Jake Hughes odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 na austriackim torze Red Bull Ring, który wykorzystał kolizję kierowców zespołu Prema: Roberta Szwarcmana i Marcusa Armstronga, w wyniku czego Rosjanin otrzymał karę doliczenia pięciu sekund i został sklasyfikowany na trzecim miejscu. Drugą pozycję zajął z kolei trzeci zawodnik Premy Jehan Daruvala.
Pogoda o poranku w okolicach Spielbergu była podobna do tej, którą widzieliśmy przez dotychczasową część weekendu wyścigowego. Nad Red Bull Ringiem było bezchmurne niebo i mimo porannej godziny, temperatura powietrza wynosiła 22°C, zaś nawierzchnia rozgrzana była do 35°C. Z pole position ruszał Lirim Zendeli, który wczoraj zajął ósme miejsce, a obok niego swój samochód ustawił Jake Hughes.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł Hughes popisał się nieznacznie lepszym startem niż Zendeli i objął prowadzenie w wyścigu. Zendeli jednak był w stanie odpowiedzieć na prostej przed trzecim zakrętem i powrócił na pozycję lidera. Startujący z trzeciego pola Pedro Piquet obrócił swój samochód w pierwszym zakręcie i spadł na koniec stawki, zaś z pól startowych nie ruszył Logan Sargeant.
Podczas gdy Hughes próbował wyprzedzić Zendeliego, za ich plecami bratobójczy pojedynek między sobą toczyli kierowcy Premy: Robert Szwarcman oraz Marcus Armstrong, jednak to pierwszy z nich wyszedł wówczas obronną ręką. Na czwartym okrążeniu lider Zendeli popełnił błąd na hamowaniu do trzeciego zakrętu podczas obrony przed Hughesem, co wykorzystali zarówno Brytyjczyk, jak i Szwarcman, którzy awansowali na pierwsze i drugie miejsce. Na kolejnym kółku Rosjanin wyprzedził Hughesa i awansował na pozycję lidera, jednak nadal musiał nadal odpierać ataki z jego strony. W międzyczasie z Zendelim uporał się również Armstrong, który przesunął się na trzecią lokatę po skutecznym manewrze wyprzedzania w dziewiątym zakręcie.
Hughes nie był w stanie finalnie odpowiedzieć na tempo Szwarcmana i błyskawicznie znalazł się pod ostrzałem Armstronga – Nowozelandczyk jednak nie miał większych problemów z wyprzedzeniem kierowcy ekipy HWA RACELAB na siódmym okrążeniu i dzięki temu na czele znajdowało się dwóch kierowców Premy. Z kolei trzeci z zawodników tej ekipy Jehan Daruvala przesunął się na szóste miejsce po uporaniu się z Richardem Verschoorem. Moment zawahania Holendra wykorzystał także Leonardo Pulcini, który awansował na siódmą pozycję. Zendeli z kolei spadł na piątą lokatę po tym, jak został wyprzedzony przez Maxa Fewtrella.
Na 12. okrążeniu Ye Yifei przedwcześnie odpadł z wyścigu, parkując swój samochód na poboczu bez przedniego skrzydła, zaś Bent Viscall także pożegnał się z rywalizacją z przebitą tylną prawą oponą i choć powtórki nie pokazały żadnej kolizji, najprawdopodobniej między nimi doszło właśnie do kontaktu. Z tego powodu dyrekcja wyścigu zdecydowała się wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, aby porządkowi mogli zabrać oba pojazdy.
Po wznowieniu wyścigu Armstrong niemal natychmiast chciał zaatakować Szwarcmana o pozycję lidera, jednak Rosjanin zachował zimną krew i utrzymał swoją lokatę. Za ich plecami wciąż podążał Hughes, jednak jednocześnie Brytyjczyk miał niemal czterosekundową przewagę nad jadącym za nim Fewtrellem.
Na 17. okrążeniu Daruvala po wielu próbach wyprzedzenia Pulciniego w końcu dokonał tego na hamowaniu do czwartego zakrętu, jednak słabsze wyjście z tej sekcji pozwoliło Włochowi na odzyskanie tej lokaty. Daruvala jednak się nie poddał i już na kolejnym kółku tym razem pokonał swojego rywala w pierwszym zakręcie, dzięki czemu awansował na piąte miejsce i rozpoczął pogoń za Fewtrellem. Pochodzący z Indii kierowca nie zamierzał długo czekać i na następnym okrążeniu uporał się z Brytyjczykiem na prostej przed czwartym zakrętem, dzięki czemu awansował na czwarte miejsce. Jednocześnie miał znacząco podkręcić swoje tempo, ponieważ do trzeciego Hughesa tracił 5 sekund.
W międzyczasie trwała zacięta walka o pozycję lidera między kierowcami Premy. Na 20. okrążeniu Armstrong znalazł się przed Szwarcmanem na prostej przed trzecim zakrętem, jednak Rosjanin z wykorzystaniem systemu DRS odpowiedział na kolejnej prostej, powracając na pozycję lidera. Ich pojedynek musiał jednak zostać przerwany, ponieważ na kolejnym okrążeniu doszło do kolizji między zawodnikami Campos Racing: Alexander Peroni podczas próby wyprzedzenia Sebastiana Fernandeza nie był w stanie wyhamować do pierwszego zakrętu i zabrał ze sobą zespołowego kolegę na pobocze, przez co obaj odpadli z wyścigu. W wyniku tego incydentu dyrekcja po raz drugi zdecydowała się skorzystać z wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Porządkowi szybko uporali się ze ściągnięciem obu kierowców ekipy Campos, dzięki czemu rywalizacja została wznowiona na przedostatnim okrążeniu. Armstrong niemal natychmiast próbował wyprzedzić Szwarcmana i dokonał tego na ostatnim kółku przed trzecim zakrętem. Nowozelandczyk został jednak uderzony w tył i wyleciał poza tor, zaś Szwarcman z uszkodzonym przednim skrzydłem jako pierwszy przekroczył linię mety.
Sędziowie szybko jednak uznali, że to Rosjanin jest winny tej kolizji, za co otrzymał karę doliczenia pięciu sekund, spadając na trzecie miejsce. Z kolei Armstrong po drugim wypadnięciu z toru w szóstym zakręcie do mety wyścigu dojechał dopiero na 19. lokacie.
Kolizję duetu Premy wykorzystał Hughes, który odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 na Red Bull Ringu. Drugie miejsce zajął trzeci z kierowców Premy Daruvala, a na najniższym stopniu podium po karze stanął Szwarcman. Czwartą lokatę wywalczył Fewtrell, piąty był Pulcini, jako szósty linię mety przekroczył Juri Vips, a punktowaną ósemkę uzupełnili Zendeli i Niko Kari.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 3 będą zmagania na brytyjskim torze Silverstone za dwa tygodnie w dniach 13-14 lipca.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Jake Hughes | HWA Racelab | 24 okr. | |||
2 | 27 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 4,727 | |||
3 | 28 | Robert Szwarcman | D | Prema Racing | + 4,850 | ||
4 | 2 | Max Fewtrell | D | ART Grand Prix | + 5,078 | ||
5 | 20 | Leonardo Pulcini | Hitech Grand Prix | + 5,665 | |||
6 | 21 | Jüri Vips | D | Hitech Grand Prix | + 6,086 | ||
7 | 7 | Lirim Zendeli | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 6,705 | ||
8 | 19 | Niko Kari | Trident | + 7,768 | |||
9 | 17 | Devlin DeFrancesco | Trident | + 8,913 | |||
10 | 1 | David Beckmann | ART Grand Prix | + 10,172 | |||
11 | 14 | Yuki Tsunoda | D | Jenzer Motorsport | + 10,716 | ||
12 | 6 | Richard Verschoor | D | MP Motorsport | + 12,370 | ||
13 | 12 | Keyvan Andres | D | HWA Racelab | + 14,315 | ||
14 | 30 | Felipe Drugovich | D | Carlin Buzz Racing | + 14,746 | ||
15 | 18 | Pedro Piquet | Trident | + 15,423 | |||
16 | 9 | Raoul Hyman | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 15,703 | ||
17 | 3 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 15,972 | |||
18 | 5 | Simo Laaksonen | MP Motorsport | + 19,677 | |||
19 | 26 | Marcus Armstrong | D | Prema Racing | + 19,863 | ||
20 | 16 | Andreas Estner | D | Jenzer Motorsport | + 22,026 | ||
21 | 15 | Giorgio Carrara | D | Jenzer Motorsport | + 23,867 | ||
22 | 29 | Teppei Natori | D | Carlin Buzz Racing | + 24,660 | ||
23 | 8 | Fabio Scherer | D | Sauber Junior Team by Charouz | + 25,232 | ||
24 | 24 | Alessio Deledda | D | Campos Racing | + 30,984 | ||
25 | 4 | Liam Lawson | D | MP Motorsport | + 1 okr. | ||
26 | 31 | Logan Sargeant | D | Carlin Buzz Racing | + 3 okr. | ||
NSK | 25 | Sebastián Fernández | D | Campos Racing | |||
NSK | 23 | Alexander Peroni | D | Campos Racing | |||
NSK | 10 | Bent Viscaal | D | HWA Racelab | |||
NSK | 22 | Yifei Ye | D | Hitech Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.