Oscar Piastri odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu Formuły 3 na hiszpańskim torze Circuit de Barcelona-Catalunya. Drugie miejsce zajął jego rodak z Australii Alex Peroni, a na najniższym stopniu podium stanął Matteo Nannini.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł najlepszym startem z czołówki popisał się ruszający z P5 Piastri, który na dojeździe do pierwszego zakrętu był trzeci, a następnie pokonał startującego z pole position Nanniniego oraz Peroniego, aby objąć prowadzenie w wyścigu.
Za ich plecami w drugim zakręcie doszło do kolizji – w drugim zakręcie Dennis Hauger uderzył w Leonardo Pulciniego, powodując jego obrócenie się, a jadący tuż za nimi Max Fewtrell oraz Oliver Caldwell próbowali ominąć incydent, lecz wylądowali w żwirze i tam też utknęli. Hauger z powodu uszkodzeń przedniej sekcji samochodu zjechał do boksów, gdzie przystąpiono do naprawy samochodu i powrócił on do rywalizacji tuż przed końcem neutralizacji na ostatniej, 28. pozycji, zaś Pulcini po zaklejeniu bocznej sekcji taśmą powrócił na tor na 27. miejscu. Całe to zamieszanie na początku niedzielnej rywalizacji doprowadziło do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.
"In 2020 they will have flying cars"
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 16, 2020
Well, kinda#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/3DqyLBsarC
Zabranie dwóch samochodów ze żwiru, podobnie jak uporządkowanie samego toru, zajęło porządkowym nieco czasu, przez co rywalizacja została wznowiona na początku szóstego okrążenia. Piastri zaliczył dobry restart i pewnie przewodził stawce, a za jego plecami podążał Nannini. Na kolejnych okrążeniach lider był w stanie ciągle uzyskiwać najlepsze czasy i wkrótce odjechał od Włocha na ponad sekundę.
W połowie wyścigu Peroni wyprzedził na prostej startowej Nanniniego i awansował na drugie miejsce. W kolejce do wyprzedzenia startującego z pole position Włocha byli już ustawieni Richard Verschoor, Logan Sargeant oraz Théo Pourchaire. Tymczasem Piastri powiększył prowadzenie do niemal trzech sekund.
Na 15. okrążeniu na tor wyjechał drugi samochód bezpieczeństwa. Powodem tego było wypadnięcie z toru Federico Malvestitiego w piątym zakręcie. Neutralizacja trwała tylko jedno okrążenie, a zbita stawka pozwoliła na przeprowadzenie prób ataków na rywali.
SAFETY CAR (LAP 15/22)
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 16, 2020
Malvestiti is off at Turn 5 to bring out the second safety car of the race ⚠️#SpanishGP 🇪🇸 #F3 pic.twitter.com/3lolYkTJhF
Podobnie jak przy pierwszym restarcie, Piastri dość szybko odskoczył od najbliższego rywala – tym razem Peroniego – na ponad sekundę, zaś wbrew oczekiwaniom, Nannini utrzymywał swoją trzecią lokatę.
W końcówce nie doszło już do żadnych zmian w czołówce. Piastri odniósł pewne zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 w Barcelonie. Drugie miejsce zajął Peroni, a na najniższym stopniu podium stanął Nannini, dla którego to pierwszy wyścig ukończony w najlepszej trójce. Czwartą lokatę wywalczył Verschoor, piąty był Sargeant, jako szósty linię mety przekroczył Pourchaire, a czołową dziesiątkę uzupełnili Liam Lawson, Enzo Fittipaldi, David Beckmann oraz Jake Hughes.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 3 będzie belgijski tor Spa-Francorchamps. Dwa wyścigi następnej rundy mistrzostw odbędą się za 2 tygodnie, odpowiednio 29 i 30 sierpnia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Oscar Piastri | Prema Racing | 22 okr. | ||
2 | 29 | Alexander Peroni | Campos Racing | + 1,176 | ||
3 | 22 | Matteo Nannini | Jenzer Motorsport | + 2,028 | ||
4 | 17 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 2,568 | ||
5 | 3 | Logan Sargeant | Prema Racing | + 3,002 | ||
6 | 7 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 3,910 | ||
7 | 5 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 4,823 | ||
8 | 14 | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | + 5,365 | ||
9 | 11 | David Beckmann | Trident | + 5,878 | ||
10 | 15 | Jake Hughes | HWA Racelab | + 6,613 | ||
11 | 26 | Clement Novalak | Carlin Buzz Racing | + 7,216 | ||
12 | 8 | Aleksandr Smolar | ART Grand Prix | + 7,752 | ||
13 | 9 | Sebastián Fernández | ART Grand Prix | + 11,107 | ||
14 | 20 | Calan Williams | Jenzer Motorsport | + 12,368 | ||
15 | 16 | Jack Doohan | HWA Racelab | + 13,139 | ||
16 | 10 | Lirim Zendeli | Trident | + 13,630 | ||
17 | 28 | Cameron Das | Carlin Buzz Racing | + 14,411 | ||
18 | 24 | Igor Fraga | Charouz Racing System | + 15,127 | ||
19 | 23 | Roman Staněk | Charouz Racing System | + 15,677 | ||
20 | 18 | Bent Viscaal | MP Motorsport | + 16,109 | ||
21 | 2 | Frederik Vesti | Prema Racing | + 18,950 | ||
22 | 19 | Lukas Dunner | MP Motorsport | + 20,839 | ||
23 | 31 | Sophia Flörsch | Campos Racing | + 23,092 | ||
24 | 27 | Leonardo Pulcini | Carlin Buzz Racing | + 33,108 | ||
25 | 25 | David Schumacher | Charouz Racing System | + 1:24,905 | ||
26 | 6 | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | + 3 okr. | ||
NSK | 21 | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | |||
NSK | 30 | Alessio Deledda | Campos Racing | |||
NSK | 4 | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | |||
NSK | 12 | Oliver Caldwell | Trident |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.