Liam Lawson odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu Formuły 3 na torze Silverstone, który zakończył się za samochodem bezpieczeństwa. Drugie miejsce zajął Oscar Piastri, a na najniższym stopniu podium stanął Logan Sargeant.
Po upalnym piątku, sobota przywitała kierowców chłodną, typowo brytyjską pogodą. Niebo było całkowicie zachmurzone, temperatura powietrza wynosiła 18°C, zaś asfaltu – 23°C.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł z pole position pewnie wystartował Sargeant, który przewodził stawce pierwszych zakrętach. Musiał on odpierać jednak ataki ze strony Lawsona, który wyprzedził kierowcę Premy w spektakularnym stylu po zewnętrznej zakrętu Stowe i objął prowadzenie. Nieco wcześniej za ich plecami inni zawodnicy włoskiej ekipy stoczyli między sobą bratobójczy pojedynek – Frederik Vesti był bliski wyprzedzenia Piastriego w sekcji Maggotts – Beckets, lecz Australijczyk obronił swoją pierwszą pozycję.
Z tyłu stawki doszło do kilku niegroźnych kolizji. Na skutek jednej z nich Sophia Flörsch obróciła swój samochód po kontakcie z Dennisem Haugerem i przez dłuższą chwilę znajdowała się na torze bez ruchu, lecz udało jej się finalnie powrócić do rywalizacji. Przez sporą chwilę tuż poza torem znajdował się Matteo Nannini, co wymusiło użycie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, lecz Włoch również był w stanie wrócić do wyścigu.
Po wznowieniu rywalizacji, Lawson kontynuował jazdę na pozycji lidera i stopniowo powiększał przewagę nad tercetem Premy. Na szóstym okrążeniu tempo Sargeanta nieco spadło, co wykorzystał Piastri, który wyprzedził zespołowego kolegę na prostej Wellington z wykorzystaniem DRS-u i awansował na drugie miejsce. Z kolei na kolejnym kółku w tym samym miejscu Jake Hughes uporał się z Alexandrem Peronim i wskoczył na piątą lokatę.
Hughes zamierzał stanąć na podium. Dokładnie na półmetku wyścigu był już czwarty dzięki wyprzedzeniu Vestiego również na prostej Wellington. W międzyczasie do lidera wyścigu Lawsona dojechał Piastri, który podchodził kilkukrotnie do wyprzedzenia Nowozelandczyka, lecz za każdym razem to Lawson wychodził górą z pojedynków.
Na 13. okrążeniu konieczny był wyjazd samochód bezpieczeństwa. Najpierw do kolizji między Bentem Viscaalem oraz Benem Barnicoatem w Luffield, zaś jadący za nimi Jack Doohan uderzył w obracający się samochód Viscalla ta ostatnia dwójka zakończyła wyścig na wjeździe do starej alei serwisowej.
SAFETY CAR (LAP 12/20)
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 1, 2020
Jack Doohan and Bent Viscaal come together#BritishGP 🇬🇧 #F3 pic.twitter.com/pvVL5BEguF
Wyścig został wznowiony 3 okrążenia później, na początku 16. kółka, lecz rywalizacja przy zielonej fladze nie trwała długo. Już na następnym okrążeniu w ostatnim zakręcie Oliver Caldwell obrócił swój samochód po kontakcie z innym kierowcą, a następnie został uderzony z impetem przez Lucasa Dunnera. Pojazd Caldwella został całkowicie pozbawiony tylnego zawieszenia. W incydent uwikłamy był również Max Fewtrell, jednak – co najważniejsze – nikomu nic poważnego się nie stało.
Olli Caldwell climbed out of his car after a big impact during Race One#BritishGP 🇬🇧 #F3 pic.twitter.com/0kJNuqM15D
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 1, 2020
Na skutek dużej ilości oleju rozlanego z samochodu Caldwella, wyścig został zakończony za samochodem bezpieczeństwa. Zwycięstwo odniósł Lawson, dla którego jest to druga wygrana w tym roku po triumfie w drugim wyścigu w pierwszej rundzie w Austrii. Drugie miejsce zajął Piastri, a na najniższym stopniu podium stanął Largeant. Czwartą lokatę wywalczył Hughes, piąty był Vesti, jako szósty linię mety przekroczył Peroni, a czołową dziesiątkę uzupełnili Sebastián Fernández, Clement Novalak, David Beckmann oraz Aleksandr Smolar.
Drugi wyścig F3 na Silverstone rozpocznie się w niedzielę o godzinie 9:45.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 20 okr. | ||
2 | 1 | Oscar Piastri | Prema Racing | + 1,060 | ||
3 | 3 | Logan Sargeant | Prema Racing | + 2,698 | ||
4 | 15 | Jake Hughes | HWA Racelab | + 5,127 | ||
5 | 2 | Frederik Vesti | Prema Racing | + 9,087 | ||
6 | 29 | Alexander Peroni | Campos Racing | + 11,298 | ||
7 | 9 | Sebastián Fernández | ART Grand Prix | + 13,542 | ||
8 | 26 | Clement Novalak | Carlin Buzz Racing | + 15,461 | ||
9 | 11 | David Beckmann | Trident | + 17,847 | ||
10 | 8 | Aleksandr Smolar | ART Grand Prix | + 21,295 | ||
11 | 17 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 24,424 | ||
12 | 7 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 30,609 | ||
13 | 10 | Lirim Zendeli | Trident | + 34,001 | ||
14 | 20 | Calan Williams | Jenzer Motorsport | + 35,534 | ||
15 | 24 | Igor Fraga | Charouz Racing System | + 36,587 | ||
16 | 6 | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | + 43,637 | ||
17 | 23 | Roman Staněk | Charouz Racing System | + 45,157 | ||
18 | 14 | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | + 46,350 | ||
19 | 21 | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | + 47,149 | ||
20 | 27 | Ben Barnicoat | Carlin Buzz Racing | + 49,118 | ||
21 | 28 | Cameron Das | Carlin Buzz Racing | + 50,073 | ||
22 | 31 | Sophia Flörsch | Campos Racing | + 51,724 | ||
23 | 30 | Alessio Deledda | Campos Racing | + 55,015 | ||
24 | 22 | Matteo Nannini | Jenzer Motorsport | + 1:03,739 | ||
25 | 25 | David Schumacher | Charouz Racing System | + 1 okr. | ||
NSK | 12 | Oliver Caldwell | Trident | |||
NSK | 4 | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | |||
NSK | 19 | Lukas Dunner | MP Motorsport | |||
NSK | 18 | Bent Viscaal | MP Motorsport | |||
NSK | 16 | Jack Doohan | HWA Racelab |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.