Nowy producent samochodów Formuły E

Firma TEOS zamierza przełamać hegemonię Dallary, budując nowy samochód Formuły E na piąty sezon mistrzostw tej serii.

Póki co jedyną firmą, która zgłosiła się do ogłoszonego przez władze Formuły E przetargu jest francuskie konsorcjum TOES, założone przez zaangażowaną w przeszłości w Formułę 1 firmę Mechachrome, a także w części publiczny, francuski fundusz inwestycyjny IFP Investissements. 

„Naszym celem, zgodnie z założeniami Formuły E, przyjmując perspektywiczne i innowacyjne podejście, jest zmiana stosowanych obecnie kształtów przy zachowaniu kultury perfekcji, która była do tej pory źródłem sukcesu wszystkich zaangażowanych firm” - podkreślił Benoît Lestoquoy, Design Menadżer firmy TEOS. „W naszym doświadczonym zespole, który będzie zajmował się projektowaniem nadwozia, mamy wielu zafascynowanych pomysłem projektantów, którzy gotowi są podjąć to wyzwanie i podążać za trendami. Dzięki swoim umiejętnościom i uzupełniającym doświadczeniu naszych partnerów, jesteśmy pewni, że przygotujemy solidny projekt. Jak zwykle w tym biznesie, wszystko bierze się głównie i przede wszystkim z pasji!”

Dyrektorem technicznym projektu samochodu dla Formuły E mianowany został Pierre-Julien Hubert, który w przeszłości pracował dla Mechachrome, a także firmy Mader. TOES wierzy, że cechuje go ogromne pragnienie do tworzenia innowacji, które są kluczem do stania się kolejnym wykonawcą samochodów do jedynej na świecie w pełni elektrycznej serii wyścigowej.

„Wierzymy, że jednym z naszych głównych wyzwań będzie zaprojektowanie w pełni innowacyjnego, rezygnującego z utartych rozwiązań samochódu nowej generacji, który będzie jednocześnie spełniać wszystkie wymogi FIA” – przyznał Hubert. „Trudność tkwić będzie w znalezieniu odpowiedniego kompromisu. Generalnie, dokładne umieszczenie baterii będzie dla nas największym wyzwaniem, z którym musimy sobie poradzić już na samym początku projektowania samochodu. Jeśli o to chodzi, to w proponowanym koncepcie specjalnie zaprezentowaliśmy dość agresywne podejście, ale musimy wykonać jeszcze sporo pracy dzięki obliczeniowej mechanice płynów”.

TEOS wyraził również chęć zaangażowania się w inne projekty Formuły E, jak choćby wyścigi samochodów autonomicznych o nazwie Roborace. 

Podczas konferencji prasowej FIA, która miała miejsce w zeszłym tygodniu w Turynie, miał zostać ogłoszony nowy dostawca baterii dla Formuły E na sezon 2018-19, jednak Federacja nie wydała w tej kwestii żadnego oświadczenia. O prawo to rywalizują Renault, Williams Advance Engineering i Mahindra. 

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze