Jake Hughes odniósł zwycięstwo w pełnym zwrotów akcji, niedzielnym wyścigu Formuły 3 na włoskim torze Monza. Drugie miejsce zajął Liam Lawson, a na najniższym stopniu podium stanął Théo Pourchaire.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł najlepszym startem popisał się ruszający z czwartego pola Lirim Zendeli, który na dojeździe do pierwszego zakrętu wyprzedził będącego na pole position Michaela Belova, a Rosjanina pokonał także Enzo Fittipaldi. Belov bardzo szybko tracił pozycje i na początku drugiego okrążenia był już szósty.
Za ich plecami doszło do kilku incydentów. Najpierw Igor Fraga miał problemy z ruszeniem do wyścigu z pól startowych i Logan Sargeant o mały włos ominął Brazylijczyka, a niedługo później Pourchaire wypadł z toru w żwir i powrócił do rywalizacji na odległym, 18. miejscu.
Na piątym okrążeniu doszło do tymczasowej zmiany na pozycji lidera. Fittipaldi na dojeździe do czwartego zakrętu wyprzedził Zendeliego, lecz Niemiec już na kolejnym kółku powrócił na prowadzenie po ataku na prostej startowej z wykorzystaniem systemu DRS. Na siódmym kółku Zendeli popełnił błąd na wyjeździe z Paraboliki, co wykorzystał Fittipaldi. Zendeli przeprowadził kontratak na hamowaniu do pierwszej szykany, lecz doszło tam do kontaktu, w wyniku którego w samochodzie Fittipaldiego przebiciu uległa opona. Podobny pech dopadł nieco wcześniej Davida Beckmanna, który w Curva Grande także doznał przebicia opony.
Tym samym na prowadzeniu znalazł się ponownie Zendeli, lecz już na kolejnym kółku nie wyhamował do pierwszego zakrętu i spadł na siódme miejsce. To pozwoliło Hughesowi na objęcie prowadzenia, lecz Brytyjczyk musiał przez cały czas odpierać ataki ze strony Bentem Viscaalem. Za ich plecami w pierwszym zakręcie doszło do kolejnej kolizji. Tym razem Clement Novalak uderzył w bok samochodu lidera mistrzostw Oscara Piastriego, a w incydent uwikłany był także David Schumacher. Dla Piastriego był to koniec wyścigu, a na torze pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa.
VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 10/22)
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 6, 2020
Championship leader Piastri spins after contact! He's out of the race!
His championship rival Sargeant is up to P5 from P26 on the grid 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F3 pic.twitter.com/mLnXE5cxJn
Tymczasem bardzo dobrą jazdą popisywał się Sargeant, który względem pozycji startowej awansował aż o 21. pozycji i na restarcie jechał na piątym miejscu. Wkrótce Amerykanin wykorzystał błąd ze strony Zendeliego, który wyjechał delikatnie poza tor w Lesmo 2, dzięki czemu kierowca Premy przesunął się już na czwartą lokatę.
Stan opon w samochodzie Sargeanta pozwalał na dalszy atak. Kolejnym celem był jego zespołowy kolega Frederik Vesti, który jednak ani przez chwilę nie ułatwiał zadania. Szczególnie było to widoczne na hamowaniu do pierwszej szykany, gdzie Vesti częściowo specjalnie blokował swoje opony, aby zamknąć drogę po zewnętrznej swojemu koledze i zachować trzecią lokatę. Z kolei liderem pozostawał Hughes, zaś drugi jechał Lawson, który jednak stracił tempo i wkrótce do tyłu jego samochodu dojechali inni kierowcy.
Trwającą walkę kierowców Premy wykorzystali Zendeli, Pourchaire oraz Aleksander Smolar, którzy szybko wyprzedzili ten duet. Na trzy okrążenia przed końcem Sargeant chciał wyprzedzić Vestiego na hamowaniu do szykany Ascari, lecz zajechał mu drogę i uderzył w samochód zespołowego kolegi, przez co doznał uszkodzenia przedniego skrzydła. Obaj niedługo później zjechali do boksu wycofali się z wyścigu.
LAP 20/22
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 6, 2020
THE PREMAS COLLIDE 😱
Sargeant and Vesti make contact to give Sargeant a puncture and Vesti a broken front wing 😮#ItalianGP 🇮🇹 #F3 pic.twitter.com/K9S7n63994
Hughes do końca wyścigu utrzymał pewne tempo i odniósł zwycięstwo w szalonym drugim wyścigu Formuły 3 na Monzy. Dla Brytyjczyka to drugi triumf w tym roku. Drugie miejsce zajął Lawson, a na najniższym stopniu podium stanął Pourchaire. Czwartą lokatę wywalczył Smolar, piąty był Zendeli, jako szósty linię przekroczył Alexander Peroni, a czołową dziesiątkę uzupełnili Pierre Louis Chovet, Roman Stanek, Olivier Caldwell oraz Richard Verschoor.
Kolejną rundą Formuły 3 będą wyścigi na torze Mugello, które odbędą się za tydzień.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15 | Jake Hughes | HWA Racelab | 22 okr. | ||
2 | 5 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 1,841 | ||
3 | 7 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 4,252 | ||
4 | 8 | Aleksandr Smolar | ART Grand Prix | + 4,661 | ||
5 | 10 | Lirim Zendeli | Trident | + 5,400 | ||
6 | 29 | Alexander Peroni | Campos Racing | + 8,459 | ||
7 | 4 | Pierre-Louis Chovet | Hitech Grand Prix | + 8,660 | ||
8 | 23 | Roman Staněk | Charouz Racing System | + 12,123 | ||
9 | 12 | Olli Caldwell | Trident | + 13,783 | ||
10 | 17 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 15,117 | ||
11 | 18 | Bent Viscaal | MP Motorsport | + 15,856 | ||
12 | 9 | Sebastián Fernández | ART Grand Prix | + 16,347 | ||
13 | 31 | Sophia Flörsch | Campos Racing | + 23,261 | ||
14 | 25 | Michael Biełow | Charouz Racing System | + 23,660 | ||
15 | 21 | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | + 24,101 | ||
16 | 6 | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | + 25,176 | ||
17 | 28 | Cameron Das | Carlin Buzz Racing | + 32,409 | ||
18 | 24 | Igor Fraga | Charouz Racing System | + 1:18,518 | ||
19 | 20 | Calan Williams | Jenzer Motorsport | + 1:22,626 | ||
20 | 14 | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | + 1:25,853 | ||
21 | 22 | Matteo Nannini | Jenzer Motorsport | + 1 okr. | ||
22 | 16 | Jack Doohan | HWA Racelab | + 1 okr. | ||
23 | 30 | Alessio Deledda | Campos Racing | + 1 okr. | ||
24 | 2 | Frederik Vesti | Prema Racing | + 2 okr. | ||
25 | 3 | Logan Sargeant | Prema Racing | + 3 okr. | ||
NSK | 26 | Clement Novalak | Carlin Buzz Racing | |||
NSK | 1 | Oscar Piastri | Prema Racing | |||
NSK | 27 | David Schumacher | Carlin Buzz Racing | |||
NSK | 11 | David Beckmann | Trident | |||
NSK | 19 | Lukas Dunner | MP Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.