Roszady w zespołach F3

Znamy już wszystkich kierowców, którzy wystartują w nadchodzącym sezonie Formuły 3.

Trident

Mistrza zespołów z poprzedniego sezonu w roku 2022 będą reprezentować Jonny Edgar, Roman Stanek oraz Zane Maloney.

Brytyjczyk ma już za sobą sezon w F3. Zdobył wtedy 23 punkty i skończył sezon na 18. miejscu. Karierę w bolidach jednomiejscowych rozpoczął w 2019 roku jeżdżąc we włoskiej F4, gdzie regularnie plasował się w środku stawki, dwa razy stając na podium. Edgar tym samym roku wystartował podczas trzech wyścigów hiszpańskiej F4 na torze Paul Ricard, kończąc wszystkie wyścigi na podium. W 2020 roku został mistrzem niemieckiej F4 oraz zajął czwarte miejsce we włoskiej F4. Jest to kierowca solidny, który umie walczyć w środku stawki. Od 2017 roku jest Juniorem Red Bulla.

Dla Stanka będzie to trzeci sezon w F3. W dwóch poprzednich sezonach pokazywał różne tempo, jednak poprzedni rok zakończył z najmniejszą zdobyczą punktową pośród kierowców Hitech GP. W 2019 roku startował we włoskiej oraz niemieckiej F4, gdzie odpowiednio piąte i czwarte miejsce.

Maloney jest tegorocznym debiutantem. Po trzech latach ścigania się w seriach kartingowych w 2019 roku przesiadł się na bolidy jednomiejscowe. Rok ten przyniósł bardzo dobry sezon w brytyjskiej F4, gdzie połowę wyścigów zakończył na podium. W 2020 roku wystartował w Euroformule Open którą ukończył na ósmej pozycji. 2021 rok przyniósł starty w Formula Regional European Championship i bardzo udany sezon ukończony na czwartym miejscu. Maloney stanął wtedy na podium siedem razy, raz wygrywając.

Prema

Włoski zespół podpisał kontrakty z Oliverem Bearmanem, Arthurem Leclerkiem i Jakiem Crawfordem.

Bearman zaczął karierę w 2020 roku startując we włoskiej i niemieckiej F4. Był to dla Brytyjczyka udany sezon, który zakończył zmagania w dwóch seriach odpowiednio na 10. i 7. miejscu. 2021 rok to starty w tych samych seriach, tym razem Bearman wygrał obie. Jest to kierowca utalentowany, który ma szansę na dobry wynik na koniec najbliższego sezonu. Od 2022 roku jest członkiem Akademii Ferrari.

Brat Charlesa Leclerca – Arthur startował już jeden sezon we włoskim zespole, zajmując 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. W 2018 roku wystartował we francuskiej F4, którą ukończył na piątym miejscu. Kolejne lata to trzecie miejsce w niemieckiej F4 w 2019 roku, wicemistrzostwo Formula Regional European Championship w 2020. Również od 2020 członek Akademii Ferrari.

Crawford rozpoczął starty w bolidach jednomiejscowych w 2019 roku startując w amerykańskiej USF2000 – serii która rozpoczyna drogę do startów w IndyCar. Zmagania w tej serii ukończył na 7. miejscu. W 2020 roku został wicemistrzem niemieckiej F4, a w 2021 roku zajął trzecie miejsce w Eurofomule Open. Od 2020 występuje jako członek Akademii Młodych Kierowców Red Bulla.

ART Grand Prix

W nadchodzącym sezonie, zespół będą reprezentować Victor Martins, Gregoire Saucy i Juan Manuel Correa.

Martins w poprzednim sezonie F3 ścigał się w zespole MP Motorsport, gdzie zajął solidne piąte miejsce. Francuz zaczął ściganie w 2016 we francuskiej F4 startując podczas czterech wyścigów w Le Mans. Rok później wystartował już w tej serii jako pełnoetatowy kierowca i ukończył zmagania na drugim miejscu. W latach 2018 – 2020 brał udział w Formule Renault Eurocup. Pierwszy sezon ukończył na piątym miejscu, podczas drugiego sezonu zdobył wicemistrzostwo a trzeci rok startów zwieńczył zwycięstwem. Od 2018 roku członek Akademii Renault, która później zmieniła nazwę na Akademię Alpine.

Saucy ma na swoim koncie starty w wielu różnych seriach, jednak do tej pory udało mu się wygrać tylko Formula Regional European Championship poprzednim sezonie, pokonując jednocześnie wiele kierowców z którymi będzie rywalizował w najbliższym sezonie F3. W 2020 roku zajął 6. w Toyota Racing Series oraz 7. pozycję w Formula Renault Eurocup.

Correa będzie startował w zespole drugi rok z rzędu, po powrocie do ścigania w 2021 roku. W przeszłości startował chociażby w niemieckiej i włoskiej F4, jak i w GP3. W 2019 roku zadebiutował w Formule 2, musiał jednak przerwać starty z powodu obrażeń po wypadku na torze Spa-Francorchamps.

