Jean-Éric Vergne odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie 2017/2018 Mistrzostw Formuły E. Lider klasyfikacji generalnej stoczył na ulicach Punta del Este pasjonujący pojedynek z aktualnym mistrzem serii Lucasem di Grassim.
Vergne przystępował do wyścigu z pole position, które przełożył na prowadzenie w pierwszym zakręcie, przed di Grassim, Alexem Lynnem, Oliverem Turveyem oraz Danielem Abtem – taka sytuacja utrzymała się przez pierwsze okrążenia, przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa.
Ten pojawił się na czwartym okrążeniu z powodu Nicka Heidfelda, który zaparkował swój niesprawny samochód w niebezpiecznym miejscu. Po restarcie, do walki próbował się przebić Sébastien Buemi – Szwajcar w swoich atakach otarł się jednak o barierę i przebił tylną oponę. Kierowca Renault był zmuszony przyspieszyć swój zjazd do boksów i w konsekwencji wycofać się z rywalizacji.
Pierwsza trójka zjechała na swoje pit-stopy w kolejności startu, na czwartą pozycję przebił się z kolei Abt, który wykonał skuteczny manewr wyprzedzania na Lynnie. Ta ostatnia dwójka zaliczyła nieszczęśliwą zmianę samochodów – Lynn zakleszczył się w swoim pierwszym aucie i stracił dwie lokaty, natomiast Abt ruszył bez zapiętych pasów i musiał wrócić do boksów na dodatkowy pit-stop. Najwięcej zyskał z kolei Sam Bird, który opuścił boksy na trzeciej pozycji.
Tuż po wyjeździe z boksów, di Grassi zaczął przymierzać się do ataku na prowadzącego Vergne’a. Brazylijczyk zdecydował się na manewr po zewnętrznej 17. zakrętu, lecz kierowca Techeetah skutecznie utrudnił mu zadanie. Zmuszony do wycofania się z próby ataku, di Grassi prawie się obrócił, lecz odzyskał kontrolę nad autem i kontynuował jazdę bez utraty pozycji.
Aktualny mistrz serii rzucił się w pogoń za Francuzem i na dziesięć okrążeń do mety znów znajdował się tuż za tylnym skrzydłem lidera – pomimo narastającej presji, ten nie popełniał jednak błędu i utrzymał swoje prowadzenie aż do linii mety. W końcówce wyścigu do prowadzącej dwójki dojechał również Bird, lecz nie mógł włączyć się do walki o zwycięstwo.
Czwarty na mecie zameldował się Mitch Evans, za którym uplasowali się Felix Rosenqvist, Lynn, Turvey, José María López, Jérôme d’Ambrosio i Maro Engel.
Kolejna runda Formuły E odbędzie się 14 kwietnia na ulicach Rzymu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetah | 37 okr. | |||
2 | 1 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Shaeffler | + 0,447 | |||
3 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | + 2,611 | |||
4 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 4,075 | |||
5 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | + 4,224 | |||
6 | 36 | Alex Lynn | DS Virgin Racing | + 7,672 | |||
7 | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | + 11,818 | |||
8 | 6 | José María López | Dragon Racing | + 12,612 | |||
9 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | + 22,242 | |||
10 | 5 | Maro Engel | Venturi Formula E Team | + 26,293 | |||
11 | 28 | António Félix da Costa | MS&AD Andretti Formula E | + 27,335 | |||
12 | 18 | André Lotterer | Techeetah | + 38,731 | |||
13 | 68 | Luca Filippi | NIO Formula E Team | + 39,926 | |||
14 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Shaeffler | + 43,139 | |||
15 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 47,194 | |||
16 | 27 | Tom Blomqvist | MS&AD Andretti Formula E | + 59,299 | |||
17 | 4 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | + 1 okr. | |||
NSK | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams | ||||
NSK | 3 | Nelson Piquet Jr | Panasonic Jaguar Racing | ||||
NSK | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.