Fabryczny kierowca Audi Nico Müller ustanowił rekord toru w Marrakeszu podczas niedzielnych testów debiutantów Formuły E.
Podczas porannej sesji Szwajcar koncentrował się na długich przejazdach, lecz popołudniu rozpoczął starania o uzyskanie jak najlepszego wyniku i na pięć minut przed zamknięciem toru wykręcił czas 1:19,651, który był o prawie sekundę lepszy od tego uzyskanego przez drugiego w tabeli Pietro Fittipaldiego.
Okrążenie Müllera wystarczyłoby do wygrania kwalifikacji do sobotniego wyścigu różnicą pół sekundy. W ustanowieniu rekordu toru prawdopodobnie pomogły jednak wyższa temperatura oraz większa przyczepność toru pod koniec dwóch dni jazd.
Fittipaldi, jadący samochodem zespołu Jaguar, ustanowił swój najlepszy wynik na 15 minut przed końcem testu, pozbawiając drugiej pozycji Maximiliana Günthera z zespołu Dragon. Najlepszy czas porannej sesji uzyskał Paul di Resta, lecz jego popołudniowy wynik wystarczył jedynie na czwarte miejsce.
Pechowo testy rozpoczęli Andrea Caldarelli oraz Nyck de Vries – pierwszy rozbił się podczas porannej sesji, a drugi musiał spędzić większą część dnia w garażu, z powodu problemów technicznych. Popołudniu obaj wyjechali jednak na tor i uzyskali czasy wystarczające na miejsca w pierwszej dziesiątce.
P | Kierowca | Zespół | Sesja 1 | Sesja 2 | Okr. | |||
1 | Nico Müller | Audi Sport Abt Shaeffler | 1:23,136 | 1:19,651 | 98 | |||
2 | Pietro Fittipalsi | Panasonic Jaguar Racing | 1:22,791 | 1:20,597 | 60 | |||
3 | Maximilian Günther | Dragon Racing | 1:22,599 | 1:20,657 | 53 | |||
4 | Paul di Resta | Panasonic Jaguar Racing | 1:22,343 | 1:20,774 | 61 | |||
5 | James Rossiter | Techeetah | 1:22,433 | 1:20,794 | 69 | |||
6 | Daniel Juncadella | Mahindra Racing | 1:22,985 | 1:20,874 | 64 | |||
7 | Antonio Giovinazzi | DS Virgin Racing | 1:22,782 | 1:20,876 | 51 | |||
8 | Andrea Caldarelli | Dragon Racing | 1:23,492 | 1:20,964 | 54 | |||
9 | Joel Eriksson | DS Virgin Racing | 1:22,551 | 1:20,971 | 52 | |||
10 | Nyck de Vries | Audi Sport Abt Shaeffler | 1:21,108 | 17 | ||||
11 | Gary Paffett | Venturi Formula E Team | 1:24,216 | 1:21,351 | 59 | |||
12 | Sam Dejonghe | Mahindra Racing | 1:23,580 | 1:21,884 | 63 | |||
13 | Alexander Albon | Renault e.dams | 1:22,834 | 1:22,027 | 79 | |||
14 | Frédéric Makowiecki | Techeetah | 1:23,112 | 1:22,219 | 66 | |||
15 | Alexandre Imperatori | NIO Formula E Team | 1:24,581 | 1:22,500 | 43 | |||
16 | Colton Herta | MS&AD Andretti Formula E | 1:23,355 | 1:22,673 | 74 | |||
17 | Bruno Spengler | MS&AD Andretti Formula E | 1:22,987 | 1:24,127 | 63 | |||
18 | Mitsunori Takaboshi | Renault e.dams | 1:23,052 | 1:24,179 | 80 | |||
19 | Harry Tincknell | NIO Formula E Team | 1:23,076 | 1:23,791 | 68 | |||
20 | Michael Benyahia | Venturi Formula E Team | 1:25,202 | 1:23,975 | 53 |
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.