Junior Red Bulla Arvid Lindblad odniósł zwycięstwo w przełożonym przez nocne i poranne ulewne opady deszczu wyścigu sprinterskim Formuły 3 na Silverstone. Piotr Wiśnicki zajął 15. miejsce, a pech dopadł Kacpra Sztuki, który nie ukończył wyścigu z powodu problemów technicznych z jego samochodem.
Rywalizacja juniorów F3 pierwotnie była zaplanowana na sobotę na godzinę 10:20 czasu polskiego, lecz przez ulewny deszcz, jaki nawiedził brytyjski rejon nocą oraz porankiem sprawił, że ściganie w takich warunkach zwyczajnie nie było możliwe. Po tym, jak w kolejnych godzinach pogoda się poprawiła, a w kwalifikacjach F1 kierowcy mogli korzystać z opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, włodarze postanowili przełożyć zmagania na godzinę 19:00 czasu polskiego, a po kolejnej korekcie wystartowano o 19:10.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł dobrze wystartował Lindblad, który po starcie z drugiego pola pokonał ruszającego z pole position Noela Leona i objął prowadzenie. Kierowca Van Amersfoort Racing uległ chwilę później także Matiasowi Zagazetcie, jednak w sekcji Maggotts-Becketts-Chapel był w stanie wyprzedzić go i wrócić na drugie miejsce. Kacper Sztuka po starcie z 20. pola spadł na 23. miejsce, natomiast Piotr Wiśnicki, który startował jako ostatni, wykorzystał zamieszanie z tyłu stawki i wskoczył na 26. lokatę. W boksach na naprawy musieli zjechać m.in. James Wharton, Mari Boya, a także Sophia Flörsch.
Lindblad był w stanie wykorzystać wcześniejszą potyczkę kierowców o drugie miejsce i odskoczył od nich na ponad sekundę.
Wkrótce doszło do kolejnej zbiorowej kolizji, wskutek której konieczne było wykorzystanie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Na torze znajdowała się opona w zakręcie Copse z bolidu Santiago Ramosa, a raczej to, co z niej zostało, a to musiało być zebrane przez marshalli.
LAP 3/18
— Formula 3 (@Formula3) July 6, 2024
🟡 VSC DEPLOYED 🟡
The race is neutralised as Santiago Ramos pits, with the artist formerly known as his tyre stranded at Copse.#F3 #BritishGP pic.twitter.com/GS7YgAPPEY
Kiedy to zostało uprzątnięte, ściganie przy zielonej fladze nie potrwało długo. Na czwartym okrążeniu, ponownie w zakręcie Copse, Max Esterson i Oliver Goethe brali udział w incydencie, w wyniku którego wypadli z toru i zatrzymali się w bandzie i żwirze, przez co był to koniec wyścigu dla tych kierowców. Neutralizacja potrwała trochę dłużej w wyniku konieczności wykorzystania ciężkiego sprzętu, aby zabrać bolidy za bandy.
LAP 4/18
— Formula 3 (@Formula3) July 6, 2024
We went green - very briefly - before this incident at Copse for Goethe and Esterson brings out the full SC ⚠️
Both are OK, but that's Goethe's points streak over. #F3 #BritishGP pic.twitter.com/TIQy65dxFF
Niestety, jeszcze w trakcie neutralizacji pewne problemy techniczne z bolidem dopadły Sztukę, który wyraźnie zwolnił i spadł poza grupę jadącą za samochodem bezpieczeństwa. Przed tym zdarzeniem Sztuka jechał na 18. miejscu, lecz musiał zjechać do alei serwisowej, aby wycofać się z rywalizacji.
Wyścig wznowiono na początku ósmego okrążenia. Lindblad kontynuował jazdę na prowadzeniu, natomiast lider mistrzostw Luke Browning został uderzony w zakręcie Loop przez zespołowego kolegę Sztuki z MP Motorsport, Tima Tramnitza. Browning z przebitą lewą przednią oponą dotoczył się do alei serwisowej i wrócił na tor na przedostatnim, 25. miejscu, natomiast Tramnitz również był w stanie dojechać do boksów, lecz sprawdzenie jego bolidu trwało dłużej, przez co spadł na ostatnie, 26. miejsce. Zarówno Browning, jak i Tramnitz, tracili w tym momencie okrążenie do lidera, którym nadal był Lindblad.
