Audi podejmuje wyzwanie w Meksyku

Po bardzo trudnej, naznaczonej technicznymi problemami i wypadkami na torze pierwszej części sezonu, już w najbliższą sobotę, 3 marca, w samym sercu Mexico City, Team Audi Sport ABT Schaeffler stanie na starcie piątej rundy wyścigów samochodów elektrycznych Formuła E. Daniel Abt i Lucas do Grassi zmierzą się tu z kolejnym wyzwaniem.

Przez ostatnich kilka tygodni, wyścigowi inżynierowie Audi Sport szczegółowo analizowali przyczyny technicznych problemów Audi e-tron FE04. Dziś, szef Audi Motorsport Dieter Gass mówi: „Jesteśmy pewni, że znaleźliśmy zarówno przyczynę problemów, jak i ich rozwiązanie. Niestety, przepisy FIA nie pozwalają nam na wdrożenie zmian i ulepszeń przed upływem 30 dni od ich zgłoszenia”. W efekcie tego, odpowiednie usprawnienia zostaną wprowadzone dopiero przed kolejną rundą sezonu, zaplanowaną na 17 marca w Punta del Este. „Oczywiście, że taka sytuacja jest dla nas trudna, jesteśmy jednak optymistami i mamy nadzieję, że stałe charakterystyki torów nie będą dla nas problemem – podobnie jak nie były problemem podczas testów jeszcze przed rozpoczęciem sezonu” – dodaje Dieter Gass.

W wyścigach pierwszych dwóch sezonów Formuły E rozgrywanych w Mexico City wygrywał Lucas di Grassi. W roku ubiegłym spektakularnie – przebijając się z samego końca stawki. „Moje zwycięstwo z roku ubiegłego było niewątpliwie najbardziej widowiskowym w historii wyścigów Formuły E” – mówi Lucas di Grassi. W tym roku mistrz raz jeszcze będzie musiał pokazać tu ogromnego ducha walki. Po wycofaniu się bowiem z wyścigu w Santiago de Chile, plomba założona na inwerter jego samochoduu została zerwana w celu przeprowadzenia naprawy całego podzespołu. Według przepisów FIA, sytuacja taka skutkuje karą degradacji Brazylijczyka w tabeli, aż o dziesięć miejsc.

Danielowi Abtowi natomiast, w każdym z wyścigów w Meksyku udawało się zdobywać punkty. „Meksykańscy kibice są bardzo entuzjastyczni. Atmosfera jest zawsze niesamowita, a ja po prostu lubię ten tor” – mówi Abt. „Czuję się tam bardzo komfortowo, jestem wysoce zmotywowany i pełen energii”. Zarówno Daniel Abt, jak i Lucas di Grassi, przylecą do Meksyku wprost z obozu kondycyjnego na wyspie Lanzarote, gdzie spędzili tydzień wraz z wieloma innymi kierowcami fabrycznymi Audi.

„Jesteśmy teraz w bardzo trudnym momencie naszej, póki co krótkiej, historii udziałów w serii Formuła E. Jesteśmy jednak zmotywowani i zdeterminowani by dać z siebie wszystko i uzyskać jak najlepszy wynik. Ten wyścig to dla Daniela i Lucasa z pewnością ogromne wyzwanie” – podkreśla szef zespołu Audi Sport ABT Schaeffler Allan McNish. „Wszyscy przecież wiemy jak nieprzewidywalny może być rozwój wypadków w dniu wyścigu. Zwycięstwo Lucasa w roku ubiegłym jest tego najlepszym przykładem.”

Wyścigu E-Prix w Meksyku nie można porównać z żadnym innym, nie tylko z uwagi na imponujące otoczenie. Teren metropolii Mexico City, zamieszkanej przez 20 milionów mieszkańców, to największy teren miejski na świecie. W roku 2016, Audi uruchomiło w Meksyku jedną ze swych najnowocześniejszych fabryk. Produkowany jest tu model Audi Q5 z przeznaczeniem na rynki całego świata.

Piąta runda sezonu 2017/2018 serii Formuła E wystartuje w najbliższą sobotę, 3 marca o godz. 16.00 czasu lokalnego, czyli o 23.00 czasu środkowoeuropejskiego.

Liczby, dane i fakty:
Data wyścigu: 3 marca 2018
Nazwa toru: Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 2 kilometry 93 metry
Ilość zakrętów: 18
Najwyższa prędkość: ok. 210 km/h
Najniższa/najwyższa prędkość w zakręcie: ok. 50/175 km/h
Poprzedni zwycięzcy: Lucas di Grassi (2017), Jérôme D’Ambrosio (2016)
Najlepszy wynik teamu Audi Sport ABT Schaeffler: pierwsze miejsce Lucasa di Grassi (2017)
Rekord toru w kwalifikacjach: Oliver Turvey, 1min. 02,712 sek. (2017)
Rekord toru w wyścigu głównym: Sébastien Buemi, 1min. 03,102 sek. (2017)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze