Robin Frijns odniósł zwycięstwo w chaotycznym wyścigu Mistrzostw Formuły E na ulicach Paryża. Reprezentant zespołu Virgin Racing pokonał Andre Lotterera oraz Daniela Abta, dzięki czemu objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Ze względu na opady deszczu, po których jedna strona prostej startowej pozostawała mokra, dyrektor wyścigu podjął decyzję o starcie za samochodem bezpieczeństwa, aby nie stawiać w gorszej sytuacji kierowców mających startować na wilgotnej nawierzchni.
Samochód bezpieczeństwa zjechał już po jednym okrążeniu i startujący z pole position Oliver Rowland przejął kontrolę nad sytuacją. Reprezentant Nissana nie prowadził jednak długo, bowiem przestrzelił hamowanie do dziesiątego zakrętu i rozbił się już na pierwszym okrążeniu, oddając prowadzenie swojemu zespołowemu koledze Sébastienowi Buemiemu.
Na drugie i trzecie miejsce awansowali Frijns i Felipe Massa, którzy na szóstym okrążeniu aktywowali tryb ataku. Frijns zbliżył się do Buemiego i próbował zaatakować go na kolejnym okrążeniu, lecz Buemi zdołał się obronić i samemu aktywował tryb ataku. Pomiędzy tą dwójką doszło do kontaktu, który poluzował przednie skrzydło w samochodzie Frijnsa, a także przebił oponę w aucie Buemiego, który musiał następnie zjechać do alei serwisowej. Nieco dalej, André Lotterer wyprzedził Maximiliana Günthera w walce o czwartą lokatę.
Buemi zjechał do boksów na 11. okrążeniu w celu wymiany koła, a na zamieszaniu skorzystał Lotterer, który wyprzedził Felipe Massę i awansował na drugą lokatę. Brazylijczyka następnie wyprzedził również Daniel Abt.
Kwadrans po rozpoczęciu wyścigu na torze zaczął padać deszcz, który szybko zamienił się w grad. Pomimo intensywnych opadów wyścig nadal trwał i tylko na kilka minut został zneutralizowany żółtymi flagami.
Śliska nawierzchnia po restarcie wprowadziła jednak chaos – najpierw o ścianę otarł się Tom Dillmann, a na 19. okrążeniu doszło do karambolu w trzecim zakręcie, gdzie Alexander Sims został obrócony przez Olivera Rowlanda i uderzył w barierę. W zamieszaniu uczestniczyli również Sam Bird i Stoffel Vandoorne.
Gdy samochód Simsa został uprzątnięty, nastąpił powrót do ścigania. Günther stracił kolejną pozycję na rzecz Lucasa di Grassiego, a na 23. kółku nastąpił dramat ekipy Venturi – najpierw Felipe Massa obrócił się na wyjściu z drugiego zakrętu, a kilkaset metrów dalej Edoardo Mortara uderzył w barierę.
Na czele stawki tymczasem nic się nie zmieniało – Frijns odjechał na cztery sekundy od Lotterera, za którym podążali kierowcy Audi oraz Günther. Stawka znacznie zbliżyła się do siebie, gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a to za sprawą Edoardo Mortary i Alexa Lynna, którzy zderzyli się w ostatnim zakręcie. Dalsze problemy miał Felipe Massa, który wypadł z toru po uderzeniu przez Olivera Turveya.
Po restarcie do przodu próbował przebijać się lider klasyfikacji generalnej Jérôme d’Ambrosio, który jednak przestrzelił hamowanie do trzeciego zakrętu i uderzył w barierę, gdzie już pozostał. Na torze ogłoszono neutralizację, lecz gdy stawka przejechała miejsce wypadku po raz ostatni, wyścig został wznowiony.
Pomimo uszkodzonego samochodu, Frijns nie był zagrożony ze strony Lotterera i dojechał do mety, aby odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w Formule E. Holender objął tym samym prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z 1-punktową przewagą nad Lottererem. Podium uzupełnił Abt, za którym na metę przyjechali di Grassi, Günther, ubiegłoroczny zwycięzca Jean-Eric Vergne, António Félix da Costa i Gary Paffett, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Felipe Massa i startujący z końca stawki Pascal Wehrlein.
Kolejna runda odbędzie się 11 maja na ulicach Monte Carlo.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | 32 okr. | |||
2 | 36 | André Lotterer | DS Techeetah | + 1,373 | |||
3 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | + 3,175 | |||
4 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | + 3,666 | |||
5 | 6 | Maximilian Günther | Geox Dragon | + 5,456 | |||
6 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 6,694 | |||
7 | 28 | António Félix da Costa | BMW i Andretti Motorsport | + 7,238 | |||
8 | 17 | Gary Paffett | HWA Racelab | + 7,901 | |||
9 | 19 | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | + 10,522 | |||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | + 10,998 | |||
11 | 2 | Sam Bird | Envision Virgin Racing | + 11,488 | |||
12 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 19,451 | |||
13 | 7 | José María López | Geox Dragon | + 24,023 | |||
14 | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | + 1:22,226 | |||
15 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 1 okr. | |||
16 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 1 okr. | |||
17 | 64 | Jérôme d'Ambrosio | Mahindra Racing | + 2 okr. | |||
NSK | 3 | Alex Lynn | Panasonic Jaguar Racing | ||||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | ||||
NSK | 5 | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | ||||
NSK | 27 | Alexander Sims | BMW i Andretti Motorsport | ||||
NSK | 8 | Tom Dillmann | NIO Formula E Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.