Andrea Kimi Antonelli z PREMA Racing popisał się imponującym finiszem w deszczowym wyścigu głównym na torze Hungaroring, zdobywając swoje drugie zwycięstwo w sezonie. Dzięki późniejszej neutralizacji, Włoch zmienił opony na miękkie i awansował z piątej pozycji na pierwszą, wyprzedzając Martina z ART Grand Prix oraz Verschoora z Tridentu, który zakończył rywalizację na trzecim miejscu.
Przebieg wyścigu
Paul Aron, startujący z pole position, miał trudny początek. Blokada kół na pierwszym zakręcie zepchnęła go na siódmą pozycję. Z kolei Victor Martins, ruszający z piątego miejsca, świetnie wystartował i objął prowadzenie jeszcze przed dojazdem do pierwszego zakrętu. Enzo Fittipaldi oraz Gabriel Bortoleto podążyli za Francuzem, a Antonelli znalazł się na piątej pozycji.
PREMA instruuowała Antonellego przez radio, by jak najszybciej wyprzedził Zane’a Maloney’a. Włoch wykonał polecenie, atakując rywala na dziewiątym zakręcie. Wkrótce jednak na torze pojawił się Samochód Bezpieczeństwa po kolizji Arona z Maloney’em na drugim zakręcie. Obaj kierowcy zatrzymali się na torze, co zmusiło część zawodników na miękkich oponach do zjazdu do boksów.
Strategiczne wybory Antonellego
Po wznowieniu rywalizacji Antonelli objął prowadzenie, a za nim znaleźli się Verschoor i Kush Maini, obaj jeszcze bez obowiązkowego pit stopu. Włoch konsekwentnie budował przewagę, która po trzynastu okrążeniach wynosiła ponad trzy sekundy. Tymczasem Martins, mający przewagę dzięki świeżym twardym oponom, zaczął zmniejszać dystans.
Martins awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Verschoora, ale jego plany pokrzyżowała kolizja Amaury’ego Cordeela z barierą, co ponownie spowodowało wyjazd Samochodu Bezpieczeństwa. To dało Antonellemu możliwość zmiany opon na miękkie, co ustawiło go w doskonałej pozycji do ataku na resztę stawki.
Dominujący finisz
Po restarcie Antonelli z łatwością wyprzedził swoich rywali, w tym Bortoleto i Martina, i objął prowadzenie na dziewięć okrążeń przed końcem. Budując przewagę na poziomie 12 sekund, Włoch przekroczył linię mety jako zwycięzca. Verschoor w ostatniej chwili wyprzedził Bortoleto, zdobywając trzecie miejsce.
„Właśnie skończyliśmy wyścig główny i jestem bardzo szczęśliwy. To był trudny wyścig, ale mieliśmy trochę szczęścia z Samochodem Bezpieczeństwa. Zarządzaliśmy wszystkim perfekcyjnie, a tempo było naprawdę mocne. To zasłużone zwycięstwo, mam nadzieję, że utrzymamy ten impet w kolejnych rundach" - Andrea Kimi Antonelli, PREMA Racing.
Klasyfikacje
Isack Hadjar, mimo braku punktów w wyścigu głównym, utrzymuje prowadzenie w klasyfikacji generalnej z 140 punktami. Paul Aron pozostaje na drugim miejscu z dorobkiem 122 punktów. Gabriel Bortoleto awansuje na trzecie miejsce z 110 punktami, wyprzedzając Zane’a Maloney’a (101 punktów). Antonelli dzięki zwycięstwu ma już 85 punktów i plasuje się na szóstej pozycji.
W klasyfikacji zespołowej Invicta Racing przejęła prowadzenie z wynikiem 184 punktów, wyprzedzając Campos Racing o sześć punktów. MP Motorsport jest trzeci z 175 punktami, a Hitech Pulse-Eight i Rodin Motorsport zamykają czołową piątkę.
Następna runda
Kierowcy nie będą musieli długo czekać na kolejną rywalizację – następny weekend wyścigowy odbędzie się na legendarnym torze Spa-Francorchamps w dniach 26-28 lipca.
Źródło: FIA Formula 2
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.