Oliver Bearman odniósł swoje trzecie zwycięstwo w sezonie 2024 triumfując w sprinterskim wyścigu na Lusail International Circuit. Drugi był Jak Crawford, a trzeci Richard Verschoor.
Przed startem wyścigu ogłoszono, że Josep Maria Martí nie wystartuje w wyścigu z powodu awarii. Po zgaśnięciu świateł Oliver Bearman, ruszający z pierwszego pola utrzymał swoją pozycję. Isack Hadjar, który wystartował z drugiego miejsca, miał gorszy start i nie zdołał zbliżyć się wystarczająco do rywala, by podjąć próbę ataku.
Bardzo dobrze wystartował Victor Martins, który awansował z siódmego na trzecie miejsce. Rafael Villagomez obrócił swój samochód, ale udało mu się kontynuować jazdę.
Isack Hadjar stopniowo zbliżał się do Bearmana, próbując przeprowadzić atak na prostej startowej. Jednak na drugim okrążeniu nadal brakowało mu kilku metrów, by wykonać skuteczny manewr. Dopiero w dziesiątym zakręcie udało mu się znaleźć lukę i wyprzedzić lidera.
Hadjar korzystał z pośredniej mieszanki opon. Z kolei Bearman jechał na twarrdej, co zapowiadało dalszą rywalizację między tymi zawodnikami. Za nimi Victor Martins utrzymywał trzecią pozycję.
Na czwartym okrążeniu Hadjar zwiększył przewagę do ponad trzech sekund nad Bearmanem.
Oliver Goethe miał trudny początek wyścigu, najpierw stracił kilka pozycji, a potem musiał wycofać się z powodu awarii jednostki napędowej. Dyrekcja wyścigu ogłosiła Wirtualny Samochód Bezpieczeństwa.
Na siódmym okrążeniu po wznowieniu wyścigu Jak Crawford zablokował koło podczas restartu, prawie uderzając w bolid Victora Martinsa. Udało mu się jednak opanować pojazd i utrzymać bliską odległość za Martinsem, walcząc o trzecią pozycję.
Martins, jadący na pośrednich oponach, zaczął zmagać się z ich szybkim zużyciem. Za nim utworzył się peleton, w którym jechali Crawford, Richard Verschoor, Paul Aron i Gabriel Bortoleto, czekając na okazję do ataku.
Na dziesiątym okrążeniu Crawford ponownie zaatakował Victora Martinsa, próbując znaleźć lukę za Francuzem. Podczas manewru zablokował jednak lewe przednie koło, co uniemożliwiło mu wyprzedzenie i pozostawiło go na czwartej pozycji. W zakręcie siódmym obaj kierowcy jechali bok w bok, aż w końcu Crawford znalazł się poza torem.
Isack Hadjar zgłaszał problemy z oponami, a jego przewaga nad Bearmanem malała. Z całej czołówki jedynie Hadjar i Victor Martins jechali na pośrednich oponach.
Na 15. okrążeniu Bearman zmniejszył dystans do mniej niż sekundy, co pozwoliło mu aktywować DRS i zbliżyć się do lidera.
Victor Martins wciąż bronił trzeciej pozycji, mimo że za nim jechało czterech zawodników korzystających z DRS.
Jak Crawford w końcu wyprzedził Victora Martinsa na 17. okrążeniu, wykonując manewr po zewnętrznej i awansując na trzecią pozycję. Po wyprzedzeniu szybko zbudował sekundową przewagę nad rywalami. Okrążenie później Richard Verschoor, Paul Aron i Gabriel Bortoleto również wyprzedzili Victora Martinsa.
Na 21. okrążeniu Bearman wykonał skuteczny manewr po wewnętrznej stronie pierwszego zakrętu, obejmując prowadzenie w wyścigu.
Chwilę po utracie pozycji lidera Hadjar zaliczył poważny obrót, co zepchnęło go na czwarte miejsce. Skorzystali na tym Crawford i Verschoor.
W dalszej części stawki doszło do zderzenia pomiędzy Kimim Antonellim a Kushem Mainim w pierwszym zakręcie. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a po wznowieniu wyścigu pozycje już się nie zmieniły. Oliver Bearman mógł świętować swoje trzecie zwycięstwo w sezonie. Podium uzupełnili Jak Crawford i Richard Verschoor (z najszybszym czasem okrążenia).
W punktowanej ósemce znaleźli się także: Isack Hadjar, Paul Aron, Gabriel Bortoleto, Ritomo Miyata i Zane Maloney.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.