MP Motorsport

W sezonie 2022 holenderską ekipę reprezentować będą Caio Collet,  Kush Maini oraz Alexandr Smolar.

Dla Colleta będzie to drugi sezon F3 z zespołem MP Motorsport. Poprzedni sezon skończył dobrej dziewiątej pozycji dwa razy stając na podium. W 2020 roku został wicemistrzem Formula Renault Eurocup oraz zajął siódme miejsce w serii Toyota Racing Series. W 2018 został mistrzem francuskiej F4.

Najbliższy sezon będzie dla Mainiego debiutanckim w F3. Hindus rozpoczął karierę w 2016 roku podczas startów we włoskiej F4, gdzie zajął 16. miejsce. W 2018 roku zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej brytyjskiej F3, po czym w 2020 został wicemistrzej tej serii. Maini ma doświadczenie wyścigach długodystansowych w seriach FIA Endurance Trophy LMP2 oraz LMP2 Pro/Am, gdzie startował w zespole ARC Bratislava. Poprzedni sezon ukończył na 11. pozycji azjatyckiej F3.

Pierwotnie nie było miejsca dla Alexandra Smolara z powodu ataku Rosji na Ukrainę. Spowodowało się wycofanie SMP Racing z sponsoringu zawodnika. Ostatecznie jednak Rosjanin podpisał wymagane dokumenty przez FIA, które umożliwią mu start w tym sezonie. Na tę chwilę nie wiadomo, co spowodowało tę decyzję, gdyż sam kierowca wcześniej informował o zawieszeniu swojej kariery. Pewne jest, że Rosjanin nie będzie mógł rywalizować pod flagą swojego ojczystego kraju. Jeżeli chodzi o jego osiągnięcia, to w ubiegłym roku był szóstym kierowcą Formuły 3 z dwoma wygranymi wyścigami, czterema finiszami w TOP3 i regularnym plasowaniu się na punktowanych pozycjach.

Charouz Racing System

Zespół naszych południowych sąsiadów podpisał kontrakty z Laszlo Tothem, Ayrtonem Simmonsem oraz Francesco Pizzim.

Rozpoczynając karierę w 2018 roku Toth wystartował w hiszpańskiej F4 zajmując 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejny rok przyniósł dla niego nie najlepszy sezon w niemieckiej F4 kończąc rok z dwoma punktami. Węgier zadebiutował w F3 w poprzednim sezonie startując w 17 wyścigach, żadnego nie kończąc w punktach. W 2019 roku reprezentował Węgry w FIA Motorsport Games - F4 Cup.

Simmons rozpoczął starty w bolidach w 2016 roku startując w brytyjskiej F4. W 2018 roku zdobył wicemistrzostwo tejże serii. Rok później zajął trzecie miejsce w brytyjskiej F3. W 2021 roku wziął udział w dwóch wyścigach F3 oraz zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej GB3 Championship pięć razy stając na podium, cztery razy wygrywając.

Rok 2022 będzie dla Włocha trzecim sezonem startów w bolidach. Pizzi w 2020 roku został wicemistrzem włoskiej F4 oraz mistrzem F4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W 2021 startował w Formula Regional European Championship, gdzie zajął 20. miejsce.

Hitech GP

Szósta drużyna poprzedniego sezonu na najbliższy sezon zatrudniła Kaylena Fredericka, Isacka Hadjara oraz Nazima Azmana.

Frederick w latach 2016 – 2017 brał udział w wielu wyścigach w różnych amerykańskich seriach wyścigowych, często biorąc udział w pojedynczych wyścigach. Jego najlepszy wynik w tamtym okresie to czwarta pozycja w U.S F2000 w 2017 roku. W 2019 roku wystartował w brytyjskiej F4 zajmując dziewiąte miejsce, wygrywając ją rok później. W 2020 roku został mistrzem brytyjskiej F3 natomiast rok później zadebiutował w Formule 3.

Hadjar w 2019 roku wystartował we francuskiej F4, gdzie zajął siódmą pozycję. Rok później startował w tej samej serii, tym razem zajmując trzecie miejsce klasyfikacji generalnej. Sezon 2021 okazał się być dla Francuza bardzo dobry – piąte miejsce w Formula Regional European oraz szóste w azjatyckiej F3. W 2022, razem z zespołem Hitech GP, zajął trzecie miejsce w Formula Regional Asia. Od 2021 roku członek Akademii Red Bulla.

Azman rozpoczął karierę w sezonie 2016 biorąc udział w sześciu wyścigach F4 Wschodniej Azji. W 2017 roku zaliczył start w hiszpańskiej F4, zajmując 11. miejsce klasyfikacji generalnej. Kolejny rok ścigał się we włoskiej oraz hiszpańskiej F4 zajmując odpowiednio 17. i 4. pozycję. Lata 2019-2020 spędził w brytyjskiej F3, rok 2020 był dla niego szczególnie udany - zaliczył osiem podiów oraz dwa zwycięstwa i zakończył sezon na 5. miejscu. W 2021 roku ścigał się w Euroformule Open, zajmując 4. pozycję.

