Stoffel Vandoorne wykręcił najlepszy czas w dzisiejszym treningu serii GP2 na torze pod Budapesztem. Zaraz za Belgiem w tabeli wyników znaleźli się Felipe Nasr i Stéphane Richelmi. Dzisiejsza sesja zostanie jednak zapamiętania z wypadku, w jaki zamieszani byli Jolyon Palmer i Johnny Cecotto.
Podobnie jak podczas weekendu na Hockenheimie, kierowcy GP2 już od samego początku zmagań na Węgrzech musieli zmagać się z bardzo wysokimi temperaturami jakie panowały na torze. Mimo że powietrze miało 25 stopni Celsjusza, to tor nagrzał się już do ponad 50 stopni, co nie wpływało dobrze na opony.
Od momentu rozpoczęcia treningu wyróżniającym się zawodnikiem był Sergio Canamasas, który prezentował bardzo dobre tempo podczas swojego pierwszego stintu, zaliczając równe okrążenia, przez co przez pierwsze minuty to właśnie nazwisko Hiszpana widniało na pierwszym miejscu w tabeli czasów.
Po 10. minutach sesji na czele tabeli wylądował Felipe Nasr, a zaraz za niego wskoczyli jeszcze Stoffel Vandoorne i Simon Tummer. Pierwszym zawodnikiem, który przełamał barierę 1:30 był Johnny Cecotto, który ustanowił 1:29.989s. Zaraz po nim czasy mniejsze niż 90 sekund odnotowało kilku innych zawodników. Prowadzący na 25 minut przed końcem treningu, Stoffel Vandoorne, wykręcił nawet 1:29.479s.
W drugiej części treningu miała miejsce dość niecodzienna sytuacja, z udziałem Jolyona Palmera podróżował po torze wolnym tempem, nie utrudniając tym samym jazdy innym zawodników i próbując dogrzać opony na kolejne szybkie kółko. Brytyjczyk jadąc szeroką linią w zakręcie numer 2 chciał zrobić miejsce będącemu na szybkim kółku Johnny'emu Cecotto, jednak Wenezuelczyk zblokował przednią oś i wpadł w niewinnego lidera mistrzostw, niszcząc mu lewą przednią oponę. Samochód ekipy Trident został dzięki temu wybity do góry, a po ponownym kontakcie z ziemią zniszczeniu uległo do tego przednie skrzydło. Obaj zawodnicy byli jednak w stanie powrócić do alei serwisowej.
Po tym jak sytuacja nieco się uspokoiła, nad Hungaroringiem znów pojawiła się żółta flaga, a tym razem spowodował ją Conor Daly. Kierowca ekipy Venezuela GP Lazarous zatrzymał swój samochód na trawniku w drugim sektorze. Powodem tego były problemy techniczne.
Jako że zawodnicy korzystają w trakcie treningów zazwyczaj jedynie z jednego kompletu ogumienia, koniec sesji zwykle przypomina nam testy pod kątem wyścigu. Nie inaczej było w przypadku treningu na Węgrzech, kiedy to nie oglądaliśmy już popraw czasu, a jedynie kolejne okrążenia, mające na caelu wychwycenie najbardziej odpowiednich ustawień na ten weekend.
Pierwsze miejsce, z czasem 1:29.479s zachował Stoffel Vandoorne, natomiast na drugim miejscu znalazł się Felipe Nasr. Dwie kolejne lokaty należały do zawodników DAMS, jednak tym razem to Stéphane Richlemi był z przodu. Warto zaznaczyć, że czas jaki wykręcił w tej sesji Stoffel Vandoorne jest gorszy od wyniku Lewisa Hamiltona z porannego treningu Formuły 1 o zaledwie 3 i pół sekundy, co świadczy o bardzo wysokim poziomie serii GP2.
Kwalifikacje do głównego wyścigu GP2 rozpoczną się dzisiaj o godzinie 15:55.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 1:29.479s | |
2. | Felipe Nasr | Carlin | 1:29.540s | |
3. | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:29.838s | |
4. | Jolyon Palmer | DAMS | 1:29.877s | |
5. | Mitch Evans | Russian Time | 1:29.950s | |
6. | Johnny Cecotto | Trident | 1:29.989s | |
7. | Kimiya Sato | Campos Racing | 1:30.039s | |
8. | Adrian Quaife-Hobbs | Rapax | 1:30.046s | |
9. | Simon Trummer | Rapax | 1:30.098s | |
10. | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:30.164s | |
11. | Arthur Pic | Campos Racing | 1:30.244s | |
12. | Sergio Canamasas | Trident | 1:30.254s | |
13. | Tom Dillmann | EQ8 Caterham Racing | 1:30.282s | |
14. | Andre Negrao | Arden International | 1:30.404s | |
15. | Marco Sorensen | MP Motorsport | 1:30.415s | |
16. | Rio Haryanto | EQ8 Caterham Racing | 1:30.438s | |
17. | Conor Daly | Venezuela GP Lazarous | 1:30.453s | |
18. | Nathanael Berthon | Venezuela GP Lazarous | 1:30.507s | |
19. | Stefano Coletti | Racing Engineering | 1:30.512s | |
20. | Raffaele Marciello | Racing Engineering | 1:30.691s | |
21. | Daniel Abt | Hilmer Motorsport | 1:30.718s | |
22. | Julian Leal | Carlin | 1:30.807s | |
23. | René Binder | Arden International | 1:31.005s | |
24. | Jon Lancaster | Hilmer Motorsport | 1:31.178s | |
25. | Takuya Izawa | ART Grand Prix | 1:31.182s | |
26. | Artem Markelov | Russian Time | 1:31.195s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.