Hauger wygrywa w wyścigu głównym F2 po kosztownym błędzie Vipsa

Dennis Hauger odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu głównym Formuły 2 w Azerbejdżanie po tym, jak wcześniejszy lider Jüri Vips rozbił swój samochód w końcówce rywalizacji w sekcji zamkowej. Drugie miejsce zajął Logan Sargeant, a na najniższym stopniu podium stanął Felipe Drugovich.

Vips zaliczył pewny start i pole position zamienił na prowadzenie w pierwszym zakręcie, wyraźnie odskakując od ruszającego obok niego Liama Lawsona. Z tyłu stawki w drugim zakręcie doszło do kolizji Amaury’a Cordeela oraz Olli Caldwella, w wyniku czego obaj odpadli z rywalizacji, natomiast Frederik Vesti nie ruszył ze swojego 9. pola startowego i został zepchnięty do alei serwisowej, z której powrócił do rywalizacji na samym końcu stawki. Na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa.

Wyścig wznowiono na początku piątego okrążenia. Podczas gdy Vips pewnie obronił pozycję lidera, Lawson musiał bronić się przed atakami ze strony drugiego z kierowców Hitech Grand Prix, Marcusa Armstronga, który awansował na trzecie miejsce po starcie. Hauger podążał na czwartej pozycji, natomiast czołową piątkę zamykał Sargeant, który względem startu przesunął się w górę o dwie lokaty.

Już na ósmym okrążeniu pierwsi kierowcy zameldowali się w alei serwisowej. Wśród nich znalazł się jadący w pierwszej dziesiątce Jehan Daruvala, co skutkowało reakcją jego rywali jadących na głównej strategii na zjazd do boksu na następnym kółku. Zareagował również Hauger, który wyprzedził Lawsona, który zaliczył wolną zmianę opon i stracił kilka pozycji. Prowadzący w wyścigu Vips pojawił się u swoich mechaników na 10. okrążeniu, podobnie jak lider mistrzostw Drugovich, który jechał tymczasowo na piątym miejscu. Najpóźniej z czołówki zjechali Marcus Armstrong, który dzięki temu wyprzedził swojego zespołowego kolegę Vipsa. Armstrong podczas wyjazdu wyjechał tuż przed Theo Pourchaire’a, lecz sędziowie nie dopatrzyli się przewinienia. Vips jednak szybko wyprzedził Armstronga na prostej startowej z wykorzystaniem DRS-u.

Tym samym na prowadzenie wysunęli się kierowcy, którzy jechali na alternatywnej strategii po starcie na twardszym komplecie opon – Calan Willians oraz Ralph Boschung – których dzieliły 4 sekundy. Boschung zjechał jednak do boksów w momencie, kiedy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa na 12. okrążeniu. Spowodowała to kolizja Roya Nissaniego oraz Cem Bölükbasiego, do którego doszło w drugim zakręcie. Duet ten przedwcześnie zakończył zmagania w tym wyścigu.

Wyścig został wznowiony na 15. kółku. Podczas gdy Williams, który nie miał jeszcze pit stopu na swoim koncie, utrzymał pewne prowadzenie, na hamowaniu do pierwszego zakrętu doszło do kolizji duetu Hitech Grand Prix: Vipsa i Armstronga. Armstrong doznał pewnych uszkodzeń samochodu i musiał zjechać wkrótce na nieplanowany pit stop. Podobnie sytuacja wyglądała u Pourchaire, który także zjechał do alei po uszkodzeniu przedniego skrzydła wskutek zamieszania nieco z tyłu stawki, gdzie doszło do kontaktów między kilkoma kierowcami. Z powodu ilości odłamków na torze dyrekcja wyścigu wykorzystała wirtualny samochód bezpieczeństwa.

Zieloną flagę pokazano na końcu 17. okrążenia. Williams próbował utrzymać tymczasowe prowadzenie, jednak starając się zachować za sobą Vipsa, zblokował opony na hamowaniu do trzeciego zakrętu i wyjechał na wąskie pobocze, spadając poza pierwszą dziesiątkę. W ten sposób na pozycję lidera powrócił Vips, na drugim miejscu podążał teraz Hauger, a na trzeciej pozycji podążał Sargeant.

Wydawało się, że Vips odjedzie od reszty stawki, jednak Hauger dzięki DRS-owi na prostej trzymał się bardzo blisko Estończyka, lecz przy każdej możliwej próbie brakowało mu dystansu. Wszystko zmieniło się w samej końcówce, na 6 minut przed końcem. Vips popełnił błąd w sekcji zamkowej i uderzył w barierę, odpadając z wyścigu z powodu uszkodzeń samochodu. To już kolejna nieukończona na skutek pecha lub błędu runda w wykonaniu Estończyka. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który pozostał już do flagi w szachownicę.

W ten sposób zwycięstwo odziedziczył Hauger, dla którego to druga wygrana w Formule 2. Sargeant zajął drugie miejsce, a na najniższym stopniu podium stanął aktualny lider mistrzostw Drugovich. Czwartą lokatę wywalczył Daruvala, jako piąty linię mety przeciął Jack Doohan, szósta lokata przypadła Richardowi Verschoorowi, a czołową dziesiątkę zamknęli Enzo Fittipaldi, Frederik Vesti, Marino Sato oraz Boschung.

Kolejna tegoroczna runda Formuły 2 odbędzie się na brytyjskim torze Silverstone za 3 tygodnie w dniach 1-3 lipca.

PNrKierowcaZespółRezultat
11
Dennis Hauger
Prema Racing26 okr.
26
Logan Sargeant
Carlin+ 0,492
311
Felipe Drugovich
MP Motorsport+ 0,946
42
Jehan Daruvala
Prema Racing+ 1,661
520
Richard Verschoor
Trident+ 2,776
622
Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System+ 2,970
79
Frederik Vesti
ART Grand Prix+ 3,149
84
Marino Sato
Virtuosi Racing+ 4,791
915
Ralph Boschung
Campos Racing+ 4,911
1024
Jake Hughes
Van Amersfoort Racing+ 5,263
1110
Théo Pourchaire
ART Grand Prix+ 5,307
127
Marcus Armstrong
Hitech Grand Prix+ 6,015
133
Jack Doohan
Virtuosi Racing+ 6,902
1417
Ayumu Iwasa
DAMS+ 7,279
155
Liam Lawson
Carlin+ 11,575
1621
Calan Williams
Trident+ 12,198
NSK8
Jüri Vips
Hitech Grand Prix
NSK16
Roy Nissany
DAMS
NSK23
Cem Bölükbasi
Charouz Racing System
NSK12
Clement Novalak
MP Motorsport
NSK25
Amaury Cordeel
Van Amersfoort Racing
NSK14
Olli Caldwell
Campos Racing

Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1