa wymagania co do zespołu na torze. Przy wystawianiu dwóch bolidów na terenie obiektu może przebywać 20 członków zespołu. Limit ten oznacza, że wszelkie czynności muszą być dokładnie przestudiowane, a ludzie pełnią zazwyczaj dwie lub trzy funkcje. Nie obejmuje on natomiast ścisłego kierownictwa ani działów takich jak marketing i media. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, fabryczny zespół w Weissach nie musi się już liczyć z żadnymi obwarowaniami. Prace badawcze na terenie tego obiektu mogą, a nawet powinny odbywać się bez ograniczeń.

Amiel Lindesay (kierownik zespołu): „Jeśli chodzi o naszych kierowców, z Neelem i André na pokładzie fabryczna ekipa Porsche ma bardzo dobrą pozycję startową przed swoim debiutem w mistrzostwach Formuły E ABB. Bardzo ważne jest włączenie obu kierowców w proces przygotowań już na wczesnym etapie działań – tak, aby zespół mógł kompleksowo z nimi współpracować. W naszym pierwszym sezonie w Formule E czeka nas wiele nowych wyzwań. Jednym z nich z pewnością jest ograniczona liczba osób przebywających na torze. W ostatnich miesiącach, podczas naszych testów oraz w ośrodku w Weissach, wypróbowaliśmy wiele scenariuszy, co pozwoliło zdobyć cenną wiedzę, którą będziemy mogli wykorzystać później w praktyce. Mamy bardzo dobrą pozycję jako zespół, zatrudniamy wybitnych inżynierów i mechaników, z których większość była zaangażowana w poprzedni projekt LMP1. Duch pracy zespołowej zawsze był dla Porsche bardzo istotnym czynnikiem – bez niego nie odnieślibyśmy wielu sukcesów, którymi cieszyliśmy się w przeszłości. Jesteśmy optymistami co do tego, że jako zespół możemy dokonać realnej zmiany w Formule E”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race