Nie było dziś mocnych na Jolyona Palmera i zespół Carlin. Brytyjczyk po najlepszym czasie w wolnym treningu, również zakończył kwalifikacje na czele tabeli i to on wystartuje jutro z pole position. Obok niego ustawi się jego zespołowy partner - Felipe Nasr. Czołową trójkę uzupełnił vice-lider klasyfikacji - Fabio Leimer.
Po treningu Formuły 1 słońce ostatecznie zniknęło znad widnokręgu i ulice Singapuru były już tylko pokryte sztucznym światłem. Kierowcy GP2 mieli więc okazję by stoczyć walkę o pole position w iście w nocnych warunkach.
26. zawodników od razu przystąpiło do rywalizacji. Na początku czas lidera ulegał poprawie co kilka sekund, jednak sytuacja zmieniła się, gdy tempo podkręcili Alexander Rossi, Jolyon Palmer i Felipe Nasr, którzy wskoczyli nagle na 3 pierwsze miejsca. Przez kilka następnych minut zawodnicy nie mogli jednak poprawiać swoich czasów, gdyż Mitch Evans uderzył w barierę na nowym zakręcie numer 10, gdzie jeszcze rok temu mieściła się kontrowersyjna szykana Sling. Żółte flagi powiewały tam przez dłuższy czas.
Gdy rozbity samochód Arden International został już zabrany w bezpieczną strefę, kierowcy mogli jechać na 100% na całej długości toru. Na 15 minut przed końcem sesji na pierwsze miejsce wskoczył Fabio Leimer, jako pierwszy łamiąc barierę 1:54 i ustanawiając czas 1:53.888s. Kilku innych kierowców również było w stanie poprawić swoje rezultaty, jednak już minutę później ujrzeliśmy nie żółta, a czerwoną flagę. Jej powodem była awaria samochodu ART, za kierownicą którego siedział Daniel Abt. Niemiec zatrzymał się na najdłuższej prostej, przed zakrętem numer 7. Gdyby nie to, sędziowie również przerwali by sesję, gdyż kilka sekund później wypadek miał z kolei odnotowujący w ten weekend swój debiut w GP2 - Gianmarco Raimondo. Młody Kanadyjczyk nie zmieścił się bowiem w zakręcie numer 18 i rozbił swój samochód pod trybuną.
Tym razem zawodnicy nie stracili czasu, gdyż w momencie wywieszenie czerwonej flagi podczas kwalifikacji, zatrzymuje się zegar. Przymusowy zjazd do alei serwisowej spowodował jednak, że wszyscy zawodnicy zmienili opony i przygotowali się do drugiego stintu. Po wznowieniu rywalizacji natychmiast z garaży wyjechała nam cała stawka, więc chlebem powszednim były również tworzące się na torze korki. Szczęścia nie miał tu w szczególności zespół DAMS, którego zawodnicy zostali przyblokowani i zmarnowali jedynie komplet świeżych opon. Zupełnie odwrotna sytuacja miała miejsce z zespołem Carlin - najpierw Jolyon Palmer wykręcił 1:53.600s i awansował na pozycję lidera, a następnie zaraz za niego wskoczył Felipe Nasr, z wynikiem gorszym o 0.253s.
Swój czas próbował poprawić Fabio Leimer, jednak na 3 minuty przed końcem pozostał na 3. miejscu, zmniejszając jedynie swoją stratę do prowadzącego duetu Carlin. Chrapkę na pole position miał również Sam Bird, jednak gdy dogrzewał opony przed finałowym okrążeniem wyprzedził go Johnny Cecotto, na co Brytyjczyk zareagował agresywnym wymachiwaniem rękami. Leimer na kolejnym okrążeniu odnotował natomiast rekord w pierwszym sektorze, jednak reszta okrążenia nie była już tak dobra i Szwajcar pozostał na 3. miejscu. Przyblokowany Bird nie był w stanie przejechać czystego okrążenia i również nie poprawił swojego rezultatu, przez co pozostał na 10. miejscu.
Za pierwszą trójką kolejność na polach startowych podczas jutrzejszego wyścigu będzie wyglądać następująco: Rossi, Richelmi, Dillmann, Canamasas, Calado, Ericsson i Bird. Start do głównego wyścigu już o 10:05 czasu polskiego.
Oto pełne wyniki dzisiejszych kwalifikacji:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Jolyon Palmer | Carlin | 1:53.600s | |
2. | Felipe Nasr | Carlin | 1:53.852s | |
3. | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:53.870s | |
4. | Alexander Rossi | EQ8 Caterham Racing | 1:54.285s | |
5. | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:54.403s | |
6. | Tom Dillmann | RUSSIAN TIME | 1:54.695s | |
7. | Sergio Canamasas | EQ8 Caterham Racing | 1:54.812s | |
8. | James Calado | ART Grand Prix | 1:54.822s | |
9. | Marcus Ericsson | DAMS | 1:54.987s | |
10. | Sam Bird | RUSSIAN TIME | 1:55.163s | |
11. | Stefano Coletti | Rapax | 1:55.251s | |
12. | Julian Leal | Racing Engineering | 1:55.268s | |
13. | Nathanael Berthon | Trident Racing | 1:55.567s | |
14. | Johnny Cecotto | Arden International | 1:55.683s | |
15. | Dani Clos | MP Motorsport | 1:55.784s | |
16. | René Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:55.880s | |
17. | Daniel Abt | ART Grand Prix | 1:56.048s | |
18. | Adrian Quaife-Hobbs | Hilmer Motorsport | 1:56.057s | |
19. | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | 1:56.114s | |
20. | Jon Lancaster | Hilmer Motorsport | 1:56.210s | |
21. | Vittorio Ghirelli | Venezuela GP Lazarus | 1:56.333s | |
22. | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | 1:56.753s | |
23. | Simon Trummer | Rapax | 1:57.153s | |
24. | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:57.560s | |
25. | Gianmarco Raimondo | Trident Racing | 1:57.837s | |
Mitch Evans | Arden International | 2:29.069s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.