Felix Rosenqvist wyprzedził Sébastiena Buemiego na cztery okrążenia przed końcem wyścigu Formuły E na ulicach Marrakeszu, by odnieść swoje drugie zwycięstwo w sezonie 2017/2018 elektrycznej serii wyścigowej.
Zdobywca pole position Buemi utrzymał po starcie prowadzenie, przed Samem Birdem oraz Rosenqvistem. Swoje pozycje zachowali również José María López oraz Lucas di Grassi. O miejsce w pierwszej piątce próbował walczyć Alex Lynn, lecz jego starania zakończyły się na drugim okrążeniu, kiedy to został wypchnięty z toru przez Daniela Abta – Niemiec miał później otrzymać za ten incydent karę przejazdu przez aleję serwisową.
Powracający do serii López, który zaskoczył swoim znakomitym występem w kwalifikacjach, szybko zaczął poznawać słabości samochodu ekipy Dragon Racing i stracił kilka pozycji pod rząd– najpierw wyprzedził go di Grassi, a następnie również Nelson Piquet Jr, Abt i Mitch Evans.
Di Grassi nie mógł jednak długo cieszyć się z zyskanej czwartej lokaty – na ósmym okrążeniu jego samochód odmówił bowiem posłuszeństwa i Brazylijczyk musiał zakończyć swój udział w wyścigu.
Na czele stawki, Buemi podążał nieznacznie przed Birdem i Rosenqvistem. Kierowca DS Virgin nadużył jednak dostępnej energii i musiał przepuścić Rosenqvista przed zjazdami do boksów. Na podobny problem napotkał Piquet, przez co odłączył się z walki o czwartą lokatę.
Tuż przed planowanymi zjazdami swój samochód na krawędzi toru zatrzymał André Lotterer, powodując pojawienie się neutralizacji. Cała stawka skorzystała z możliwości wykonania serwisu pod żółtymi flagami, dzięki czemu kolejność pierwszej trójki nie uległa zmianie – kiepski pit-stop wykonał za to zespół Lópeza, przez co ten spadł na szóste miejsce, za Piqueta oraz Jeana-Erica Vergne’a.
Zielona flaga została ponownie wywieszona na 14 okrążeń przed metą, co wyeliminowało obawy o zasięg samochodów. Rosenqvist lepiej spożytkował swój nadmiar energii i na cztery okrążenia do mety przypuścił skuteczny atak na pozycję lidera. Buemi do końca wyścigu nie zdołał odpowiedzieć na manewr kierowcy Mahindry, który pomknął po swoje drugie z rzędu zwycięstwo w Formule E. Szwajcar musiał zadowolić się zatem drugim miejscem, a podium uzupełnił Bird.
Piquet zajął solidne czwarte miejsce, pokonując Vergne’a i Lópeza, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Maro Engel, Nick Heidfeld, Tom Blomqvist oraz Nicolas Prost, który również musiał przebijać się przez stawkę po incydencie na początku wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 33 okr. | |||
2 | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams | + 0,945 | |||
3 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | + 5,762 | |||
4 | 3 | Nelson Piquet Jr | Panasonic Jaguar Racing | + 6,554 | |||
5 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetah | + 12,238 | |||
6 | 6 | José María López | Dragon Racing | + 16,491 | |||
7 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | + 28,381 | |||
8 | 27 | Tom Blomqvist | MS&AD Andretti Formula E | + 32,380 | |||
9 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 33,099 | |||
10 | 36 | Alex Lynn | DS Virgin Racing | + 33,520 | |||
11 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Shaeffler | + 40,951 | |||
12 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 46,278 | |||
13 | 5 | Maro Engel | Venturi Formula E Team | + 46,915 | |||
14 | 28 | Antonio Felix da Costa | MS&AD Andretti Formula E | + 56,116 | |||
15 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | + 1:13,805 | |||
16 | 68 | Luca Filippi | NIO Formula E Team | + 1 okr. | |||
NSK | 4 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | ||||
NSK | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | ||||
NSK | 18 | André Lotterer | Techeetah | ||||
NSK | 1 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Shaeffler |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.