Siergiej Sirotkin obronił wywalczone wczoraj pole position i odniósł imponujące pierwsze zwycięstwo w GP2 na torze Silverstone.
W kwalifikacjach klasą samą dla siebie byli Sirotkin oraz Vandoorne, jednak obaj do wyścigu wystartowali w nienajlepszym stylu, umożliwiając Stanawayowi na objęcie pozycji lidera wyścigu.
Lider klasyfikacji generalnej spadł jeszcze za kolegę zespołowego, Nobuharu Matsushitę oraz musiał walczyć o pozycję z Alexandrem Rossim, jednak na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa po wypadku Nathanalea Berthona, który obrócił swój samochód i zderzył się z Artenem Markelovem.
Wyścig został wznowiony wraz z rozpoczęciem się czwartego okrążenia, które przyniosło natychmiastową zmianę lidera - Sirotkin odważnie, ale też w pewnym stylu wyprzedził Stanawaya, zaś Matsushita awansował na drugą pozycję. Japoński kierowca niedługo później momentalnie stracił tempo i musiał zatrzymać się na torze najprawdopodobniej z powodu awarii silnika.
Na kolejnych okrążeniach tempo wyścigu się uspokoiło. Sirotkin wypracował i utrzymywał 4-sekundową przewagę nad Stanawayem, który był goniony przez Vandoorne oraz Rossiego. Wówczas Stanaway zaczął wyraźnie tracić tempo, tracąc na okrążeniu 0.7 sek. do Sirotkina i przytrzymując za sobą Vandoorne'a. Pozwoliło to Rossiemu na atak na lidera klasyfikacji, a następnie na Stanawaya. Wkrótce taki sam ruch wykonał Vandoorne.
Wówczas nastąpiły obowiązkowe zjazdy do mechaników. Jako pierwsi z czołówki zjechali Vandoorne oraz Stanaway, zaś Rossi postanowił zjechać okrążenie później. Siergiej Sirotkin miał bezpieczną, 9-sekundową przewagę i nie musiał martwić się ewentualnym minimalnym spadkiem tempa wyścigowego. Rosjanin zjechał na kolejnym okrążeniu. Wolne okrążenie wyjazdowe w wykonaniu Sirotkina spowodowało, że miał on już jedynie 5 sekund przewagi nad Alexandrem Rossim. Wszystko jednak wskazywało na to, że to Sirotkin odniesie pierwsze zwycięstwo w GP2.
Wczesne pit-stopy pozwoliły debiutantom: Jordanowi Kingowi oraz Nickowi Yelloy na znalezienie się przed Vandoorne. Świeższe opony zrobiły swoje i Belg na sześć okrążeń przed końcem znalazł się przed wymienioną dwójką zawodników.
Broniący swojej pozycji Jordan King został uderzony w tył samochodu przez Arthura Pica w ostatnim zakręcie ostatniego okrążenia wyścigu na Silverstone. Sędziowie najprawdopodobniej ukarzą zawodnika Campos Racing za ten manewr.
P | Kierowca | Zespół | Rezultat | |
1 | ![]() |
Sergey Sirotkin | Rapax | 29 okr. |
2 | ![]() |
Alexander Rossi | Racing Engineering | + 5.989 |
3 | ![]() |
Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | + 13.566 |
4 | ![]() |
Pierre Galsy | DAMS | + 16.729 |
5 | ![]() |
Alex Lynn | DAMS | + 20.546 |
6 | ![]() |
Arthur Pic | Campos Racing | + 22.922 |
7 | ![]() |
Raffaele Marciello | Trident | + 23.550 |
8 | ![]() |
Nick Yelloly | Hilmer Motorsport | + 23.879 |
9 | ![]() |
Olivier Rowland | Carlin | + 25.161 |
10 | ![]() |
Rio Haryanto | Campos Racing | + 25.437 |
11 | ![]() |
Julián Leal | Carlin | + 28.753 |
12 | ![]() |
Daniël De Jong | MP Motorsport | + 30.373 |
13 | ![]() |
Robert Visoiu | Rapax | + 36.922 |
14 | ![]() |
Johnny Cecotto | Carlin | + 37.436 |
15 | ![]() |
Sergio Canamasas | Lazarus | + 44.277 |
16 | ![]() |
Jon Lancaster | Hilmer Motorsport | + 49.850 |
17 | ![]() |
René Binder | Trident | + 53.663 |
18 | ![]() |
Norman Nato | Arden International | + 57.444 |
19 | ![]() |
Marlon Stöckinger | Status Grand Prix | + 60.867 |
20 | ![]() |
André Negrão | Arden International | + 64.399 |
21 | ![]() |
Artem Markelov | Russian Time | + 86.692 |
22 | ![]() |
Jordan King | Racing Engineering | |
NU | ![]() |
Richie Stanaway | Status Grand Prix | |
NU | ![]() |
Mitch Evans | Russian Time | |
NU | ![]() |
Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | |
NU | ![]() |
Nathanaël Berthon | Lazarus |