Jérôme d'Ambrosio odniósł niespodziewane zwycięstwo w drugim wyścigu piątego sezonu Mistrzostw Formuły E na ulicach Marrakeszu. Kierowca Mahindry skorzystał na kolizji Antonio Felixa da Costy i Alexandra Simsa.

Z pole position startował Sam Bird, którego już w pierwszym zakręcie próbował wyprzedzić Jean-Eric Vergne. Aktualny mistrz serii najechał jednak na krawężnik, przez co obrócił się i spadł na koniec stawki. Na ominięciu kręcącego się samochodu Techeetah stracił Sebastien Buemi, co z kolei wykorzystali kierowcy BMW – Sims i da Costa – którzy awansowali na drugą i trzecią lokatę.

Choć Bird początkowo wyrobił sobie ponad sekundę przewagi nad rywalami, ta zaczęła szybko znikać, gdy dwójka BMW zamieniła się pozycjami. Już na siódmym okrążeniu Bird zaczął odczuwać presję ze strony lidera klasyfikacji generalnej, który kwadrans po rozpoczęciu wyścigu przypuścił odważny atak w czwartym zakręcie, zmuszając Birda do wyjazdu poza tor, przez co wyprzedził go również Sims.

Czołowa dwójka szybko odjechała kierowcy Virgin Racing, który nie mógł utrzymać tempa reprezentantów BMW. Brytyjczyka początkowo bronił jego zespołowy kolega Robin Frijns, lecz wkrótce obu wyprzedzili d'Ambrosio oraz Lucas di Grassi.

Kierowcy BMW konsekwentnie realizowali strategię zespołową i na 20 minut przed końcem obaj aktywowali tryb ataku, otwierając w ten sposób pięciosekundową przewagę nad d'Ambrosio, który musiał bronić się przed di Grassim, Frijnsem i Birdem. Di Grassi w końcówce zaczął tracić tempo i został wyprzedzony nie tylko przez obu kierowców Virgin Racing, ale również Vergne’a, który po swoim błędzie na pierwszym okrążeniu przebił się na szóstą lokatę.

Gdy wydawało się, że na czele stawki nic nie może się już wydarzyć, na 25. okrążeniu Sims przypuścił niespodziewany atak na da Costę na hamowaniu do siódmego zakrętu. Pomiędzy dwójką BMW doszło do kolizji, przez co Portugalczyk przestrzelił zakręt i uderzył w bandę, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Sims kontynuował jazdę, lecz stracił pozycję na rzecz d'Ambrosio, Frijnsa i Simsa.

Wyścig został wznowiony na jedno okrążenie przed końcem. Choć Sims jako jedyny kierowca czołówki dysponował w tym momencie trybem ataku, nie zdołał wyprzedzić Birda, którego defensywna jazda umożliwiała Frijnsowi ataki na prowadzącego d'Ambrosio – te również były jednak nieskuteczne, w związku z czym Belg odniósł swoje pierwsze zwycięstwo po przejściu do zespołu Mahindry. Frijns i Bird uzupełnili podium, finiszując przed Simsem, Vergnem, Andre Lottererem, di Grassim, Buemim, Mitchem Evansem oraz Danielem Abtem, który uzupełnił punktowaną dziesiątkę.

Dzięki wygranej, d'Ambrosio objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z 12-punktową przewagą nad da Costą i Vergnem. Kolejna runda Mistrzostw Formuły E odbędzie się 26 stycznia w chilijskim Santiago.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 64 Jérôme d'Ambrosio Mahindra Racing 31 okr.
2 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing + 0,143
3 2 Sam Bird Envision Virgin Racing + 0,461
4 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport + 0,740
5 25 Jean-Éric Vergne DS Techeetah + 1,232
6 36 André Lotterer DS Techeetah + 1,457
7 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler + 1,633
8 23 Sébastien Buemi Nissan e.dams + 2,455
9 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing + 2,980
10 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler + 4,014
11 7 José María López Geox Dragon + 4,528
12 6 Maximilian Günther Geox Dragon + 6,034
13 48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team + 6,790
14 3 Nelson Piquet Jr Panasonic Jaguar Racing + 6,833
15 22 Oliver Rowland Nissan e.dams + 7,529
16 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team + 9,241
17 8 Tom Dillmann NIO Formula E Team + 9,665
18 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team + 10,250
NSK 28 António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport  
NSK 17 Gary Paffett HWA Racelab  
NSK 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing  
NSK 5 Stoffel Vandoorne HWA Racelab  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race