Campos Racing

Ekipa z siedzibą w Walencji na sezon 2022 zatrudnił Huntera Yeany’ego, Josepa Marię Martiego oraz Davida Vidalesa.

Yeany zaczął ściganie w bolidach w 2019 roku startując w jednym wyścigu F2000 Championship. Podczas sezonu 2020 zdobył mistrzostwo F4 Stanów Zjednoczonych. W poprzednim sezonie F3 wystartował w wyścigach w Belgii i Holandii.

Marti ścigał się już w Campos Racing w ubiegłym sezonie hiszpańskiej F4, gdzie zajął solidne trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej; był to jego pierwszy sezon w bolidach jednomiejscowych.

Vilades startował w Formula Renault Eurocup, Formula Regional European Championship i azjatyckiej F3. Jego najlepszy wynik to szóste miejsce w klasyfikacji kierowców w Formule Renault Eurocup.  

Jenzer Motorsport

Ekipa z Szwajcarii podpisała kontrakty z Ido Cohenem, Williamem Alatalo oraz Niko Karim.

Cohen rozpoczął ściganie we włoskiej F4 w 2018 roku, nie udało mu się jednak zdobyć żadnych punktów. W 2019 roku reprezentował Izrael w FIA Motorsport Games – F4 Cup. W tym samym roku ukończył zmagania na szóstym miejscu we włoskiej F4. 2020 rok dla Cohena to starty w Euroformule Open, którą ukończył na siódmym miejscu oraz starty w Toyota Racing Series, gdzie zakończył zmagania na pozycji dziewiątej. W 2021 zadebiutował w F3, gdzie wziął udział w 19 wyścigach.

Rozpoczynając karierę w bolidach w 2017 roku Alatalo wystartował w nordyckiej Formule STCC, którą ukończył na piątym miejscu. W trakcie sezonu 2018 wystartował we włoskiej F4 oraz w F4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich zajmując odpowiednio 8. i 9. pozycję. W 2019 roku reprezentował Finlandię w FIA Motorsport Games – F4 Cup, którą ukończył na trzeciej pozycji. W 2020 roku startował w Formule Renault Eurocup, natomiast rok później w Formula Regional European Championship.

Drugi z Finów – Niko Kari – przygodę w bolidach zaczął z przytupem, zostając mistrzem środkowo-europejskiej F4 w 2015 roku. W 2016 roku wystartował w dwóch wyścigach GP3, oraz przejechał pełny sezon w europejskiej F3, zajmując 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. W latach 2017-2018 ponownie startował w GP3, gdzie uplasował się na 10. i 17. pozycji. W 2019 roku ścigał się w F3.

Carlin

Brytyjska ekipa na najbliższy sezon zatrudniła Zaka O’Sullivana, Brada Benavidesa, Enzo Trulliego.

W roku 2019 O’Sullivan zdobył wicemistrzostwo Michelin Ginetta Junior Championship. Rok później z zespołem Carlin zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej brytyjskiej F4. Brytyjczyk sezon 2021 spędził w GB3 Championship, której został mistrzem. Do tej pory O’Sullivan zajmował miejsce w pierwszej trójce w każdej serii w której wystartował, co dobrze świadczy o jego umiejętnościach.

Benadives nie zaliczył jeszcze pełnego sezonu w żadnej serii, jednak wystartował w Euroformule Open w 2018 i 2021, Formula Renault Eurocup w 2019 oraz w Formula Regional European Championship w 2021.

Dla Syna Jarno Trulliego – Enza – sezon 2021 był pierwszym rokiem startów w bolidach. Startował wówczas w Euroformule Open, którą ukończył na siódmym miejscu, oraz w F4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich którą wygrał, stając na podium podczas 13 z 20 wyścigów.

Van Amersfoort Racing

Zespół debiutujący w F3 podpisał kontrakty z Rafaelem Villagomezem, Reece Ushijimą oraz Franciem Colapinto.

Villagomez w 2020 roku startował we francuskiej oraz brytyjskiej F4, gdzie zajął odpowiednio szóste i 11. miejsce. W poprzednim sezonie ścigał się w Euroformule Open, F3 oraz azjatyckiej F3.

W swojej dwuletniej karierze w bolidach jednomiejscowych Ushijima startował w brytyjskiej F3, gdzie zmagania ukończył na 11. pozycji, GB3 Championship w której otarł się o podium zajmując czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej oraz w azjatyckiej F3, którą ukończył na 12. pozycji.

Colapinto w swojej karierze ścigał się w wielu seriach. W 2018 roku wziął udział w czterech wyścigach w hiszpańskiej F4, w których dwa razy stawał na podium raz wygrywając. W 2019 roku został hiszpańskiej F4, wygrywając 11 z 21 wyścigów. Kolejny rok spędził w Formule Renault Eurocup oraz Toyota Racing Series, obie serie kończąc na trzecim miejscu klasyfikacji generalnej. Sezon 2021 to starty w Formula Regional European Championship, którą ukończył na 6. pozycji oraz starty w samochodach LMP2 w zespole G-Drive Racing.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze