Jehan Daruvala odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu Formuły 3 na francuskim torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajął Robert Shwartzman, a na najniższym stopniu podium stanął Pedro Piquet.

Podobnie jak w piątek, również sobota przywitała kierowców bezchmurnym niebem nad Le Castellet. Mimo dosyć wczesnej godziny, temperatura powietrza wynosiła 25°C, zaś asfalt rozgrzany był do 41°C. Z pole position ruszał Jake Hughes, który podczas piątkowych kwalifikacji rzutem na taśmę pokonał Daruvalę.

Na starcie Hughes pewnie obronił start z przodu stawki i przewodził po pierwszych zakrętach. Z kolei na drugie miejsce awansował Piquet, który wyprzedził Daruvalę. Z kolei ruszający z trzeciej pozycji Shwartzman nie zaliczył najlepszego początku, ponieważ spadł on na szóstą lokatę. Przez chwilę wywieszona była żółta flaga, jednak spowodowana była ona wyjazdem sporej liczby samochodów poza tor w pierwszym i drugim sektorze, jednak na pierwszym okrążeniu nie doszło do żadnego poważnego incydentu. Z wyścigiem pożegnać się jednak musiał pożegnać się Christian Lundgaard, w samochodzie którego najprawdopodobniej doszło do awarii. Z rywalizacji odpadł także Keyvan Andres.

Na kolejnych okrążeniach Hughes odskoczył od reszty stawki na ponad dwie sekundy, zaś Daruvala podkręcił swoje tempo i odzyskał drugie miejsce po wyprzedzeniu Piqueta. Niedługo później z Brazylijczykiem poradził się drugi z kierowców Premy Marcus Armstrong, który w dosyć agresywny, lecz skuteczny sposób uporał się z rywalem i przesunął się na prowizoryczny najniższy stopień podium. W międzyczasie w pierwszym zakręcie na drugim kółku między Leonardo Pulcinim a Tippei Natorim w szykanie na prostej Mistral.

Podczas gdy Daryvala powoli, ale zbliżał się do prowadzącego Hughesa, za ich plecami doszło do ciekawego pojedynku o szóste miejsce. Najpierw Juri Vips i Alexander Peroni wyprzedzili w dwóch zakrętach Benta Viscaala, a niedługo później Peroni uporał się z Vipsem. Strata Włocha do jadącego przed nim Piqueta wynosiła jednak ponad pięć sekund, lecz ta różnica dosyć szybko malała.

Na dziewiątym okrążeniu Daruvala zbliżył się znacząco do Hughesa i objął prowadzenie w wyścigu w dosyć nietypowym miejscu, ponieważ do manewru doszło w ostatnim zakręcie. Niedługo później Hughes próbując odpowiedzieć popełnił błąd na hamowaniu do szykany, tracąc na tym sporo czasu, co pozwoliło Armstrongowi na pokonanie rywala na kolejnym okrążeniu z wykorzystaniem systemu DRS. W międzyczasie Daruvala wypracował ponad dwusekundową przewagę nad resztą stawki.

Kiedy wydawało się, że Hughes stracił tempo i wkrótce zostanie wyprzedzony przez kolejnych kierowców, Brytyjczyk postąpił wręcz odwrotnie i wyprzedził Armstronga na 13. okrążeniu, powracając na drugie miejsce. Tuż za tą dwójką podążali Shwartzman i Piquet, dzięki czemu w walkę o dwa miejsca na podium zaangażowanych było czterech kierowców. Dwa okrążenia później Hughes popełnił jednak błąd na wyjściu z zakrętu, w wyniku którego spadł on na czwarte miejsce, a skorzystali na tym Armstrong i Shwartzman. Chwilę później Rosjanin uporał się z zespołowym kolegą Armstrongiem i na cztery kółka przed końcem to Shwartzman plasował się na drugiej pozycji.

Wkrótce Hughes popełnił kolejny błąd – tym razem na hamowaniu do szykany na prostej Mistral stracił panowanie nad samochodem i bokiem pojazdu uderzył w Armstronga. Podczas gdy Nowozelandczyk spadł na piąte miejsce i był w stanie kontynuować jazdę, zdobywca pole position zaparkował na poboczu i odpadł z wyścigu. Po tych przetasowaniach na trzecie miejsce awansował Piquet, zaś jako czwarty podążał Juri Vips. Estończyk na wcześniejszym etapie wyścigu otrzymał karę doliczenia pięciu sekund za opuszczenie toru i zyskanie przewagi, jednak później ta kara została przez dyrekcję anulowana.

Na ostatnim okrążeniu między Shwartzmanem, Piquetem i Vipsem doszło jeszcze do ostatniego pojedynku, jednak finalnie Vips nie był w stanie znaleźć się przed jadącym przed nim Brazylijczykiem i kolejność na mecie nie uległa zmianie.

Ostatecznie Daruvala odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu Formuły 3 na torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajął Shwartzman, a na najniższym stopniu podium stanął Piquet. Na czwartej pozycji znalazł się Vips, piąty był Viscaal, zaś jako szósty linię mety przekroczył Armstrong. W końcówce wyścigu trwała zacięta walka o siódme miejsce, jednak finalnie z tego pojedynku zwycięsko wyszedł Yuki Tsunoda. Ósme miejsce i pole position do jutrzejszego drugiego wyścigu wywalczył Alexander Peroni, a czołową dziesiątkę zamknęli Liam Lawson i David Beckmann.

Drugi wyścig Formuły 3 w Le Castellet rozpocznie się w niedzielę o godzinie 9:55.

PNrKierowcaZespółRezultat
127
Jehan Daruvala
DPrema Racing20 okr.
228
Robert Shwartzman
DPrema Racing+ 2,805
318
Pedro Piquet
Trident+ 3,213
421
Jüri Vips
DHitech Grand Prix+ 3,706
510
Bent Viscaal
DHWA Racelab+ 19,308
626
Marcus Armstrong
DPrema Racing+ 21,146
714
Yuki Tsunoda
DJenzer Motorsport+ 24,970
823
Alexander Peroni
DCampos Racing+ 25,807
94
Liam Lawson
DMP Motorsport+ 26,980
101
David Beckmann
ART Grand Prix+ 30,123
1116
Andreas Estner
DJenzer Motorsport+ 30,817
1231
Logan Sargeant
DCarlin Buzz Racing+ 32,272
1322
Ye Yifei
DHitech Grand Prix+ 33,340
146
Richard Verschoor
DMP Motorsport+ 36,720
158
Fabio Scherer
DSauber Junior Team by Charouz+ 40,231
1624
Alessio Deledda
DCampos Racing+ 1:01,610
179
Raoul Hyman
DSauber Junior Team by Charouz+ 1:01,879
1819
Niko Kari
Trident+ 1:08,806
1930
Felipe Drugovich
DCarlin Buzz Racing+ 1:35,552
205
Simo Laaksonen
MP Motorsport+ 1 okr.
2117
Devlin DeFrancesco
Trident+ 2 okr.
NSK11
Jake Hughes
HWA Racelab
NSK25
Sebastian Fernandez
DCampos Racing
NSK2
Max Fewtrell
DART Grand Prix
NSK7
Lirim Zendeli
DSauber Junior Team by Charouz
NSK29
Teppei Natori
DCarlin Buzz Racing
NSK20
Leonardo Pulcini
Hitech Grand Prix
NSK3
Christian Lundgaard
ART Grand Prix
NSK12
Keyvan Andres
DHWA Racelab

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race