Marcus Armstrong wygrywa wyścig sprinterski Formuły 2, po doskonałym starcie na pierwszym okrążeniu. Podium uzupełnili Clement Novalak i Dennis Hauger. Kierowcy musieli się zmagać z trudnymi warunkami na torze, które wyeliminowały z rywalizacji Olli Caldwella i Tatianę Calderon.
Wyścig sprinterski Formuły 2 był pierwszym wyścigiem tej serii w historii toru Zandvoort, co może być zadziwiające, gdyż w latach 50., 60., 70. i 80. Zandvoort regularnie gościła Formułę 1. Warunki na torze znacznie się ochłodziły w porównaniu do sesji treningowych i kwalifikacji Formuły 1, przez co zrozumienie przyczepności opon było dla kierowców trudniejsze.
Tuż po wystartowaniu startujący z drugiego pola Marcus Armstrong wyszedł na prowadzenie kosztem Clementa Novalaka, który musiał bronić się przed atakami Jüri Vipsa. Ostatecznie Novalak obronił drugą pozycje, a na trzecie miejsce, awansował Dennis Hauger. W szykanie zakrętów nr 11. i 12. Lawson zaatakował po wewnętrznej Vipsa, opóźniając hamowanie i przesuwając się na czwartą pozycję.
Kierowcy odczuwali żwirowe pułapki, które nie wybaczają na torze Zandvoort. Théo Pouchaire nie dohamował dostatecznie do zakrętu nr 1, przez co wyjechał na żwir i spadł na koniec stawki. Dwa okrążenia później, w tym samym miejscu wyjechał Olli Caldwell i uderzył w bariery. Uderzenie było niewielkie i Brytyjczyk zdołał powrócić do garażu na wymianę przedniego skrzydła.
Po 8. okrążeniu Armstrong utrzymywał prowadzenie, a kolejne miejsca zajmowali: Novalak, Hauger, Lawson, Vips, Richard Verschoor, Ayumu Iwasa i Logan Sargeant. W trakcie 13. okrążenia rywalizację zakończył Caldwell z powodu uszkodzeń, których nabawił się wcześniej. Nitka holenderskiego Zandvoort nie pozwoliła nikomu na takie zbliżenie się do rywala, by zaistniała możliwość wyprzedzenia za pomocą systemu DRS.
Do kolejnego manewru wyprzedzenia doszło dopiero na 16. okrążeniu, kiedy w walce o 16. pozycję Jehan Daruvala wyprzedził Marino Sato. Kierowca Premy okrasił to wyprzedzanie informacją radiową, że przy wykonywaniu manewru na coś najechał, co najprawdopodobniej było kawałkiem gołębia. Pewne stado gołębi musiało uznać tor Zandvoort za fajne miejsce do poszukiwania pożywienia, gdyż w trakcie kwalifikacji Formuły 1 kamery pokazały, że porządkowy musiał je odganiać z fragmentu toru.
Słabe tempo prezentował Vips, który na jednym z zakrętów mocno przyblokował opony, niszcząc sobie przyczepność. Z tego powodu na ostatnich okrążeniach zbliżył się do niego Verschoor. Braki w przyczepności udzieliły się także Daruvali, który w zakręcie numer 8 zaliczył uślizg. Jego bolid przejechał ten zakręt bokiem, ale w kontrolowany sposób, dzięki czemu nie stracił swojej 16. pozycji.
Na trzy okrążenia przed końcem Tatiana Calderon zakopała swój bolid w żwirze, a na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Porządkowi zdążyli uprzątnąć bolid Kolumbijki na tyle szybko, by wznowiono rywalizację na ostatnim okrążeniu. Jedynym zwycięzcą wznowionego startu był Iwasa, który przesunął się na 6. pozycję kosztem Verschoora. Nie doszło do innych zmian i ze swojego zwycięstwa mógł cieszyć się Marcus Armstrong. Podium uzupełnili Clement Novalak i Dennis Hauger.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | 29 okr. | ||
2 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 0,880 | ||
3 | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing | + 1,990 | ||
4 | 5 | Liam Lawson | Carlin | + 2,517 | ||
5 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 3,026 | ||
6 | 17 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 3,318 | ||
7 | 20 | Richard Verschoor | Trident | + 4,268 | ||
8 | 6 | Logan Sargeant | Carlin | + 4,650 | ||
9 | 3 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | + 4,840 | ||
10 | 11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 5,458 | ||
11 | 9 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 6,287 | ||
12 | 25 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | + 6,719 | ||
13 | 22 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 7,416 | ||
14 | 24 | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | + 8,103 | ||
15 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 8,940 | ||
16 | 2 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 9,719 | ||
17 | 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 9,818 | ||
18 | 21 | Calan Williams | Trident | + 10,445 | ||
19 | 4 | Marino Sato | Virtuosi Racing | + 11,288 | ||
20 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 11,470 | ||
NSK | 23 | Tatiana Calderón | Charouz Racing System | |||
NSK | 14 | Olli Caldwell | Campos Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.