LAP 8/18
— Formula 3 (@Formula3) July 6, 2024
CONTACT FOR BROWNING! 😱
Contact in the pack and our championship leader goes wide and drops to the back! #F3 #BritishGP pic.twitter.com/TThShZByoE
Na 12. okrążeniu doszło do kolejnej kolizji. Na prostej Wellington o siódme miejsce walczyli Charlie Wurz i kolejny kierowca MP Motorsport, Alexander Dunne. Dunne musiał wyjechać na trawę, która była mokra, w wyniku tego stracił panowanie nad samochodem, obrócił się i uderzył w jadący obok pojazd Wurza. Austriak doznał zbyt dużych uszkodzeń i zatrzymał się na torze, przez co dyrektor wyścigu ponownie musiał wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, żeby zebrać samochód ekipy Jenzer Motorsport. Z kolei Dunne zjechał do alei serwisowej i spadł na 22. miejsce.
Wyścig został wznowiony na 14. okrążeniu, na 5 kółek przed metą. Lindblad miał 3 sekundy przewagi nad Leonem, który z kolei miał 1,7 sek. zapasu nad Zagazetą.
Taki stan w czołówce pozostał już do samego końca. Lindblad odniósł trzecie zwycięstwo w Formule 3, wywalczone przed własnymi brytyjskimi kibicami. Drugie miejsce zajął Leon, a na najniższym stopniu podium stanął Zagazeta, który został pierwszym Peruwiańczykiem, który tego dokonał. Czwarta lokata przypadła Callumowi Voisinowi. Jako piąty metę przeciął Christian Mansell, lecz po fladze w szachownicę otrzymał karę doliczenia 5 sekund, która sprawiła, że spadł za punktowane pozycje, na 11. lokatę. W wyniku tego szóste miejsce odziedziczył Nikola Cołow, który w końcówce walczył z Gabriele Minim, A czołową dziesiątkę uzupełnili Sebastian Montoya, Sami Meguetounif, Laurens Van Hoepen oraz Leonardo Fornaroli.
Wiśnicki ostatecznie zajął 15. miejsce po starcie z ostatniego, 30. pola.
Wyścig główny Formuły 3 na Silverstone zaplanowano na niedzielę na godzinę 9:20.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Arvid Lindblad | Prema Racing | 18 okr. | ||
2 | 20 | Noel León | Van Amersfoort Racing | + 6,560 | ||
3 | 19 | Matías Zagazeta | Jenzer Motorsport | + 8,447 | ||
4 | 29 | Callum Voisin | Rodin Motorsport | + 9,408 | ||
5 | 25 | Nikola Cołow | ART Grand Prix | + 11,332 | ||
6 | 2 | Gabriele Mini | Prema Racing | + 11,453 | ||
7 | 11 | Sebastian Montoya | Campos Racing | + 11,715 | ||
8 | 5 | Sami Meguetounif | Trident | + 11,946 | ||
9 | 24 | Laurens van Hoepen | ART Grand Prix | + 12,139 | ||
10 | 4 | Leonardo Fornaroli | Trident | + 12,646 | ||
11 | 23 | Christian Mansell | ART Grand Prix | + 15,885 | ||
12 | 1 | Dino Beganovic | Prema Racing | + 17,511 | ||
13 | 15 | James Wharton | Hitech Pulse-Eight | + 20,851 | ||
14 | 27 | Nikita Bedrin | PHM AIX Racing | + 21,697 | ||
15 | 30 | Piotr Wiśnicki | Rodin Motorsport | + 22,048 | ||
16 | 31 | Joseph Loake | Rodin Motorsport | + 22,743 | ||
17 | 12 | Mari Boya | Campos Racing | + 23,205 | ||
18 | 16 | Cian Shields | Hitech Pulse-Eight | + 23,727 | ||
19 | 6 | Santiago Ramos | Trident | + 35,240 | ||
20 | 26 | Tasanapol Inthraphuvasak | PHM AIX Racing | + 36,010 | ||
21 | 22 | Tom Smith | Van Amersfoort Racing | + 49,151 | ||
22 | 9 | Alexander Dunne | MP Motorsport | + 1:14,050 | ||
23 | 28 | Joshua Dufek | PHM AIX Racing | + 1 okr. | ||
24 | 14 | Luke Browning | Hitech Pulse-Eight | + 1 okr. | ||
25 | 7 | Tim Tramnitz | MP Motorsport | + 1 okr. | ||
NSK | 17 | Charlie Wurz | Jenzer Motorsport | |||
NSK | 8 | Kacper Sztuka | MP Motorsport | |||
NSK | 18 | Maxwell Esterson | Jenzer Motorsport | |||
NSK | 10 | Oliver Goethe | Campos Racing | |||
NSK | 21 | Sophia Flörsch | Van Amersfoort Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.