Kimi Räikkönen za kierownicą samochodu GP3

Mistrz świata Formuły 1 z 2007, Kimi Räikkönen, testował dzisiaj na torze w Catalunya samochód GP3/13, w ramach oficjalnego programu rozwojowego pod kątem przyszłorocznego sezonu. Dzisiejszy test był możliwy dzięki silnych związkach Räikkönena z zespołem Korianen GP. Fin odwiedził paddock GP3 podczas zawodów na Nürburgringu w lipcu, kiedy to był bardzo chętny zasiąść za kierownicą ich samochodu. Oficjalny test był dla niego idealną okazją na przejechanie się samochodem GP3/13 i przy okazji zebranie cennych danych przed następnym sezonem.

Dzisiejszy test był dwojaki: Po pierwsze miał na celu przetestowanie wydajności samochodu na różnych mieszankach opon, a po drugie aby przeprowadzić badania dotyczące rozwoju samochodu, na wniosek GP3 i Pirelli. Przede wszystkim starano się znaleźć rozwiązanie by wyprzedzanie w sezonie 2014 stało się częstsze. Räikkönen pokonał przez cały dzień 58 okrążeń toru Catalunya (270km), ustanawiając o 16:40 najlepszy czas - 1:34.780s. Dla porównania, zwycięzca kwalifikacji podczas weekendu w Barcelonie, Tio Ellinas, zdołał wykręcić rezultat o ponad pół sekundy lepszy. Po zakończeniu testu Kimi podzielił się uwagami dotyczącymi zachowania samochodu, opon, a także ich degradacji na przestrzeni okrążeń. Z pewnością spostrzeżenia tak doświadczonego zawodnika pomogą przy wprowadzaniu usprawnień na następny sezon.

„Chciałem przetestować samochód GP3/13 ponieważ mój kolega, Afa Keikkinen prowadzi zespół tej kategorii i śledzę ich poczynania od początku sezonu. Byłem ciekaw sprawdzić jak prowadzi się ten samochód i było to przyjemne doświadczenie. Mieliśmy pewne problemy z zachowanie tego samochodu, jednak byliśmy w stanie się z nimi uporać. Samochód GP3 obecnej generacji jest dla młodych kierowców bardzo dobrym sprzętem, szczególnie pod względem nauki zarządzania oponami, co jest bardzo ważne w F1” – powiedział Kimi Räikkönen.

Dyrektor Techniczny serii GP3, Didier Perrin powiedział: „Jesteśmy niesłychanie szczęśliwi z powodu dzisiejszego testu Kimiego. Jego doświadczenie i uwagi były bezcenne, dlatego bardzo pomogły nam w lepszym zrozumieniu samochodu i tego co powinno zostać w nim poprawione, jeżeli myślimy o większej ilości wyprzedzania w kolejnym sezonie. Potwierdził on nasze hipotezy i razem mogliśmy zacząć pracować nad dwoma kierunkami zmian pod koniec sezonu testowego. Chcieliśmy podziękować Kimiemu za tą pracę, oraz zespołowi Korianen GP za możliwość realizacji tego projektu.”

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze