Włoch podobnie jak i w treningu, tak i w sesji kwalifikacyjnej był najszybszy, co pozwoliło mu na zdobycie pierwszego w swojej karierze Pole Position. Drugi był aktualny lider klasyfikacji generalnej – Jolyon Palmer, a trzecie miejsce zajął Mitch Evans.
Raffaele Marciello na siedem minut przed końcem kwalifikacji uzyskał czas 1:40,445 i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że zazwyczaj najlepsze rezultaty padają w ostatnich sekundach „czasówki”. Włochowi pomógł wiatr, który pod koniec sesji nieco zmienił swój kierunek i uniemożliwił poprawę wyników jego największym rywalom.
Jako pierwszy na torze pojawił się Johnny Cecotto, który chciał jak najszybciej uzyskać konkurencyjny czas. Nie udało mu się to na pierwszym okrążeniu pomiarowym, ale za to ta sztuka powiodła się Palmerowi, który uzyskał pierwszy znaczący rezultat. Po chwili Evans także zameldował się na mecie i był wolniejszy od lidera jedynie o 0,006 sekundy! Pogodził ich jednak Reaffaele Marciello.
Większość kierowców zdecydowała się na drugie szybkie okrążenie wyjazdowe. Taki ruch podjął miedzy innymi Julian Leal, ale okazał się on nieopłacalny, bo podczas właściwego kółka pomiarowego wiatr wywiewał na optymalną linię jazdy odłamki opon Formuły 1. Spowodowało to, że walka o pierwsze pole startowe skończyła się nieco wcześniej niż zazwyczaj, chociaż oczywiście wszyscy jeszcze próbowali i niejednokrotnie notowali poprawę czasu w pierwszym sektorze, ale w pozostałych tracili oni mnóstwo.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Team | Okr. | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | R. Marciello | Racing Engineering | 12 | 1:40.445 | |
2 | 7 | J. Palmer | DAMS | 11 | 1:40.472 | 0.027 |
3 | 1 | M. Evans | RT RUSSIAN TIME | 10 | 1:40.478 | 0.033 |
4 | 4 | J. Leal | Carlin | 13 | 1:40.484 | 0.039 |
5 | 10 | S. Vandoorne | ART Grand Prix | 10 | 1:40.646 | 0.201 |
7 | 21 | M. Sørensen | MP Motorsport | 12 | 1:40.658 | 0.213 |
8 | 8 | S. Richelmi | DAMS | 12 | 1:40.762 | 0.317 |
9 | 23 | J. Cecotto | Trident | 13 | 1:40.845 | 0.400 |
10 | 11 | D. Abt | Hilmer Motorsport | 11 | 1:40.880 | 0.435 |
11 | 6 | S. Coletti | Racing Engineering | 13 | 1:40.885 | 0.440 |
12 | 26 | A. Pic | Campos Racing | 11 | 1:40.961 | 0.516 |
13 | 15 | S. Trummer | Rapax | 14 | 1:41.064 | 0.619 |
14 | 18 | R. Haryanto | EQ8 Caterham Racing | 12 | 1:41.166 | 0.721 |
15 | 22 | S. Canamasas | Trident | 11 | 1:41.196 | 0.751 |
16 | 19 | A. Rossi | EQ8 Caterham Racing | 13 | 1:41.235 | 0.790 |
17 | 14 | A. Quaife-Hobbs | Rapax | 13 | 1:41.252 | 0.807 |
18 | 20 | D. De Jong | MP Motorsport | 11 | 1:41.330 | 0.885 |
19 | 24 | N. Berthon | Venezuela GP Lazarus | 12 | 1:41.362 | 0.917 |
20 | 12 | J. Lancaster | Hilmer Motorsport | 13 | 1:41.549 | 1.104 |
21 | 25 | C. Daly | Venezuela GP Lazarus | 12 | 1:41.556 | 1.111 |
22 | 27 | K. Sato | Campos Racing | 11 | 1:41.686 | 1.241 |
23 | 17 | A. Negrão | Arden International | 13 | 1:41.908 | 1.463 |
24 | 9 | T. Izawa | ART Grand Prix | 11 | 1:42.003 | 1.558 |
25 | 16 | R. Binder | Arden International | 12 | 1:42.373 | 1.928 |
26 | 2 | A. Markelov | RT RUSSIAN TIME | 12 | 1:42.724 | 2.279 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.