Najbardziej szczęśliwym kierowcą GP2 jest dzisiaj z pewnością Mitch Evans, który po solidnym starcie i świetnej postawie w wyścigu zameldował się na mecie na pierwszej pozycji. Drugie miejsce należało do tegorocznego mistrza serii GP2 - Stoffela Vandoorne, a podium uzupełnił Alex Lynn.
Do drugiego wyścigu GP2 w Bahrajnie z pole position startował Alex Lynn, a za nim na polach startowych ustawili się Rio Haryanto i Pierre Gasly. Rozwojowy kierowca Williamsa pewnie utrzymał prowadzenie, ale za jego tylnym skrzydłem działo się wiele niebezpiecznych rzeczy. Najlepiej ze swojego siódmego pola ruszył Nobuharu Matsushita, który w pierwszy zakręt wchodził już jako drugi. Japończyk był jednak po zewnętrznej stronie, a wewnętrzna należała do Rio Haryanto, który zahaczył o tylne koło kierowcy ART Grand Prix, który od razu obrócił się na środku toru. W skutek tego zamieszania na pobocze wypchnięty został również Pierre Gasly, który spadł później do drugiej dziesiątki.
Do kolejnego wypadku doszło również w czwartym zakręcie, kiedy powracający do GP2 w barwach ekipy Status Grand Prix, Oliver Rowland wjechał w tył René Bindera. Brytyjczyk niemalże przeskoczył podróżującego wolnym tempem Austriaka, a następnie uderzył w bandę. Sędziowie zdecydowali się wypuścić na tor samochód bezpieczeństwa, aby porządkowi mieli szansę w spokoju posprzątać wszystkie odłamki ze zniszczonych samochodów.
Po dwóch kółkach nieutralizacji powróciliśmy do walki. Stawkę nadal prowadził Lynn, a za jego plecami klasyfikacja wyglądała następująco: Vandoorne, Evnas, Berthon, Pic, Markelov, Latifi, Marciello, Canamasas, a czołową dziesiątkę zamykał Sirotkin.
Jako pierwszy z czołówki o manewr wyprzedzania pokusił się Mitch Evans. Nowozelandczyk zaatakował na dohamowaniu do pierwszego zakrętu Stoffela Vandoorne, jednakże Belg zdołał się obronić. Evans dużo lepiej przejechał jednak pierwszą sekcję zakrętów, przez co podczas walki w czwartym zakręcie był na dużo lepszej pozycji i tegoroczny mistrz GP2 zmuszony był ustąpić z drugiej lokaty. Chwilę później przymierzał się już do niego Nathanael Berthon.
Nie minęło dużo czasu, a Mitch Evans był już tuż za Alexem Lynnem. Kierowca Russian Time zdołał wyprzedzić lidera wyścigu na pierwszym zakręcie 13. okrążenia, jednak po lekkim poślizgu Brytyjczyk zdołał powrócić na pierwsze miejsce. Tempo Evansa nadal było jednak niesamotiwte i na kolejnym kółku mogliśmy się spodziewać podobnej próby.
Evans faktycznie podjął kolejną próbę na następnym okrążeniu, ale stało się to tym razem na dojeździe do 4. zakrętu, bez użycia DRSu. Nowozelandczyk znacząco opóźnił hamowanie, co pozwoliło mu przemknąć kilka centrymetrów obok Lynna.
Emocje mieliśmy również w dalszej części stawki. Nathanael Berthon, który w pewnym momencie był już blisko Stoffela Vandoorne, musiał bronić się przed nacierającymi z tyłu Artemem Markelovem, Arthurem Pikiem i Raffaele Marciello. Najpierw pozycję kosztem Francuza sykał Markelov, a następnie uczynił to Marciello, który w międzyczasie uporał się również z Pikiem.
Stoffel Vandoorne wydawał się oszczędzać swoje opony na końcówkę wyścigu, ponieważ na 5 okrążeń przed metą zdecydowanie podkręcił tempo i wyprzedził Alex Lynna, powracając na drugą pozycję. Zupełnie inną sytuację miał Artem Markelov, który najprawdopodobniej zużył swoje opony nieco wcześniej niż zamierzał. Na przestrzeni ostatnich okrążeń zdołali wyprzedzić go Raffaele Marciello, Sergey Sirotkin, Pierre Galsy i Jordan King.
W samej końcówce odważnym manewrem popisał się jeszcze Sergey Sirtokim, który w szybkim zakręcie numer 13 wcisnął się przed Raffaele Marciello, awansując na 4. miejsce. Więcej zmian już nie oglądaliśmy, przez co Mitch Evans został zwycięzcą krótszego z wyścigów w Bahrajnie. Na drugim miejscu zameldował się Stoffel Vandoorne, a podium uzupełnił Alex Lynn. Ostatnie w tym sezonie zawody GP2 odbędą się już za tydzień, na torze w Abu Dhabi.
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Strata | |
1. | Mitch Evans | Russian Time | ||
2. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | +1.863s | |
3. | Alex Lynn | DAMS | +17.489s | |
4. | Sergey Sirotkin | Rapax | +20.154s | |
5. | Raffaele Marciello | Trident | +21.026s | |
6. | Jordan King | Racing Enginering | +21.681s | |
7. | Pierre Gasly | DAMS | +22.857s | |
8. | Artem Markelov | Russian Time | +26.686s | |
9. | Alexander Rossi | Racing Engineering | +27.295s | |
10. | Norman Nato | Arden International | +34.387s | |
11. | Nicholas Latifi | MP Motorsport | +1okr | |
12. | Dean Stoneman | Carlin | +1okr | |
13. | Gustav Malja | Rapax | +1okr | |
14. | Daniel De Jong | Trident | +1okr | |
15. | Sean Galeal | Carlin | +1okr | |
16 | Arthur Pic | Campos Racing | +1okr | |
17. | Sergio Canamasas | Lazarus | +1okr | |
18. | Rio Haryanto | Campos Racing | +1okr | |
19. | Marlon Stockinger | Status Grand Prix | +1okr | |
20. | Andre Negrao | Arden International | +1okr | |
Nathanael Berthon | Lazarus | DNF | ||
René Binder | MP Motorsport | DNF | ||
Oliver Rowland | Status Grand Prix | DNF | ||
Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | DNF |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.