Theo Pourchaire z zespołu ART Grand Prix zwyciężył w wyścigu głównym Formuły 2 na torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari we Włoszech. Podium uzupełnili Enzo Fittipaldi z ekipy Charouz Racing System oraz Ralph Boschung prowadzący bolid zespołu Campos Racing.
Kierowcy ustawili się na polach startowych według kolejności z kwalifikacji. Pole position należało do Jüriego Vipsa, z drugiego miejsca ruszał Ayumu Iwasa, a trzeci startował Jack Doohan.
Najlepszą reakcję startową miał Ralph Boschung, który z czwartego miejsca przesunął się na pierwsze. Najlepszy początek wyścigu zaliczył jednak Roy Nissany, który z szóstej pozycji przesunął się na drugą, by następnie w zakręcie Tamburello wyprzedzić Boschunga. Na pierwszym, okrążeniu Doohan zderzył się z Haugerem, przez co obaj kierowcy zakończyli rywalizację. Bolid Virtuosi zahaczył o tył Vipsa, jednak bolid Estończyka nie został uszkodzony. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
SAFETY CAR (LAP 1/35)
— Formula 2 (@Formula2) April 24, 2022
Disaster at the start for Hauger and Doohan as the two collide 😫#ImolaGP #F2 pic.twitter.com/LOjRpmYvtr
Rywalizację wznowiono na piątym okrążeniu. Dobrze na restart zareagował Iwasa, który próbował zaatakować Boschunga, zrównując się z nim na prostej startowej. Szwajcar obronił swoją pozycję. Na drugim okrążeniu po restarcie, Vips wyjechał na trawę w zakręcie szóstym, przez co obrócił się i uderzył w barierki. Na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa. W trakcie neutralizacji dziesięciu kierowców zjechało do alei serwisowej na zmianę ogumienia. Po serii pit stopów na prowadzeniu znajdował się Jehan Daruvala. Zaraz za nim jechał zwycięzca wyścigu sprinterskiego Marcus Armstrong, a pierwszą trójkę zamykał Liam Lawson.
Podobnie jak poprzednio, restart przebiegł bez kolizji i kierowcy kontynuowali ściganie. Najlepszym tempem w tej części wyścigu dysponował Daruvala. Hindus z okrążenia na okrążenie poprawiał najszybszy czas wyścigu, będąc około 0,2-0,3 sekundy szybszym na okrążeniu od drugiego Armstronga.
Na półmetku wyścigu, prowadzący Hindus wyrobił sobie bezpieczną przewagę 2,5 s. nad drugim kierowcą. Rywalizacja znowu musiała zostać wstrzymana, po tym jak Nissany, w zakręcie Rivazza zahaczył o żwir i stracił panowanie nad samochodem. Izraelczyk uderzył w bariery tuż przed wjazdem do alei serwisowej i udało mu się doprowadzić bolid do zatrzymania w pit stopie. Aleja serwisowa została zamknięta a dyrektor wyścigu wprowadził wirtualny samochód bezpieczeństwa.
VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 20/35)
— Formula 2 (@Formula2) April 24, 2022
NISSANY IS OUT! NISSANY CRASHES OUT 😱
He was in line to take the lead after the others pitted!
The DAMS driver went just too wide on the exit of the final corner and lost control 💔#ImolaGP #F2 pic.twitter.com/FxpVYJ9caI
Gdy bałagan na torze został uprzątnięty ponownie wywieszono zielone flagi. 10 okrążeń przed końcem na zmianę opon zjechali Lawson, Hughes i Verschoor. Po wyjechaniu na tor zajmowali odpowiednio 16., 17. i 18. pozycję. Okrążenie później do boksów wezwany został lider wyścigu – Daruvala. Hindus wyjechał na 14. pozycji.
Następnie do boksów zjechał Armstrong. Mechanicy HiTech GP mieli jednak problemy w boksie, przez co kierowca stracił dużo czasu. Pierwsze trzy miejsca zajmowali wtedy kierowcy, którzy nie zaliczyli jeszcze obowiązkowego pit stopu – Drugovich, Sato i Olli Caldwell.
Na trzy okrążenia przed końcem w Rivazzy szeroko wyjechał Sargeant. Porblemy miał również Lawson, który nagle stracił panowanie nad samochodem i uderzył w barierę. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Bardzo pomogłoby to Drugovichowi i Sato, którzy obowiązkowy pit stop mieli jeszcze przed sobą, jednak obaj kierowcy przejechali wjazd do alei serwisowej w momencie wprowadzenia neutralizacji. Obaj zjechali okrążenie później spadając na 10. i 11. pozycję. Wyścig zakończono za samochodem bezpieczeństwa.
Zwycięzcą wyścigu został Theo Pourchaire, drugie miejsce zdobył Enzo Fittipaldi a podium uzupełnił Boschung. Czwarte miejsce zajął Clement Novalak, piąte Iwasa a na szóstym miejscu uplasował się Frederik Vesti. TOP10 uzupełnili Sargeant, Beckmann, Daruvala oraz Drugovich.
🏁 TOP TEN 🏁
— Formula 2 (@Formula2) April 24, 2022
And breathe 😅#ImolaGP #F2 pic.twitter.com/sSNPZiUQQi
F2 powróci do ścigania 20 maja na torze w Barcelonie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 35 okr. | ||
2 | 22 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 0,388 | ||
3 | 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 0,729 | ||
4 | 12 | Clement Novalak | MP Motorsport | + 1,497 | ||
5 | 17 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 1,806 | ||
6 | 9 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | + 2,122 | ||
7 | 6 | Logan Sargeant | Carlin | + 2,592 | ||
8 | 23 | David Beckmann | Charouz Racing System | + 3,229 | ||
9 | 2 | Jehan Daruvala | Prema Racing | + 4,191 | ||
10 | 11 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | + 4,396 | ||
11 | 4 | Marino Sato | Virtuosi Racing | + 4,883 | ||
12 | 24 | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | + 5,044 | ||
13 | 7 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | + 6,287 | ||
14 | 14 | Olli Caldwell | Campos Racing | + 6,745 | ||
15 | 20 | Richard Verschoor | Trident | + 7,271 | ||
16 | 21 | Calan Williams | Trident | + 7,763 | ||
17 | 25 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | + 1:21,403 | ||
NSK | 5 | Liam Lawson | Carlin | |||
NSK | 16 | Roy Nissany | DAMS | |||
NSK | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | |||
NSK | 3 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | |||
NSK | 1 | Dennis Hauger | Prema Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.