Ostatni dzień przedsezonowych testów Formuły 2 dobiegł końca. Rano najszybszy był Victor Martins, a po południu Sami Meguetounif.
Sesja poranna
Po nocnych opadach deszczu tor był miejscami mokry, dlatego kierowcy rozpoczęli jazdy na deszczowych oponach. Wkrótce sesję przerwano po zatrzymaniu się Kusha Mainiego z DAMS Lucas Oil w zakręcie nr 3. Po wznowieniu jazd czerwoną flagę wywołał także Sami Meguetounif z Tridentu, który zatrzymał się w zakręcie nr 9 po wcześniejszym ustanowieniu wyniku 1:36,479 i prowadzeniu.
Christian Mansell z Rodin Motorsport jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:30 (1:29,699). Jego zespołowy kolega Alex Dunne poprawił ten rezultat na 1:27,590, gdy warunki na torze się poprawiały. Następnie Meguetounif odzyskał prowadzenie z czasem 1:27,223, lecz szybko został wyprzedzony przez Richarda Verschoora z MP Motorsport, który uzyskał czas 1:27,013.
Na godzinę przed końcem sesji, John Bennett z Van Amersfoort Racing objął prowadzenie, osiągając czas 1:26,311, ale chwilę później Jak Crawford z DAMS Lucas Oil przejechał okrążenie w czasie 1:25,580, minimalnie wyprzedzając Mainiego. 20 minut przed końcem Victor Martins z ART Grand Prix popisał się czasem 1:24,673, pewnie obejmując prowadzenie.
Pod koniec sesji Mansell wypadł z toru i uderzył w bariery w trzecim zakręcie, co spowodowało kolejną czerwoną flagę. Po wznowieniu jazd Martins utknął w żwirze, po tym incydencie sesja nie została wznowiona.
Mimo przygody pod koniec sesji, Victor Martins zakończył poranną sesję na pierwszym miejscu, wyprzedzając Ritomo Miyatę i Jaka Crawforda. Maini zajął czwarte miejsce, a Esterson piąte. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Dürksen, Villagómez, Bennett, Verschoor i Martí.
Sesja popołudniowa
Na początku Arvid Lindblad z Campos Racing, szybko ustanowił czas 1:25,427 i objął prowadzenie.
Niedługo później Sami Meguetounif objął prowadzenie, uzyskując czas 1:24,363, ale zaraz po tym jego zespołowy kolega Max Esterson obrócił się w zakręcie nr 9, co spowodowało czerwoną flagę.
Po uprzątnięciu toru wznowiono sesję na nieco ponad dwie godziny przed jej zakończeniem. Większość zespołów skupiła się na długich przejazdach, ale ponownie sesję przerwano po incydencie Johna Bennetta, który obrócił się i uderzył w bandę przed ostatnim zakrętem.
Na 30 minut przed końcem sesji, Oliver Goethe z MP Motorsport utknął w żwirze w zakręcie nr 5, co doprowadziło do kolejnej czerwonej flagi. Po wznowieniu sesji Meguetounif również wypadł z toru w tym samym miejscu, kończąc testy kolejnym przerwaniem jazd.
Podobnie jak Martins, Meguetounif pomimo przygody pod koniec sesji, tym razem popołudniowej, zakończył ją na pierwszym miejscu, wyprzedzając Alexa Dunne’a i Arvida Lindblada. Pierwszą piątkę uzupełnili Verschoor i Mansell, a kolejne miejsca zajęli Dürksen, Shields, Martí, Martins i Esterson.
Łącznie, podczas ostatniego dnia testów kierowcy przejechali 1405 okrążeń, a w ciągu trzech dni 5853.
Formuła 2 wraca do akcji w Melbourne (14-16 marca), gdzie oficjalnie zostanie zainaugurowany sezon 2025.
Źródło: fiaformula2.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.