Nikita Mazepin odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu GP3 w Abu Zabi, który był jednocześnie ostatnią rundą tej serii w obecnej formie. Drugie miejsce zajął Jake Hughes, a na najniższym stopniu podium stanął Simo Laaksonen.
Oprócz słońca, który mocno nagrzewał tor (temperatura asfaltu przed startem wyścigu wynosiła 41°C), problemem dla kierowców był również silnie wiejący wiatr, który mógł mieć wpływ na zachowanie samochodu w niektórych zakrętach.
Dobry początek zaliczył startujący z pole position Juan Manuel Correa, który obronił prowadzenie na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Z kolei Giuliano Alesi przeskoczył na drugie miejsce, jadąc przed Nikitą Mazepinem. Jeszcze na pierwszym okrążeniu konieczne było wykorzystanie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa z powodu dwóch oddzielnych incydentów. Podczas pierwszego z nich mistrz GP3 Anthoine Hubert na hamowaniu do ósmego zakrętu znalazł się w kleszczach między Davidem Beckmannem oraz Leonardo Pulcinim, w wyniku czego z poważnymi uszkodzeniami samochodu musiał wycofać się z rywalizacji. Z kolei w 11. zakręcie Pedro Piquet został uderzony przez Richarda Verschoora, w wyniku czego Brazylijczyk obrócił się. Następnie Jannes Fittje, który jadąc tuż z tyłu nie miał gdzie uciec, uderzył w samochód Piqueta i obaj ci kierowcy przedwcześnie zakończyli udział w tym wyścigu oraz w tym sezonie.
Wyścig został wznowiony na czwartym okrążeniu. Prowadzący Correa miał wówczas dwie sekundy przewagi nad Alesim, zaś tuż za plecami Francuza podążali Mazepin oraz Hughes. Wkrótce jednak Alesi był w stanie dojechać do tylnego skrzydła lidera, dzięki czemu o zwycięstwo walczyło w tym momencie czterech kierowców.
Na siódmym okrążeniu Mazepin popełnił błąd na hamowaniu do szykany rozpoczynającej się zakrętem 5, jednak zachował trzecie miejsce. Na najdłuższej prostej Alesi wykorzystał system DRS, aby wyprzedzić Correę, jednak Amerykanin odpowiedział swojemu rywalowi na kolejnej prostej, również korzystając z systemu DRS i szybko powracając na prowadzenie. Okazało się jednak, że obaj kierowcy otrzymali 5-sekundowe kary czasowe za niedostosowanie prędkości podczas okresu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, co otwierało drogę innym zawodnikom na sięgnięcie po zwycięstwo. Mazepin wykorzystał DRS na długiej prostej i wyprzedził Alesiego, uzyskując w ten sposób drugie miejsce, zaś na 9. okrążeniu Rosjanin popełnił błąd na hamowaniu do 11. zakrętu, ścinając w ten sposób tor, lecz oddał zyskaną na tym pozycję dotychczasowemu liderowi wyścigu. W międzyczasie na trzecie miejsce awansował Hughes, który uporał się z Alesim. Francuz stracił na tej akcji koncentrację, ponieważ w krótkim odstępie czasu spadł na szóstą lokatę, ulegając Callumowi Ilottowi oraz Laaksonenowi.
W końcówce Mazepin wywierał nacisk na Correę i choć wydawało się, że Rosjanin nie da rady uporac się ze swoim rywalem, Mazepin wykorzystał DRS na krótszej z prostych i odniósł zwycięstwo w sprinterskim wyścigu GP3 w Abu Zabi, który był jednocześnie ostatnim w historii tej serii. Ze względu na karę czasową dla Correa, drugie miejsce zajął Hughes, a na najniższym stopniu podium stnaął Laaksonen. Czwartą lokatę wywalczył Ilott, piąty był Ryan Tveter, na szóstej lokacie sklasyfikowany został Correa, jako siódmy linię mety przekroczył Verschoor, a ostatni punkt wywalczyła Tatiana Calderón. Czołową dziesiątkę uzupełnili Joey Mawson oraz Alesi.
W ten sposób kończy się historia serii GP3. Od przyszłego sezonu zostanie ona przemianowana na Formułę 3 po połączeniu z dotychczasową europejską F3. Dodatkowo w Abu Zabi zaprezentowano przyszłoroczny samochód serii, która znajdzie się pod patronatem FIA.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 3 | Nikita Mazepin | ART Grand Prix | 14 okr. | ||
2 | 4 | Jake Hughes | ART Grand Prix | + 1,317 | ||
3 | 19 | Simo Laaksonen | Campos Racing | + 3,183 | ||
4 | 1 | Callum Ilott | ART Grand Prix | + 3,711 | ||
5 | 7 | Ryan Tveter | Trident | + 5,622 | ||
6 | 10 | Juan Manuel Correa | Jenzer Motorsport | + 5,712 | ||
7 | 22 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 6,125 | ||
8 | 9 | Tatiana Calderón | Jenzer Motorsport | + 6,553 | ||
9 | 16 | Joey Mawson | Arden International | + 7,987 | ||
10 | 6 | Giuliano Alesi | Trident | + 9,791 | ||
11 | 23 | Devlin DeFrancesco | MP Motorsport | + 10,790 | ||
12 | 18 | Leonardo Pulcini | Campos Racing | + 12,104 | ||
13 | 24 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | + 14,713 | ||
14 | 14 | Gabriel Aubry | Arden International | + 14,915 | ||
15 | 15 | Sacha Fenestraz | Arden International | + 18,047 | ||
16 | 20 | Diego Menchaca | Campos Racing | + 18,801 | ||
17 | 8 | David Beckmann | Trident | + 1 okr. | ||
NSK | 2 | Anthoine Hubert | ART Grand Prix | |||
NSK | 5 | Pedro Piquet | Trident | |||
NSK | 11 | Jannes Fittje | Jenzer Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.